Papa is vast blij met zijn dochter *gnagna*...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Papa is vast blij met zijn dochter *gnagna*...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 10:55

Ik heb al laten weten dat Jurga het onder het zadel zo goed doet, maar ze doet het momenteel minstens zo goed bij mijn vader voor de menwagen! We zijn de laatste weken hard aan het trainen geweest en ik mag wel zeggen dat het resultaat er mag wezen. OK dan! Natuurlijk mede door de menlessen van Henk Delen!

Gisteren hadden we een menwedstrijd, waar we meededen in de hobbyklasse. Van de week tweemaal geoefend in de wei met een zelf uitgezette bak met zelfgemaakte bordjes *LOL* voor de dressuur en pap heeft nog lekker door wat pionnen gecrossed. Instructrice Ilona al heel trots, want er werd toch lichtelijk naar mijn tips geluisterd... "Pahap, wat zei ik nou, volte kleiner, terug sturen vanaf X, niet net voor de hoefslag..." "JOUW tempo, niet die van haar, kom op, actie!" enz. *LOL*

Maar goed, wij paard netjes klaargezet zaterdagmorgen en na de middag paard-wat-voor-poetbeurt-nog-een-varken-was voor de wagen gezet in haar mooie nieuwe tuig. Lovers Knotjes zaten er ook super in vandaag, ze had nog krullen van vorige week Heideconcours, dus dat ging goed. Ze zag er echt super uit.

Over het land naar het wedstrijdterrein gereden, waar we nog even dressuurmatig losgereden hebben. Tijdens het losrijden merkte iemand op dat haar wondje aan haar been opengegaan was. We hadden die morgen al een wondje gesignaleerd, maar we wisten niet waar het vandaan kwam. Bleek dus door het tuig te komen Huilen , een gesp kwam er steeds langs. Het schoftje lag te ver naar voren, waardoor de buitensingel en de rest langs het wondje schuurden. Wij dus even snel wat verschoven en de ring in. Ik zat achterop de wagen voor te lezen, dus kon af en toe terwijl ik net deed of ik voorlas, pap wat sturen en aanwijzingen geven. Resultaat: een nette proef, maar kon nog beter, want ontspannen wilde ze nog niet echt. Na de eerste proef even paard uitgespannen om het tuig helemaal te verleggen, maar het schoof al snel weer wat naar voren, door haar nog licht bolle buikje. Bloos! Toen weer paard voor de wagen en op naar proef twee. In deze proef was meer spanning te zien, hoewel ik over het totaal wel tevreden was. Pap was er niet echt over te spreken, maar ja, je voelt het vaak anders dan dat het eruit ziet. Bij het wegdraven op het eind na het afgroeten had ze haar tong over het bit gegooid (doet ze echt nooit Boos! ) dus we hadden ineens een opgeblazen driftkikker voor de kar die draf op de plaats deed, laat staan dat we haar de ring nog fatsoenlijk konden laten uitdraven.... Bloos Maar goed, ik ben over de dressuur echt heel tevreden en supertrots op de combinatie pap/Jurga. OK dan!

Toen de vaardigheid. Pap was heel nerveus, had al tijden geen wedstrijden meer gereden en hij was een beetje bang dat ze niet over de brug wilde gaan. En altijd een beetje angst dat hij verkeerd rijd, ik als groom mag niets zeggen. Dus ja, hij netjes van start, lekker relaxed, maar ja, Jurga ging dus niet over de brug. Hij twijfelde teveel en toen zag zij ineens de witte hekken van de brug en was het IEHHHH. Ik was er echt van overtuigd dat ze wel even kijken zou, maar toch zou gaan. Pap heeft haar toen op een hele nette manier over de brug gekregen, niets geen gedwing, alleen vragen en aanmoedigen. En ze ging! OK dan! Tweede keer over de brug ook weer, even twijfel, maar toch gaan. Super! Net na en voor de brug stonden pionnen met ballen, maar er is er geeneen gesneuveld door prachtig stuurwerk van pap. Heel knap! Maar ja, we hadden strafpunten voor een weigering en tijdsoverschrijding, dus geen barrage. ZEEEEER ZONDE, want pap laat dan echt even zien wat hij kan en dat geeft hem weer even moed. Maar goed, neemt niet weg dat hij deze vaardigheid op een zeer nette wijze heeft afgelegd.

De resultaten waren dus 9,5 strafpunt in de vaardigheid en 145 en 154 punten in de dressuur, dus een RUIM WINSTPUNT!!!! Party!! Party!! Party!!
Er zat teveel spanning in de proef, maar dat was grotendeels door papa zijn zenuwen. Daarvan gaat Jurga opspannen, terwijl ze nu bijna constant nageeflijk loopt. Jammer, maar er is aan te werken. Wat moeten de punten wel niet worden als ze zo doortrainen? Knipoog Pap heeft iig Ronald en Rinie verslagen en die starten officieel. Clown

MAAAAAAR: waarom deze topictitel? Waarom is pap vast blij met mij? Nou, ik kon dus geen verjaardagscadeautje verzinnen en vrijdagmorgen had ik het ineens:

