bij zadelmarkt geweest (in belgië)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 17:12

ja het deken is van goede kwaliteit hoor. de bilkoorden zijn ook heel stevig en niet zo van die dunne dingetjes die dadelijk doorscheuren.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het in de winter met het deken gesteld is. Haha!

Schrama
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:45

Ik ben ook naar Zadelmarkt in Eksel geweest. Ik kan niet meer ervan zeggen dat de prijs/kwaliteit van de zadels goed is. Ik heb er een ijslanderzadel gekocht, wat goed en stevig in elkaar zit. Het heeft een goede pasvorm op onze pony. Tevens heb ik een kinderwesternzadel gekocht, wat ook goed past. Mijn dochter heeft er veel plezier van.
Ten derde heb ik een westernzadel gekocht, wat op de eerste blik leek te passen. Ik had die week echter geen tijd om mijn paard te rijden. Achteraf bleek het dus toch niet te passen. Het zadel was te smal. Aangezien je binnen 24 uur het zadel gepast moet hebben en direct moet melden als het niet past, heb ik geprobeerd het zadel zelf te verkopen. Echter de enige mensen die reageerden waren mensen met tinkers en haflingers. Allemaal te breed voor het zadel.

Ik heb toen na 3 weken alsnog zadelmarkt gebeld en ik heb het alsnog mogen ruilen voor een breder zadel. Dit zadel past wel en ligt goed op mijn paard. Ik heb er inmiddels heel wat uurtjes mee gereden en je ziet niet meer dan de gewone slijtage wat ik ook aan mijn Ainsley Ranger VZH zie.

O ja, er was een zilveren rozet van mijn westernzadel afgebroken toen ik het zadel 4 weken in mijn bezit had. Ik had toen al heel wat uurtjes op het zadel gereden, want we waren ook nog een week op ruiterkamp geweest met ca. 3 uur rijden per dag. Ik heb zadelmarkt gebeld en aangezien ik de rozet onder het rijden ben kwijtgeraakt en het dus niet ter plekke gerepareerd kon worden (zadelmarkt heeft dit soort onderdelen uiteraard niet op voorraad) heb ik gewoon een nieuw zadel gekregen. Het mag dan wel goedkoop zijn en misschien van iets mindere kwaliteit, maar je hebt wel garantie. Daarbij komt dat ik met mijn Ainsley VZH zadel ook de nodige problemen heb gehad en het 3 maanden heeft geduurd eer ik mijn zadel eindelijk eens kreeg, omdat het continu bij de fabricant was voor reparatie. Dan heb ik liever een zaak die niet moeilijk doet en je direct een nieuw zadel meegeeft.

Het is gemakkelijk om iemand af te kraken tot en met. Toch denk ik dat iedereen zelf tot een oordeel moet komen. En de commentaren dat de zadels slecht zouden zijn voor de rug van het paard...Kom op zeg, dat kan je ook gebeuren met een merkzadel. Zeker als je er een tweedehands koopt.

Mijn tip is, ga zelf kijken. Bepaal zelf of de zadels je aanstaan. Bekijk ze van boven, onder, hou ze op de kop, ga er op zitten, bekijk naden, afwerking, et. etc. Bij zadelmarkt in Eksel was dit allemaal geen probleem. Ze zullen het inmiddels wel gewend zijn, dat mensen hun spullen kritisch beoordelen.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:15

er zijn hier op stal ook 2 mensen met een zadel van de zadelmarkt...ze hebben er heel veel lol mee!!!en zien er nog goed uit, ik denk dat de kwaliteit echt slechter is als een merkzadel(duurder zadel), maar voor een meisje dat af en toe is op een pony rijd..ach, laat ze er lol mee hebben!!!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:31

ik word inderdaa ook een beetje zadelmarkt moe.
iedere zijn eigen keuze.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:43

Mijn zadel is bruin en zwart geverfd, heeft de rug van mijn paard vernaggeld omdat het scheef is (bijna niet te zien, maar mag nu 3 maanden geen zadel op) en heeft beschadigingen door het schuren van het leer zelf??? Verward
Heb het de eerste week elke dag ingevet en daarna ook nog regelmatig wat dus blijkbaar niet echt geholpen heb.

