Vanmiddag hammie gekocht!! :D+FOTO'S

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 13:48

Nou mijn meeste hamsters zijn ook dagdiertjes geworden. Maar ik laat deze nu lekker slapen. Ze is nog jong dusja....
Ze is er vanmorgen 10 min. uit geweest, en vanavond mag ze weer Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:31

O ja, de verkoper vertelde je dat de hamster 10 weken oud was?
een Hamster van 10 weken oud is niet meer dan 6cm groot.
Zo groot issie niet meer, je hebt een volwassen hamster gekocht

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 14:37

Weet je dat zeker?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:40

Ja, wij hebben zelf ook genoeg hamsters gehad.
Allerlei soorten, waaronder ook goudhamsters

Meet je hammie eens op, dan weten we het meteen!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 15:43

Hij is zeker wel groter als 6 cm. Maar hij is ook groter als gewone goudhamsters Scheve mond
Maar hoe oud is volwassen?

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:49

hey wat een lekkerdiertje!..ik heb ook zoiets als jou hamster gehad,een teddyhamster (ook vrij groot,),maar dan wassie zwart met wit,en heette bouncer,maar ja het werdt al gauw Hammie!!.. je kunt op www.hamster.pagina.nl allemaal links vinden over hamsters...van leeftijd tot verzorging...
Laatst bijgewerkt door Lianne007 op 26-08-03 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:53

Jacksel schreef:
Waarschijnlijk lijktie nu een dagdiertje, omdat alles heel nieuw is en zij daardoor een beetje bang is. Mijn hamster was ook heel actief toen ik hem net in zijn kooi zette, waarschijnlijk gaat ie toch echt overdag slapen als ie gewend is.
Wel een gaaf beestje

ja dat wilde ik ook zeggen.. mijn moeder wilde hem vanuit het doosje in de kooi zetten en toen was die zo druk dat die van tafel afsprong gelukkig niks gebeurt.. de mijne sprong gewoon van de kast af haha niks mee gebeurt Tong uitsteken ze hadden mij verteld dat ik beter een mannetje kon nemn want vrouwtjes waren kattekopjes Tong uitsteken mare leuk hok heeft ze :p enne ga je fokken ??

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:54

sunshine schreef:
Hij is zeker wel groter als 6 cm. Maar hij is ook groter als gewone goudhamsters Scheve mond
Maar hoe oud is volwassen?

de mijne was precies hetzelfde en dat was een teddyhamster.. die van ons lijken echt sprekend dus misschien kan die dat ook zijn

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 16:22

Eszelon4ever"]
[quote="sunshine schreef:
Hij is zeker wel groter als 6 cm. Maar hij is ook groter als gewone goudhamsters Scheve mond
Maar hoe oud is volwassen?

de mijne was precies hetzelfde en dat was een teddyhamster.. die van ons lijken echt sprekend dus misschien kan die dat ook zijn
[/quote]

Heb je toegevoeg op msn Haha!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 17:51

Eszelon4ever schreef:
enne ga je fokken ??


Ehhh...nou dat was niet echt de bedoeling...maar als er een mannetje zin heb Tong uitsteken
Altijd leuk natuurlijk.
Ik wil zeker nog ene keer een nestje!!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:26

sunshine schreef:
Hij is zeker wel groter als 6 cm. Maar hij is ook groter als gewone goudhamsters Scheve mond
Maar hoe oud is volwassen?

Een hamster is volwassen als het 4 maanden oud is.
Nog is de hamster dan niet helemaal op volle lengte

Heb je de maak van je hammie al? van neus tot kont?

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:32

Aah...wat schattig!
Wat een leuke Hammie!

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:13

Grappig beestje, ik heb het niet zo op hamsters. De meeste die ik aai ofzo hangen 2 sec. later in mn vinger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:30

Leuk beestje, maar ik vind die kooi echt niet normaal!

Ten eerste moet je een hamster NOOIT in een ronde kooi doen, hierin kan hij zich niet orienteren.

Ten tweede heeft hij helemaal geen bodembedekking(zaagsel+hooi) om in te wroeten

Ten derde heeft hij geen nestkastje

Ten vierde zit er geen deksel op. Hamsers kunnen heel goed klimmen en hij ontsnapt dus heel snel hieruit.

Ten vijfde vind ik de kooi veel en veel te klein.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:33

En als je nooit eerder een hamster hebt gehad raad ik fokken helemaal af. Fokken met hamsters is erg moeilijk, omdat je de kooi dan niet zo vaak mag schoonmaken enz. enz.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:35

Sammm schreef:
Leuk beestje, maar ik vind die kooi echt niet normaal!

Ten eerste moet je een hamster NOOIT in een ronde kooi doen, hierin kan hij zich niet orienteren.

Ten tweede heeft hij helemaal geen bodembedekking(zaagsel+hooi) om in te wroeten

Ten derde heeft hij geen nestkastje

Ten vierde zit er geen deksel op. Hamsers kunnen heel goed klimmen en hij ontsnapt dus heel snel hieruit.

Ten vijfde vind ik de kooi veel en veel te klein.




Zal ik maar een Ten zesde geven dan?
Misschien had je beter moeten lezen, ze vertelde dat ze bij haar vriend was en de hamster bij haar thuis gelijk een mooie kooi als huisje heeft gekregen.

Die info zal je vast wel ontlopen zijn.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:37

Sammm schreef:
En als je nooit eerder een hamster hebt gehad raad ik fokken helemaal af. Fokken met hamsters is erg moeilijk, omdat je de kooi dan niet zo vaak mag schoonmaken enz. enz.

Dit vind ik al helemaal onzin. Mag je dan ook geen vissen kweken omdat je misschien wel eens een van de vissen bang kan maken en dat ze te veel stress krijgen?

Nee, hamsters fokken is niet moeilijk.
Je zet mannetje en vrouwtje bij elkaar.
16 weken na paren heb je kleintjes en een weekje voor moeder bevalt verschoon je het hok.
dat kan toch iedereen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:38

Fairie"]
[quote="Sammm schreef:
Leuk beestje, maar ik vind die kooi echt niet normaal!

Ten eerste moet je een hamster NOOIT in een ronde kooi doen, hierin kan hij zich niet orienteren.

Ten tweede heeft hij helemaal geen bodembedekking(zaagsel+hooi) om in te wroeten

Ten derde heeft hij geen nestkastje

Ten vierde zit er geen deksel op. Hamsers kunnen heel goed klimmen en hij ontsnapt dus heel snel hieruit.

Ten vijfde vind ik de kooi veel en veel te klein.




Zal ik maar een Ten zesde geven dan?
Misschien had je beter moeten lezen, ze vertelde dat ze bij haar vriend was en de hamster bij haar thuis gelijk een mooie kooi als huisje heeft gekregen.

Die info zal je vast wel ontlopen zijn.
[/quote]

Nou sorrie hoor maar ik als hamstervriend ging natuurlijk meteen naar de foto's en dat viel me gewoon op.

Het is zowieso niet goed om eerst nog naar anderen te gaan met hem, liefst rechtstreeks naar huis.

En ik blijf erbij dat als je geen ervaring hebt met hamsters dat je dan beter niet aan fokken kan beginnen!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:43

Sammm, laten we het er dan maar op houden dat jij een heel andere mening hebt?
Goed? Misschien kan je wel gelijk naar foto's kijken, maar Bokt is er ook om te LEZEN, en niet om alleen maar plaatjes te kijken.
Lijkt me daarom verstandig om bij elke foto gewoon de bij behorende info te lezen.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 20:45

Jeetje zeg Bloos!
Bedankt Fairie...
Sammm: Ik heb hiervoor al veel hamsters gehad....en het is toch om te leren? Jij zal ook wel ooit begonnen zijn met geen ervaring. En tuurlijk als het allemaal doorgaat ga ik eerst wel allemaal info opzoeken.
Als je ff naar het andere topic gaat kun je zien dat ie in een hele andere kooi zit!
Lees voortaan eerst even....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:52

Wat liev zeg!!!! Haha! Wil je met mij ruilen? Ik heb nl geen hamster *LOL*

En Sunny is wel een stoere naam Cool

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:27

Fairie schreef:
Nee, hamsters fokken is niet moeilijk.
Je zet mannetje en vrouwtje bij elkaar.
16 weken na paren heb je kleintjes en een weekje voor moeder bevalt verschoon je het hok.
dat kan toch iedereen?


Dat is inderdaad het makkelijke deel Haha!
Het moeilijke deel is goede bazen vinden voor je jonge hamsters.
Aan een dierenwinkel verkopen kan iedereen, maar weet je dan ook dat het merendeel eindigt als slangenvoer??

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:30

ThePast03"]
[quote="Fairie schreef:
Nee, hamsters fokken is niet moeilijk.
Je zet mannetje en vrouwtje bij elkaar.
16 weken na paren heb je kleintjes en een weekje voor moeder bevalt verschoon je het hok.
dat kan toch iedereen?

Dat is inderdaad het makkelijke deel Haha!
Het moeilijke deel is goede bazen vinden voor je jonge hamsters.
Aan een dierenwinkel verkopen kan iedereen, maar weet je dan ook dat het merendeel eindigt als slangenvoer??
[/quote]
Gelijk heb je, fokken gaat nog wel. Verkopen is moeilijker
Maar daar hadden we het nu niet over he Knipoog anders moet je er een nieuw topic over maken: [HP]Hoe fok en verkoop je hamsters Haha!
([HP] = [Hammie Praat])

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:37

Fairie schreef:
Gelijk heb je, fokken gaat nog wel. Verkopen is moeilijker
Maar daar hadden we het nu niet over he Knipoog anders moet je er een nieuw topic over maken: [HP]Hoe fok en verkoop je hamsters Haha!
([HP] = [Hammie Praat])


Ik ben niet degene die over fokken begonnen is hoor.
En nee ik zal daar geen nieuw topic over beginnen.
Je wilt niet weten hoeveel jonge hamsters er als slangenvoer eindigen, ga voor de gein eens bij een kleindierenhandelaar kijken (die o.a. dierenzaken bevoorraden) en schrik van de hoeveelheid jonge hamsters die daar elke week weer nieuw aangevoerd worden.
En hoe er mee om gegaan wordt. Je kunt ook eens in Barneveld gaan kijken op de kleindierenmarkt.
Daar wil ik niet aan meehelpen en ik zou ook niemand willen aanraden om te gaan fokken met hamsters. En zeker niet gaan vertellen hoe makkelijk en hoe leuk het wel niet is.
Ga eens kijken op bovenstaande adressen en kom me dan nog eens vertellen hoe leuk het is om een nestje te hebben.

Wat mij betreft mag het gelijk weer ontopic gaan en niet meer over fokken!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:41

Ik weet pricies hoe het gaat, en jij was gelukkig niet die er over begon, het was die Sammm.
Oke! Ik neem het terug Lachen ( Knipoog )