PAP KRIJGT EEN STARTKAART VAN ME OM OFFICIEEL TE KUNNEN STARTEN OP DE MENWEDSTRIJDEN! *LOL*

Hij gaat zo goed met SuperJurga, dat hij eraan moet gaan geloven. Al rijdt hij maar een paar wedstrijdjes per jaar, als hij winstpuntjes haalt blijven ze staan en kan hij nog eens verder komen! Zijn niveau is er in ieder geval hoog genoeg voor. We starten ook elke winter indoorwedstrijden voor een onderlingen mencompetitie tussen verenigingen uit de buurt en die willen ze ook proberen officieel te krijgen, zodat niemand voor nop rijdt. Zou super zijn.
Ik weet dat pap niet snel zelf zijn startkaart aangevraagd zou hebben, hoewel mensen regelmatig vragen wanneer hij het eens doet.
Dus toen pap zijn cadeau-envelopje openmaakte en mijn tekst las, zag je even zijn ogen groot worden en nogmaals lezen, maar het stond er echt: je moet eraan gaan geloven pap, je kunt het, wij geloven in jou en Jurga! Hij was er wel erg blij mee!

Dus bij deze: papa, heel veel succes volgende week tijdens Lunters Daagje Peerdsturen en tijdens alle wedstrijden die gaan komen! Party!! Niet zenuwachtig zijn Nagelbijten / Gniffelen , je hebt je groomteam nog!

Foto's en verslag van onze mentrainingen en het Lunters Daagje Peerdsturen volgende week volgen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:01

Ahhh leuk!!!! Heel veel succes ermee dan, zeg dat ook maar tegen je pa Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:06

Leuk zeg dat het zo goed gaat met het mennen bij je vader
Veel succes verder met de trainingen en de wedstrijdjes die nog komen Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:37

Wat een vreselijk leuk kado OK dan!
Nu heeft hij een stok achter de deur om vaker te gaan starten Haha!

Heel veel plezier nog samen met het mennen en groomen....

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:40

Leuk! Jammer dat mijn vader niet zoveel aan paarden vind.... Ik wil ook zon vader!!! Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:43

Joh wat een leuk kado, goed verzonnen! Gaat vast goedkomen met het menteam Haha! Feliciteer je paps nog maar van mij Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:46

leuk zeg, dat is een origineel kado!!
Ik heb vroeger veel gemend met onze pony Sprinter, ik had er veel profijt van dat mijn zusje hem tegelijkertijd in de M2 uitbracht, we wonnen altijd (heel vaak) in de dressuur. Met mennen waren we uiteindelijk in alles Z (dressuur, vaardigheid en sgmw). Het heeft imo dus heel veel voordelen dat je haar ook lekker in dressuurtraining hebt.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 15:33

Hartstikke cool van je vader, echt een goed kado van jou! Ik wou dat ik die van mij zover kon krijgen... *LOL*

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 15:37

klinkt echt keij leuk !! Haha!
keij leuk cadeau !!

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:07

Goed verjaardagscadeau. Nu moet je vader er ook aan geloven. Als ik het zo lees komt dat wel goed. Volgens mij wel heel gezellig zo met je vader op wedstrijd.

Fiesta, freiberger, what else?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 20:00

Het is ook erg leuk om samen op wedstrijd te gaan. Vooral als je met meerdere mensen tegelijk gaat! Mijn stalgenoot begon vanavond al: "bla bla daar en daar is dan een menwedstrijd, kunnen we je vader ook wel meenemen als 'ie dan zijn startkaart al heeft *LOL*". Pap is pas door mij met de paarden begonnen, vroeger durfde hij nooit een paard vast te houden, nu heeft 'ie geen problemen meer met een steigerende knol voor de wagen. Echt zo cool! Pas werd het me even helemaal teveel toen mam me vertelde dat ze graag onder het zadel wil leren rijden, kon ze mee het bos in! Haha! Wist niet wat ik hoorde!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:08

Echt een leuk idee voor een verjaardagskado!!
Hij ging ook lekker de eerste proef hoor, en de jury was echt helemaal weg van jurga, heeft ze echt wel een paar keer gezegd (ik zat dus te schrijven!)! Echt super!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 00:07

En ikke dan? Hij heeft het ook van mij gekregen hoor Verdrietig Tong uitsteken

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:20

Wat een leuk idee voor een verjaardagscadeau! Jullie worden een echte paardenfamilie als ik dat zo lees!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 17:12

Hihi, ja Roy, hij heeft het ook van jou gekregen, maar 't idee kwam van mij Tong uitsteken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:07

Leuke SuperStory weer Haha!

Zo'n verjaardagscadeau wil ik ook wel Haha!

Een vraagje: hebben jllie zo'n grote trailer of aanhanger dat die koets erachter past of gaan jullie altijd aangespannen erheen?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:15

hardstikke leuk verjaardagskado ik heb dat ook gedaan bij jacksel Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 13:32

Feetje, we hebben geen trailer met wagenlader nee, misschien in de toekomst. Deze wedstrijd was dichtbij, dus gingen we over de weg, maar normaal gaan we met twee auto's. Een met wagen en een met trailer.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers