Van sommige spieren wist ik niet dat ik ze had!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kleintje

Van sommige spieren wist ik niet dat ik ze had!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 22:21

Pffff, gisteren weer les gehad. Treasure moest weer hard aan het werk, maar... volgens mij moest ik nog veel harder aan het werk.
Bij de laatste foto's die ik bij "ITP" had neergezet schreef ik al dat ik mijn houding erg verslechterd vond. En dat vond mijn instructrice ook! In de tijd dat ik geen paard meer had om te rijden en de aanschaf van Treasure heeft zij een diploma gehaald om les te geven op de centered riding manier. En dat heb ik gemerkt.

Eerst Treasure losrijden. Ik longeer haar niet van te voren omdat Treasure nog weinig conditie heeft en zo leeg is. En gezien ze toch geen rare sprongen maakt heb ik liever een wat frisser paard dan een paard wat al rondjes aan de longeerlijn heeft gerend en al half leeg is.

En fris, dat was ze zeker. In de losgooibak stond een mooie hengst en dat was erg boeiend. De bakstenen bij die bakrand waren ook erg eng en die stonden ook echt op het punt om Treasure aan te vallen. Dus daar proberen om van de hoefslag te komen, als ik haar corrigeerde dan moest ze gelijk aangalloperen om daar snel weg te komen, maar na een rondje of 6 ging het al veel beter.

En toen... toen werd ik aan het werk gezet. Benen lang, meer mijn bekken bij elkaar drukken, meer rechtop zitten, meer ellebogen buigen.
En eerlijk waar... Treasure deed niets verkeerd.
Alles wat mis ging... dat was mijn schuld.

Ik dacht altijd dat als je een jong paard inreed dat het paard van jou leerde maar hoor, niets was minder waar, ik leerde van Treasure.

Op de binnenhoefslag, trainen op rechtrichten. Maar ja, zodra ik mijn bekken weer teveel opende en niet op 2 zitbeenknobbels zat ging Treasure slingeren en lekker richting hoefslag. En echt niet omdat zij zo scheef was, nee... ik was degene die het fout deed.

Gisterenmiddag had ik al spierpijn in mijn benen en 2 rode plekjes bij mijn zitbeenknobbels *LOL*
Vandaag kon ik amper lopen, pijn bij mijn heupen, mijn taille, mijn buikspieren, mijn benen...
*zucht*

Maar, eerlijk waar... een half uurtje les, we zijn echt aan het werk gezet en we reden daarna echt heerlijk. Het ging waanzinnig. Treasure reageert echt op mij. Als ik gespannen ga rijden, dus zo geconcentreerd dat ik vergeet te slikken of mijn kaken vast ga zetten, dan doet zij het ook. Als ik even rustig ademhaal en even slik of kauw, dan doet zij het ook en ging ze weer wat ontspannen in haar kaken en nog een stukje verder zakken met haar hals!

Ik heb heerlijk gereden.

Woensdag zelf oefenen en zaterdag weer les! 2 keer in de week is voorlopig voldoende!

Tot nu toe merk ik nog niets van het 'lastige' karakter wat een Jazz meekrijgt!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:25

ga zo door dan he!
en op die foto's gaat het ook toppie hey! Knipoog

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:34

Jaaaa... die enge bakstennen *LOL*

**Wie zegt nou dat met paardrijden alleen het paard aan het werk wordt gezet..** ~~}>

Leuk om te horen dat het goed gaat, jullie maken een mooi combinatie!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:11

klinkt super!
Ik merk het zelf trouwens ook hoor, ik zat een tijdje terug vaak op Regina te schelden dat ze zo naar binnen viel. Totdat ik weer les had, en ik gewoon scheef bleek te zitten. Ben blij dat ik nooit echt boos op haar ben geworden. Maar goed les is dus juist bij een jong paard, voor je zelf ook heel belangrijk...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie