Eigen paard, bijrijder?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 15:33

Ik vind het zelf ook het prettigst om het allemaal zelf te doen. Niet dat een ander het niet goed zou doen, maar je hebt toch overal je eigen maniertjes voor en ik vind het ook gewoon heerlijk om zelf met m'n beestje bezig te zijn!
Al is het een enkel keertje wel eens even worstelen met de tijd...

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:02

Ben een tijdje bijrijder geweest en toen ik na een jaar of vijf er mee stopte zijn in twee jaar tijd een stuk of zes bijrijders bij dat paard geweest. Ze betaalden mee aan de stalling maar je zag ze nooit. Bleef er dus al mijn tijd aan kwijt zijn, de eigenaresse kon in die tijd helemaal niet rijden. Nu heeft ze een bijrijder die erg enthousiast is en de eigenaresse rijdt ook weer.
Ik was op vakantie en hoorde dat het paard waar ik verliefd op was te koop stond, heb naar een vriendin gebeld of ze wilde helpen met de verzorging, had ze nee gezegd had ik het paard niet gekocht. Had gezien hoe dat met mijn bijrijpaard ging nadat ik ermee stopte.

Cenna
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:13

Petje af voor diegenen die een eigen paard hebben, een fulltime baan en een huishouden! Elke week ben ik aan het plannen hoe ik het rijden en de afspraken met elkaar ga combineren. Het paard waarop ik rij staat de hele dag buiten in een kudde, dus voor haar is het niet zo erg wanneer ik haar een dag laat staan. Maar bij paarden die de hele dag op stal staan is het anders. Een bijrijder lijkt mij dan een goede oplossing met zo'n drukke agenda of door lichamelijke omstandigheden. Persoonlijk vind ik ook dat je niet alles moet laten voor het paardrijden, want er zijn nog zoveel leuke dingen om te doen! Maar toch blijft paardrijden uiteindelijk toch het leukst!

mirjamm

Berichten: 131
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:27

ik ben dus een verzorgster maar de baas van het paard is zwanger en daarom help ik nu al 6 maanden en ik red mij nu alleen met haar paard. en ik vind het leuk en zij vind het handig om een hulp te hebben (dat zegt ze)

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:17

Ik heb geen verzorgster want als ik eens een keer niet kan springt mijn moeder even bij en als we weggaan met het hele gezin zorgt er een vriendin voor, die rijdt ook wel eens.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:41

Ik heb ook geen bijrijder en dat wil ik ook niet.
Als ik Fitz zometeen weer helemaal overneem, laat ik hem 2 x in de week tegen betaling rijden door zijn huidige ruiter.
Dan weet ik zeker dat het goed gebeurt en heb ik er zelf ook nog profijt van.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:53

Ik heb wel een bijrijdster (Miracle, hier op Bokt) en die doet het prima. Ik heb 3 paarden, een groot bouwvallig huis wat we aan het verbouwen zijn, 2 kinderen en een baan. Dat werd net iets te veel dus mijn bijrijdster doet in het vervolg Kiri, ons 'familierecreatiepaard'. Ze helpt ook wel met Jumper en Insley, maar in principe doe ik Jumper altijd zelf en Rick doet Insley zelf. Maar het is altijd handig als er iemand bijspringt. En toen ik van de week thuis kwam na een lange dag werken was ik wel heel blij om te zien dat de stal netjes uitgemest en aangeveegd was.
Trouwens, als ik eens weg wil dan zorgt mijn buurvrouw (die ook paarden heeft) voor ons drietal, en andersom ook.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 09:55

Fitzroy schreef:
Ik heb ook geen bijrijder en dat wil ik ook niet.
Als ik Fitz zometeen weer helemaal overneem, laat ik hem 2 x in de week tegen betaling rijden door zijn huidige ruiter.
Dan weet ik zeker dat het goed gebeurt en heb ik er zelf ook nog profijt van.


Dan heb je in ieder geval op een veilige manier een stukje taakverlichting, of niet soms?! Haha! Haha!

