Ik erf een paard!!!!!!!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:44

Ook ik zou het wel weten! Is een geweldige kans om western te gaan rijden! En dan idd een bijrijdster nemen, misschien nog wel gezellig ook.


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:46

Is inderdaad mooie kans!!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:49

ik zou gewoon kijken hoe het gaat ....met rijden enzo
en als het niet gaat kun je idd een bijrijdster zoeken !

veel succes ermee !

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:19

Misschien is het ook handig om even naar de wettelijke zaken te kijken.
http://www.nb.nl/erfrecht.htm
Want aan een 'simpele' erving van een paard kunnen nog de nodige haken en ogen zitten.
Wat te denken van deze clausule
Citaat:
Overige vrijstellingen
De vrijstelling voor 'overige familieleden en derden' bedraagt EUR 1.732,-. De hoogte van de bijbehorende successiebelasting is 41 tot 68%, afhankelijk van de omvang van de erfenis.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:22

Sugarmiss schreef:
Misschien is het ook handig om even naar de wettelijke zaken te kijken.
http://www.nb.nl/erfrecht.htm
Want aan een 'simpele' erving van een paard kunnen nog de nodige haken en ogen zitten.
Wat te denken van deze clausule
Citaat:
Overige vrijstellingen
De vrijstelling voor 'overige familieleden en derden' bedraagt EUR 1.732,-. De hoogte van de bijbehorende successiebelasting is 41 tot 68%, afhankelijk van de omvang van de erfenis.


Geldt dat niet alleen wanneer het om een geld bedrag gaat?

En hoe is het geregeld met het stalgeld, eventuele dierenarts kosten, voer....

Persoonlijk zal ik het dier meteen verkocht hebben, en van dat geld een leuk (engels) paard kopen of niets. Of mag dat niet? Is dit vooraf nooit met jou besproken trouwens door je oom?

Tis wel wat hoor... een paard erven.... Laat je horen wat je doet?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:24

en het geld? red je het daar mee? waar ga je hem stallen hoe ga je alles betalen etc. etc. etc.

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:31

Moeilijk, moeilijk.. het ligt voornamelijk aan je eigen situatie. En je moet er ook voor open staan natuurlijk. Hou ons even op de hoogte!

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:47

carola schreef:
Geldt dat niet alleen wanneer het om een geld bedrag gaat?

Nee, alles wat iemand nalaat (legaat) wordt in geld omgezet zodat er een totaal bedrag als nalatenschap ontstaat. Hieruit wordt de erfenis verdeeld onder de erfgenamen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:47

En wat voor waarde plak je op een paard? Als je er slachtwaarde op plakt blijf je onder die 1.732 Euro.

Je suis Charlie.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:20

Ten eerste heel veel sterkte met het verlies van je oom!

Ik weet wat ik zelf zou doen in zo'n situatie, maar het is moeilijk een keuze voor iemand anders te maken.... Je staat voor een hele moeilijke keuze. Als je de middelen en de ruimte hebt om twee paarden te onderhouden, dan kan je het eerst aanzien. Klikt het met het paard en ben je bereid jezelf voor hem om te schakelen naar western, of om hem om te schakelen naar engels?? Heb je de tijd voor nog een paard erbij, of moet je dan een bijrijdster erbij nemen, en zou dat klikken met een dier wat zoveel duidelijkheid nodig heeft?

Heel veel sterkte met deze moeilijke keuze!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:55

wenny schreef:
als je ze allebei kan betalen
en er geld en tijd in wil steken
zou ik heel blij wezen
en gewoon een bijrijdster zoeken die dan wat western wil rijden op dagen dat jij dressuur les met sting heb


Vind dit toch eigenlijk wel een goede oplossing.

Veel sterkte met het verlies van je oom. Ach gut

Helaas zit je wel met een groot dilemma.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:38

Cassidy schreef:
En wat voor waarde plak je op een paard? Als je er slachtwaarde op plakt blijf je onder die 1.732 Euro.


ik denk dat de mensjes van de belastingdienst dat niet zomaar pikken, die doen meestal heel moeilijk, en quarters zijn duur Scheve mond

gecondoleert met je oom, sterkte verder en succes met je paardjes..

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 19:56

Het is wel een mooie kans, en je kan em altijd laten omscholen, het is wel een heel moeilijke keuze!!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 08:37

Niet alles telt mee in waarde voor de belasting hoor... Als je kijkt wat voor spullen er allemaal verdeeld waren onder familie en die niet meetelden voor successie... De waarde wordt vaak wel bepaald om een eerlijke boedelverdeling te kunnen maken. Maar als je kijkt hoeveel er vaak alleen al wordt weggegeven of op de vuilnisbelt terecht komt...
Zolang niemand van de familie er bezwaar tegen heeft, zul je naar mijn idee weinig last hebben van die belasting.

Ik heb bijv. een piano van mijn opa gekregen (moest in de familie blijven en niemand wilde hem), niet een goedkoop ding...Mijn tante een antieke viool en zo nog wel meer dingen... Over het geld moest wel belasting betaald worden...

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 10:45

Ik heb een besluit genomen. Ik hou zielsveel van paarden en daarom wil ik het beste voor ze en ik kan gewoon weg mijn aandacht niet verdelen over String en het paard van mijn oom. Ik wil met String steeds beter worden en hij lijkt ook heel gemotiveerd. Ik steek er tijd in en het gaat goed. Ook kostte het me veel energie de laatste tijd dat gezeik met die boer omdat String die merries probeerde te dekken. In een paar gaat veel tijd zitten en geld. En geld is ook een probleem. Ik krijg Quatro (wat overigens alleen zijn roepnaam is, Sugarmiss, hij heeft andere namen, maar die staan op de papieren en weet ik niet) gratis maar onderhoud en stalling kost veel geld! En dat heb ik niet.
En school kost me ook tijd en straks een studie. Het lukt me gewoon niet. Western leren rijden zal best intensief zijn en dat koppige dier onder controle houden ... Bloos!

Een vriend van mijn vader koopt het paard nu van ons over. Hij rijdt western en vindt het een uitdaging goed te gaan rijden met dit beest. Ik weet dat hij in goede handen zal zijn en ik zal regelmatig gaan kijken. Het doet me verdriet, maar 2 paarden onderhouden lukt me gewoon niet.

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DenieesB, Jet_33, Maanon_, Pellelilly en 38 bezoekers