Geslachte paarden en schapen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Geslachte paarden en schapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 08:43

Sorry ik wist niet waar ik het anders neer moest zetten maar deze mail kreeg ik vanmorgen....

NIEUWSBRIEF Special

Ombudsman Dieren / Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren

20 augustus 2003



STICHTING ZINLOOS GEWELD TEGEN DIEREN LOOFT BELONING VAN ? 7000 UIT!

Je hoeft het nieuws niet echt gevolgd te hebben om te weten dat Twente sinds twee maanden weer in de greep is van een dierenmishandelaar. Het nieuws, 'Hart van Nederland' en tal van andere programma's vonden dit onmenselijke dierenleed meer dan de moeite waard om er uitgebreid in hun uitzending op in te gaan. De Telegraaf berichtte het volgende : "Als oprichter van de Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren is Enschedeër Henk ten Napel wel het een en ander gewend. Maar de nieuwste dierenmishandelingen waardoor Twente wordt opgeschrikt, gaan verder dan ooit tevoren. Je moet een wel heel sterke maag hebben."

De dierenmishandelaar slaat iedere week om zich heen, waarbij hij met name slachtoffers maakt onder paarden en schapen. In de afgelopen twee maanden zijn reeds negen dieren mishandeld, waarvan er vijf zijn overleden. De hengst Dikkie is met een mes onder het oog en in het voorhoofd gestoken, het stokoude en hulpbehoevende schaap Marietje werd op afgrijselijke wijze afgeslacht en de twee maanden zwangere Shetlandpony Marina werd op identieke wijze neergesabeld.

De ziekelijke geest slacht de dieren op brute wijze terwijl ze nog leven en neemt van ieder slachtoffer een \"trofee\" mee. Het moge duidelijk wezen dat de dierenmishandelaar kickt op het leed dat hij deze dieren aandoet. Of hij echter doorheeft dat hij hiermee ook mensen emotionele en psychische schade berokkent, valt te betwijfelen. De vierjarige Bram, alarmeerde zijn ouders nadat hij de opengesneden Marina had gevonden. De kleuter herkende de pony, waarvan de darmen naar buiten puilden, aanvankelijk niet eens en dacht dat er een monster in de wei lag!

Voor de opnamen van ons aanstaande TV-programma hebben wij film- en fotomateriaal genomen van Marina. De filmploeg heeft voor de opnamen meerdere minuten stil en bewegingsloos naar het slachtoffer staan kijken. Tijdens de opnamen van ons TV-programma hebben ze veel dierenleed gezien, maar dit is onbeschrijfelijk. De foto's hebben we op onze website geplaatst. Een waarschuwing is echter op zijn plaats: de beelden hebben op ons een onuitwisbare indruk gemaakt en staan op ons netvlies gebrand!
Op onderstaande link vind u het volledige dossier en ook kunt u de schokkende foto's bekijken

http://www.zinloosgewelddieren.nl/dossier.php?jaar=2003&file=actie_2003_DossierPaardenmishandeling.php
Absoluut niet kijken als je er niet tegen kunt!!! het is echt te erg..... Ik snap niet welke zieke geest dit doet hoor...hoop dat er niet meer paarden of schapen van de bokkers hier (en natuurlijk andere mensen!) geslacht gaan worden het is echt vreselijk Boos!


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 08:57

Ik zeg dat nu niet om te shockeren maar ik denk toch dat de dader geen leek is. Achteraan zijn de grote spieren weg waar ze de beste stukken vlees uithalen (biefstuk). Dat gaat je in de hals, lijkt wel een poging om ze te laten leegbloeden. Mij is als kind altijd verteld dat er in het dorp een pony was die ze 'smorgens vonden met gaten op dezelfde plaats achteraan (die leefde nog). De dader sneed biefstukken uit levende paarden en at die dan op! Echt zieke geesten, het moet je paard maar zijn...

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:02

oh wat erg, ik had het ergens anders ook al gelezen, echt vreselijk. ik moet er niet aan denken dat zoiets hier in de buurt zou gebeuren, of misschien met mijn pony's hier word ik echt bang van...

Nog 26 dagen Fons en dan zingen we weer luid he jongen!

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:23

ik wordt echt misselijk hiervan.......en heel kwaad.....die dader moet afgeslacht worden Boos!
en iedereen moet zn paard binnenhouden in die regio
Laatst bijgewerkt door Lianne007 op 21-08-03 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Berichten: 13224
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:27

Ik heb de foto's gezien en zit hier met een brok in mijn keel te typen, als ik ooit iemand betrap bij mij paarden (of die van iemand anders) sta ik niet voor mijzelf in...

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:38

Ik zit hier gewoon met tranen in m'n ogen, j*zus wat een t*ring k*ootzak.. hoe kan die dat zulke onschuldige beesten nou aan doen.. Boos!.. ik hoop dat ze dit bij de gene ook doen die dit allemaal heeft geflikt.. Huilen

eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:43

Dit is echt te gek voor woorden. als je dit doet ben je echt niet goed wijs. zo'n mens heeft echt geen hart. en verdient het niet om nog te leven. ze zouden hem eigenluk aan moeten doen wat hij bij diepony's heeft gedaan!!! ik heb die plaatjes ook gezien en ik vind het heeeeeeeeeeel erg. Huilen Huilen [/b]

Tessa [Over-Shadow]

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:45

heb de foto's wel gezien, en kon er wel tegen,
het is wel heel wreed om dit te doen, het ziet er ook gewoon niet echt meer uit, dat is denk ik de reden dat ik er goed tegen kan,
hoop dat ze degene vinden die dit zo'n mooi dier heeft aangedaan,
laten we hopen dat karma bestaat, what goed around, comes around,
heel wreed is dit, echt niet normaal,
maar laten we hopen voor de pony dat hij door de wond in zn nek, waarschijnlijk in de slagader denk ik, het leven heeft gelaten,

het ziet er trouwens uit alsof het heel erg vakkundig is gedaan...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