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:23

Sinds begin deze maand is Relly, hier van Bokt mijn bijrijdster (voor Aquila en Relrite). Ik heb er een tijd over na moeten denken of ik wel of geen bijrijdster zou nemen, maar het is toch het verstandigste als ik er wel één heb ('t lijkt wel of het over een horloge o.i.d. gaat Haha! ). Sinds een paar jaar ben ik slechthorend en heb ik last van mijn evenwicht. Regelmatig heb ik last van mijn oren en kan ik net mijn paard borstelen. Zeker Relrite is een dame die straks veel beweging nodig heeft en ik kan haar dat niet altijd geven . Dan is gewoon erg fijn om een bijrijdster te hebben en zelf rustig aan te kunnen doen.

Het was wel moeilijk, ik had een pittige advertentie gezet en er bleef 1 meisje over, waar ik nog wel wat twijfels bij had. Uiteindelijk kreeg ik nog een berichtje en dat was 'm (eigenlijk haar). Relly is 's avonds komen kijken en het zat gelijk goed . Ik ben best moeilijk, kan het niet goed hebben als er anderen aan mijn paard zitten, maar als zij bezig is met mijn paarden heb ik er geen problemen mee Knipoog .

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:34

Na anderhalf jaar alleen te rennen vliegen hollen: full time baan, huishouden, lieve vriend die ook weleens aandacht wil, familie, groot sociaal leven... heb ik nu besloten dat ik toch voor 1(..) dag in de week hulp krijg!
Dat meisje ken ik al heel lang en ze gaat leuk met Starsky om. Zij zorgt ervoor dat die dag zijn stal word gemest en ze rijd/longeert hem. Toch kom ik bijna altijd even kijken, maar het idee dat ik die dag niet perse 'moet' geeft me al wat meer rust. En een keer op je kont zitten kijken naar het rijden, zonder het uitmesten, poesten en opzadelen is ook weleens leuk!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:59

LindaM schreef:
Na anderhalf jaar alleen te rennen vliegen hollen: full time baan, huishouden, lieve vriend die ook weleens aandacht wil, familie, groot sociaal leven... heb ik nu besloten dat ik toch voor 1(..) dag in de week hulp krijg!
Dat meisje ken ik al heel lang en ze gaat leuk met Starsky om. Zij zorgt ervoor dat die dag zijn stal word gemest en ze rijd/longeert hem. Toch kom ik bijna altijd even kijken, maar het idee dat ik die dag niet perse 'moet' geeft me al wat meer rust. En een keer op je kont zitten kijken naar het rijden, zonder het uitmesten, poesten en opzadelen is ook weleens leuk!


Ik had precies hetzelfde als wat jij hebt, alleen toen ik eenmaal iemand had voor 1 dag in de week... kwam ik erachter dat ik het toch liever zelf allemaal deed en kwamen er ergernissen aan de bijrijdster.

Voor mij dus geen bijrijdster meer, dan maar wat meer haasten en wat minder tijd voor andere dingen.

skinky

Berichten: 58
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:04

Fitzroy schreef:
Ik heb ook geen bijrijder en dat wil ik ook niet.
Als ik Fitz zometeen weer helemaal overneem, laat ik hem 2 x in de week tegen betaling rijden door zijn huidige ruiter.
Dan weet ik zeker dat het goed gebeurt en heb ik er zelf ook nog profijt van.


Snap ik het nu niet of zo Verward
Wat is dan de definitie van een bijrijder?? In mijn ogen is dat iemand die in jouw plaats je paard rijdt (en als je het helemaal goed geregeld hebt, laat je hem/haar er ook nog voor betalen!)
Dus als je fitz 2x in de week laat rijden door de huidige ruiter neem je hem: A niet helemaal over en B: heb je in mijn ogen een bijrijder
Ik snap er niets van maar dat zal wel aan mij liggen, ik heb er ook geen verstand van Knipoog

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 13:52

Cinzano"]
[quote="LindaM schreef:
Na anderhalf jaar alleen te rennen vliegen hollen: full time baan, huishouden, lieve vriend die ook weleens aandacht wil, familie, groot sociaal leven... heb ik nu besloten dat ik toch voor 1(..) dag in de week hulp krijg!
Dat meisje ken ik al heel lang en ze gaat leuk met Starsky om. Zij zorgt ervoor dat die dag zijn stal word gemest en ze rijd/longeert hem. Toch kom ik bijna altijd even kijken, maar het idee dat ik die dag niet perse 'moet' geeft me al wat meer rust. En een keer op je kont zitten kijken naar het rijden, zonder het uitmesten, poesten en opzadelen is ook weleens leuk!