Nee ik ben absoluut niet iemand die voor merken gaat maar nu ik dit meegemaakt heb wil ik toch echt wel een GOED zadel en dan misschien wel twee keer zo duur ofzo.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:46

Ik wacht met smart af tot de topicstarter de regendeken eens tijdens een leuke regenbui gebruikt! Ik weet dat een stalgenoot toen heel snel over haar positieve mening van de zadelmarkt terug kwam!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:52

Dribbelkont schreef:
de engelse zadel zijn ook nog gevuld met gewoon karton!!!!
Mensen jullie missen niks als jullie er nog niet geweest zijn want het is dikke troep!!!! goedkoop is later duurkoop!!!!


Meisjes bij mij op stal hadden ze ook ontdekt. Ik heb ze gewaarschuwd en gezegd dat het zeer slechte kwaliteit was. Niet luisteren, en twee weken later een zadel dat niet meer paste...

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:58

irish_lady schreef:
Ik wacht met smart af tot de topicstarter de regendeken eens tijdens een leuke regenbui gebruikt! Ik weet dat een stalgenoot toen heel snel over haar positieve mening van de zadelmarkt terug kwam!

Aangezien het topic al flink oud is zal ze dat inmiddels wel een keer gedaan hebben.

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:55

De regendekens van zadelmarkt zijn goed, en ook bij een hele harde bui. Ik heb de mijne weer moeten verkopen, omdat ik hem toch wat te smal vond. ( te klein gekocht) Maar de kwailiteit-prijsverhouding voor de dekens is prima.

Ook ik heb op een zadel van zadelmarkt gereden (western) Omdat ik geen zin had in een duur zadel voor een aantal maanden omdat de pony te dik was. Ik heb heel veel plezier gehad aan het zadel. Ik had dan wel weer de duurdere die bij hun te krijgen was, maar ook hiervan was de kwaliteit goed.

Ik ken ook iemand die een dressuurzadel heeft van zadelmarkt en hier super tevreden mee is. Ikzelf kan hier niet over oordelen omdat ik er nog nooit mee gereden heb. Niet iedereen kan direct een heel duur zadel kopen en daarom is zadelmarkt in sommige gevallen toch echt een uitkomst.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 23:59

zie ik net dat mijn zeer oude topic terug vanboven staat dus zal ik meer reageren.
De deken is nog steeds waterdicht na toch al wel flink wat regen dus mij hoor je er niet over klagen. OK dan! OK dan!
over de zadels heb ik niks te zeggen want die heb ik niet.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 01:46

Ik heb ook de regendeken van zadelmarkt, helemaal happy mee. Doet het ook goed met een flinke regenbui Haha!

Zadels heb ik slechte ervaringen mee Knipoog

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:11

het ponytje wat ik heb ingereden had ook een zadelmarkt zadel nou .. om te janken het zadel leek wel scheef .. het lag wel goed op t ponytje maar de kussens zakte erg snel in net een luchtballon ... en het is niet dat het leer gewoon geverft is maar het is geen goed leer ... het breekt snel .. kleine scheurtjes enzo .. ook gaat heel snel de bovenlaag van het zadel af en dus had je bij de beugelriemen een hele bruine waas eroverheen

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:51

ik heb een westernzadel van zadelmarkt zoals vele andere hier bij ons op de ranch en ze zijn goed hoor. wij doen dagtrippen en weektochten en ik heb nog geen mens of beest met klachten geweten. zadelmarkt is trouwens verhuist van eksel naar balen.

Me_LoVeS_MaX

Berichten: 27
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:28

biepp schreef:
Een zadel dat er netjes uitziet, daar schiet je ook niets mee op.
Een zadel kan er voor het oog mooi uit zien, maar dan kan het nog van hele slechte kwaliteit zijn...

Na 12x rijden is de verf er af en ziet het er al een stuk minder mooi uit hoor!



Neej dat is zeker niet waar!!!!!!

ik heb daar een dressuurzadel gekocht en die is perfect!!!!!