DromenLies
Berichten: 2883
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:46

het is echt te ziek voor woorden
vandaag op weg naar me paardje zag ik ook een bericht aan en boom met een pony en veulen dus ik denk even lezen
was het dier zwaar mishandeld met scherp voorwerp echt overal en niet te zuinig ook het beestje heeft het gelukkig wel overleefd
ik snap er niks van hoe je daar nou plezier van beleven hoe ziek echt

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:48

Gatver wat vies zeg!!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:55

Ik ben zo ontzettend bang! Dit alles gebeurt vlak bij mij in de buurt (15 km?), en Sheek staat alleen in de wei, zoals iedere zomer. Ik kan niet wachten tot we weer naar de winterstalling gaan!
Iedere keer als ik weer zo'n bericht hoor sta ik met tranen in mijn ogen. het zal je toch maar overkomen! Zo'n vent mogen ze van mij de kop afhakken hoor! Slacht zo'n zwijn net zo bruut als hij al die onschuldige dieren slacht.
Die idioot is geen mens meer!

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:31

oh idd ik ben ook bang ook al is het niet hier in de buurt gebeurd,.. *bibber*

Nog 26 dagen Fons en dan zingen we weer luid he jongen!

Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:02

En die pony heeft een klein jochie gevonden.... :cry:

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:04

Nou, voor mijn eigen ben ik niet zo bang, wij wonen er ver vandaan. Maar mijn schoonouders wonen daar wel vlakbij (Losser) en die hebben de paarden dag en nacht in de wei staan. Als er wat met die paarden gebeurd is zijn jarenlang zorgvuldig opgebouwde fokkerij (en mijn erfenis Lachen) verloren. Ik denk dat je zoiets emotioneel niet overkomt. Als er zoiets zou gebeuren zou hij denk ik stoppen met paarden fokken.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:25

Hoe kan iemand dit doen???Echt walgelijk!!!
Ik hoop dat ze die dader pakken en op gruwelijke wijze afslachten!!!
Hoe kan je zo'n arm weerloos lief dier zoiets aandoen???Echt ziek gewoon, zoiemand is gewoon gestoord!!!

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:56

wat kan je nog zeggen na zulke beelden. Ongeloof, afgrijzen en zielsmedelijden met het dier en hun eigenaren. Het zal je paard maar zijn.
Hopen dat er gerechtigheid bestaat en dat ze die geesteszieke te pakken krijgen

http://endurancemowtje.mijnalbums.nl/" target="_blank
dag lieve Mowgli bedankt voor de mooie tijd
welkom Melis, onze mooie tijd gaat komen

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 08:52

echt zo oneerlijk echt geestelijk ziek om zoiets te doen.

ik heb er eigenlijk geen woorden voor wordt er alleen maar verdrietig en agresief van.....

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 09:40

Het is echt niet normaal nee.......

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:55

Ik heb de foto's niet bekeken want ik wordt al misselijk van wat er in de tekst staat Verdrietig Ik heb hier gewoon geen woorden voor en als ik die imbeciel tegenkom dan rijg ik hem persoonlijk aan MIJN mes Stoom uit je oren Maakt niet uit welk dier.. paard, schaap, hond of wat dan ook.. voor dierenmishandelaars heb ik echt geen goed woord over Stelletje lafaards om een weerloos dier zo'n pijn te doen Boos! laten ze lekker een stevige kerel pakken die zichzelf kan verdedigen Boos!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:13

Ik heb dus toch net maar naar de foto's gekeken en het is inderdaad gewoon te erg voor woorden Verdrietig Als ik die banketstaaf ooit betrap dan slacht ik hem persoonlijk af Wat walgelijk.. dat arme beest wat moet dat een pijn gehad hebben Verdrietig Wat een zieke geest!!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:16

Ik kan hier zo zo boos over worden. Aan de ene kant schieten de tranen me in de ogen en aan de andere kant voel ik zoveel woede.
Wat bezield zo'n achterlijke imbeciel eigenlijk?????
Ik hoop dat ze hem oppakken en voor mijn part hangen ze hem op of zo. klootzak

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:21

Bah, met wat voor beest je dit ook doet, je moet in een gesloten inrichting in een hok waar alleen zo nu en dan een hap eten en te drinken door een luik naar binnen word geduwd!
Ik ben niet bang want onze paarden staan bij het huis en we hebben ze praktisch altijd in het zicht.
Hoe kan je dit doen!

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:27

Het gebeurt de laatste tijd steeds vaker. Gisteravond rond 11 uur was die pony uit hilversum in hart van nederland.

De pony was met een scherp voorwerp gesneden, van naast de vagina tot in de uier.. Met 50 hechtingen hebben ze dit in Utrecht bij de uithof gehecht. De pony overleefd het. De pony had een veulentje erbij lopen. Die kon gelukkig s'avonds al weer drinken bij zijn mamma.

De eigenaresse heeft die briefjes opgehangen rond hilversum om de mensen te waarschuwen.

Het is echt gewoon niet normaal meer. Opzettelijk dieren verminken of afslachten.

Van mij mogen ze die persoon direct afmaken.. De kans op herhaling is gewoon te groot bij zulke zieke mensen... bah.

happyjoyce

Berichten: 4492
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:30

Ik heb de foto's wel gezien het is echt te erg. Die mensen moeten zelf worden afgeslacht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimmej, miereneter, SusanH en 23 bezoekers