Ik had precies hetzelfde als wat jij hebt, alleen toen ik eenmaal iemand had voor 1 dag in de week... kwam ik erachter dat ik het toch liever zelf allemaal deed en kwamen er ergernissen aan de bijrijdster.

Voor mij dus geen bijrijdster meer, dan maar wat meer haasten en wat minder tijd voor andere dingen.
[/quote]

Daar ben ik dus ook bang voor dat dat mij zou gebeuren!
Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om een bijrijder te nemen, maar als het er op aan komt kan ik het gewoon niet uit handen geven en doe ik het liefste alles lekker zelf!
Dan inderdaad maar eens wat anders er voor laten of wat meer haasten.
En gelukkig heb ik een lieve vriend die begijpt dat mijn paardje veel van mijn tijd op eist, dus dat scheelt al een heel stuk!
En als ik een keertje ziek ben ofzo wil hij het ook nog wel eens voor me doen, dus dat is helemaal super!
Bovendien heeft hij nu z'n koetsiersbewijs gehaald, dus gaat hij straks als alles goed gaat wat regelmatiger met haar mennen, dus dat is eigenlijk ook een beetje een bijrijder, maar wel eentje waar ik altijd zelf bij ben Haha! !

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:15

skinky schreef:
Snap ik het nu niet of zo Verward
Wat is dan de definitie van een bijrijder?? In mijn ogen is dat iemand die in jouw plaats je paard rijdt (en als je het helemaal goed geregeld hebt, laat je hem/haar er ook nog voor betalen!)
Dus als je fitz 2x in de week laat rijden door de huidige ruiter neem je hem: A niet helemaal over en B: heb je in mijn ogen een bijrijder
Ik snap er niets van maar dat zal wel aan mij liggen, ik heb er ook geen verstand van Knipoog


Mijn definitie van bijrijder is dan idd anders. Iemand die professioneel minstens 6 paarden per dag traint, zou ik geen bijrijder durven noemen. Knipoog , daar heb ik toch iemand bij in gedachten die dat voor niets doet of er idd voor betaalt.
Ik zie hem dus nog steeds als trainer en niet als bijrijder. En het lijkt me heel normaal dat je voor een trainer betaalt.
Ik neem hem in die zin over dat ik degene ben die er zometeen weer het meest mee rijdt en zelf ook weer wedstrijden ga rijden ipv dat hij uitgebracht wordt.

Duidelijk nu Skinky Knipoog

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:09

Ik heb zelf meeredre pony's gereden en uitgebracht.
Er reed een tijd geleden 1x per wee een meisje op mijn pony want ze reed hem altijd innde vakanties en dat vond ze hardstikke leuk dus toen zei van vader dat ze er wel 1 x per week op mocht rijden en dat vond ik in het begin goed.
Later werd er te veel bepaald wat ik met mijn paard deed omdat er iemand anders op reed. Ik mocht er van mensen op de manege niemand op laten rijen anders werd dat meisje jaloers ( ja ik d8 dat het mij paar was)
Dus om die reden heb ik er een punt achter gezet met bijrijders.
Ik wil het liefst zelf mijn pony doen en ik hou er ook niet zo van als mensen aan mijn pony zitten. dan denk je waraom nam je een bijrijder?
Het leek me wel lekker om 1 x de week rust te hebben! maar jah rust is dus nix voor mij Haha!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:27

Tiffy schreef:
Sinds begin deze maand is Relly, hier van Bokt mijn bijrijdster (voor Aquila en Relrite). Ik heb er een tijd over na moeten denken of ik wel of geen bijrijdster zou nemen, maar het is toch het verstandigste als ik er wel één heb ('t lijkt wel of het over een horloge o.i.d. gaat Haha! ). Sinds een paar jaar ben ik slechthorend en heb ik last van mijn evenwicht. Regelmatig heb ik last van mijn oren en kan ik net mijn paard borstelen. Zeker Relrite is een dame die straks veel beweging nodig heeft en ik kan haar dat niet altijd geven . Dan is gewoon erg fijn om een bijrijdster te hebben en zelf rustig aan te kunnen doen.