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:45

ik heb daar vorig jaar een ranger VZH gehaald.. 3 maand later lag ie in de prullebak Boos!
heb hem zelfs nog een keer latenm opvullen door de zadelmaker...je wil niet weten wat er in zat..inderdaad kartonsnippers...Echt waar! De singelsloten zijn ook van fijn geperst karton....kortom alles was van fijngeperst, in zwart gespoten, karton.... De zadelmaker keek zijn ogen uit...nog nooit had hij zo'n waardeloos zadel gezien. En dit was toen het duurste zadel wat ze hadden!!
nee dit was 200 euro weg gegeooid geld...heb vervolgens een 2e handse wintec gekocht...die is er nu nog steeds Lachen
meid denk er goed over na...kijken kan altijd...dat dee ik ook, maar geloof me je haalt er troep mee in huis!!
misschien dat de mensen die wel geode ervaring hebben met zadels mazzel gehad..maar de meeste mensen kopen toch echt troep...
dekens kan ik niet over oordelen maar als het met zadels al zo gaat dan zou ik het niet aandurfen om daar uberhaupt iets te kopen Scheve mond

Zoek maar eens naar mijn berichten dan lees je dat ik er ook zo tegen in ging...want is was dolblij toen ik het zadel net had gekocht...maar je ziet na 1 maand al gauw dat het flut zadels zijn...daarna kwa ik dus gauw terug op mijn lovende woorden over het zadel in dat topic...

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:56

Quellian schreef:
Ik heb ook de regendeken van zadelmarkt, helemaal happy mee. Doet het ook goed met een flinke regenbui



helemaal mee eens, ik heb ook een zadelmarkt regendek en die heb ik vorig jaar voor 50 euro gekocht en ik ben er nog steeds hardstikke blij mee!

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:23

Volgens mij is er een groot onderscheid tussen de zadels en dekens....over de zadels hoor je hier slechte dingen en dekens erg goed....dit zijn natuurlijk twee hele andere dingen....een zadel of een deken!

Belli

Berichten: 806
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:40

en hoe zit het met de hoofdstellen?

XXX

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:43

Het probleem met deze zadels is de binnenkant. Vaak zit er een slechte kwaliteit boom in met een belabberde coating. Als het een keer geregend heeft komt er vocht in de boom en kan deze langzaam krom gaan trekken. Jij ziet het niet, je paard laat het ook niet direct zien, maar ondertussen is het wel heel erg slecht voor de rugspieren van je paard. Vroeg of laat krijg je daar serieuze problemen mee.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:37

ik heb de Maroon waterdichte deken met halve hals,echt een super deken!

deze past mijn appie perfect,veel beter dan de HH .

ik was voor 76 euro incl.verz klaar.

en het is echt een geweldige mooie deken met super pasvorm.

Belli

Berichten: 806
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:52


Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:49

Lientje schreef:
Mischien ga ik daar wel is kijken voor een dressuurzadel. Ik zou een dressuurzadel willen kopen voor als ik is geen zin heb om met mijn vlz zadel te rijden.

Verward Verward Verward Verward
"Ik heb vandaag geen zin om vzh te rijden, maar om te dressuuren Lachen "
Raar hoor, geen zin in je vzh zadel. Als die van goeie kwaliteit is, en je nieuw zadelmarkt dressuurzadel niet, ga je waarschijnlijk toch meer zin in je vzh krijgen! Sjonge jonge, een keuze.. 'Vandaag geen vzh zadel...."
Sommige mensen hebben ook alles...

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:58

Eeeeuhm dit topic werd gestart in augustus 2003....

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 23:35

als je een zadelmarktzadel koopt van 300 euro dan weet je toch gewoonweg dat dat niet even goed zal zijn als een merkzadel.

Santtos

Berichten: 30
Geregistreerd: 16-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 11:58

Ik heb er eerst ook een hoofdstel gekocht, met diamantjes. Na een maand zijn bijna alle diamantjes er al af geweest (ik heb ze er elke keer weer op geplakt.) Het leer ziet er ook niet meer uit, de boven laag is half gescheurd... Voortaan toch maar weer naar de Hypo !!!