Het was wel moeilijk, ik had een pittige advertentie gezet en er bleef 1 meisje over, waar ik nog wel wat twijfels bij had. Uiteindelijk kreeg ik nog een berichtje en dat was 'm (eigenlijk haar). Relly is 's avonds komen kijken en het zat gelijk goed . Ik ben best moeilijk, kan het niet goed hebben als er anderen aan mijn paard zitten, maar als zij bezig is met mijn paarden heb ik er geen problemen mee Knipoog .



He thanx voor het leuke berichtje! OK dan!
Ben vereerd. Bloos hihi. Gelukkig zijn Quilie en Relly ook echt mijn type paardjes en ook echt superlief! Ik ben blij nu "de bijrijdster" te zijn. haha. Haha!
toedeloe

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:46

Ik heb nu geen bijrijder omdat het simpelweg niet nodig is.. Fleur staat 10 mins van mijn huis vandaan, en kan ook gewoon de wei op als ik een dagje niet kan of wil.
Als ik terugga naar Amsterdam vind ik het wel fijn.. niet omdat ik het niet alleen kan, maar vind het ook wel lekker een keer uit eten te kunnen, of gewoon lamlendig op de bank te hangen. Pure luxe dus Lachen

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:34

Toen ik m'n pony had, had ik 2 bijrijders, om haar er iedere dag uit te laten aangezien naar stal fietsen een uur is en ik ook nog eens 2 uur reistijd heb van school naar huis. De ene bijrijder was beter dan de andere. Nu ik haar niet meer heb ben ik op zoek naar een verzorgpony, ik heb er een tijdje een gedaan, die verwaardeloost werd en erg agressief is, dat vond ik niet zo leuk dus ben ik er mee gestopt. Nu ga ik paarden van'stal verzorgen waar m'n pony stond als mensen een dagje geen tijd hebben, of als ze op vakantie zijn. Ik zoek eigenlijk nog wel een vaste die ik gewoon zovaak kan doen als ik wil!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:04

Ik heb een jonge arabische merrie en sinds kort weer een bijrijdster (Jennygirl op Bokt). Ik vind het allereerst goed voor Cheyenne om met meerdere personen te leren omgaan en te leren gehoorzamen. Ten tweede vind ik het voor mijzelf heel motiverend om nog iemand, naast mijzelf, te zien genieten van Cheyenne. Wat is er nou leuker om er nog een persoon bij te hebben die ook met enthousiaste verhalen thuis komt over Cheyenne!!! Dat is toch leuk!!??

Verder is het natuurlijk handig dat er iemand 2 of 3 dagen in de week de tijd voor je paardje neemt om haar te verzorgen en rijden etc. Ik sta volpension en hoef niet perse iedere dag te komen, want de paarden worden wel verzorgd en buiten gezet, maar het is toch leuk als op de dagen dat ik er niet ben er toch iemand voor Yennie komt!!!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:30

En het is natuurlijk heel leuk om voor Yennie te zorgen.
Leuke verhalen? Dat ze besloot mijn spons op te eten, bedoelde je?

Ik vind het heerlijk om de kans te krijgen weer wat meer met paarden bezig te zijn, terwijl een eigen paard er even niet in zit (werk/ tijd/ locatie etc). In de toekomst wil ik wel weer een eigen paardje, maar dat duurt nog wel effies. Intussen geniet ik van gekke Yennie. Haha!

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:49

Ik heb een eigen pony, heb altijd verzorgsters gehad die mochten rijden. voor 2 dagen in de week omdat in 1 dag je zo weinig op kunt bouwen.
Die ene dag vrij vond ik altijd wel fijn. De tweede dag, miste ik soms wel.
Helaas is mijn pony nu herstellende van kreupelheid (spat) er kan nu dus nog niets mee gedaan worden behalve rustige korte stap wandeling en wat poetsen en laten grazen (staat wel 24/7 in de wei tot nu toe)
Ik rijd nu 1x per week les op een ander paard en daarnaast mag ik een paard van iemand rijden, maar daar kom ik moeilijk aan toe omdat die niet bij ons op stal staat en eigenlijk wat te groot is voor mij waardoor ik er wat teegnop zie er alleen heen te gaan. Het kost ook erg veel tijd extra. Ben dus niet zo'n goede berijder op het moment (schaam...)
Ik werk 4 dagen per week en heb dus huishouden (doet mijn vriend op het moment heel veel vanwege drukte met werk en rugklachten van mij) en het paard. Heb weinig tijd voor andere dingen...

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:27

Hoi,

Ik houd mijn paarden denk ik op een voor veel mensen niet te begrijpen manier. Heb wel een soort van bijrijdster, een meisje van 13 die op woensdagmiddag met Voice naar clubles gaat. Zij leert er een hoop van en voor Voice is het goed dat hij nog net een keertje extra (buiten het weekend) in beweging is. Hij is 23 dus het hoef niet echt. Dat meisje is de dochter van de mensen die voor mijn paarden zorgen. Ik zie ze alleen in het weekend en in de vakanties. Ik hoop mijn jonge paardje nog eens dichterbij te hebben staan, maar ik ben bang dat ik geen betere plek voor haar kan vinden dan waar ze nu staan.
Ik heb dus niet zo zeer een bijrijdster, maar wel mensen die doordeweeks voor mijn paarden zorgen.

Ik voel me soms best egoistisch, maar ik weet dat ze het heerlijk hebben daar, lekker met zijn vijven in de wei, nu 24 uur per dag en straks weer s nachts op stal in ruime stallen, regelmatig een aai over de bol en die mensen geven net zoveel om mijn paardjes als om die van hun zelf.
Tijdens mijn studie was dit een handige oplossing (inmiddels ben ik al jaren uitgestudeerd), maar nu wil ik vooral Talie wel graag wat dichterbij. Maar omdat ze nu nog rust heeft, laat ik het nog even lekker zo. Wil haar daar ook niet weg halen he. Daar heb ik het nu al moeilijk mee. Huilen

Groeten,
Judith

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 21:02

Voice schreef:
Hoi,

Ik houd mijn paarden denk ik op een voor veel mensen niet te begrijpen manier. Heb wel een soort van bijrijdster, een meisje van 13 die op woensdagmiddag met Voice naar clubles gaat. Zij leert er een hoop van en voor Voice is het goed dat hij nog net een keertje extra (buiten het weekend) in beweging is. Hij is 23 dus het hoef niet echt. Dat meisje is de dochter van de mensen die voor mijn paarden zorgen. Ik zie ze alleen in het weekend en in de vakanties. Ik hoop mijn jonge paardje nog eens dichterbij te hebben staan, maar ik ben bang dat ik geen betere plek voor haar kan vinden dan waar ze nu staan.
Ik heb dus niet zo zeer een bijrijdster, maar wel mensen die doordeweeks voor mijn paarden zorgen.

Ik voel me soms best egoistisch, maar ik weet dat ze het heerlijk hebben daar, lekker met zijn vijven in de wei, nu 24 uur per dag en straks weer s nachts op stal in ruime stallen, regelmatig een aai over de bol en die mensen geven net zoveel om mijn paardjes als om die van hun zelf.
Tijdens mijn studie was dit een handige oplossing (inmiddels ben ik al jaren uitgestudeerd), maar nu wil ik vooral Talie wel graag wat dichterbij. Maar omdat ze nu nog rust heeft, laat ik het nog even lekker zo. Wil haar daar ook niet weg halen he. Daar heb ik het nu al moeilijk mee. Huilen

Groeten,
Judith


Inderdaad heel bijzonder! Maar als dit voor jou functioneel is en voor je paarden prettig, waarom niet?!
Dit lijkt me beter dan dat ze hele dagen op stal staan omdat jij geen tijd voor ze hebt.
Maar, mis je ze niet vreselijk dan door de weeks?
Ik zou dat denk ik niet kunnen hoor, alleen maar in het weekend naar m'n paarden, omdat ze te ver weg staan.
Is er geen mogelijkheid om iets dichterbij te vinden?

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:16

Hoi,

Tot een paar maanden geleden woonde ik in Gouda en toen vond ik het niet zo n goed idee om ze daarnaar toe te verhuizen. Van die gezonde zeelucht naar die stadslucht, nee dat moest maar niet.

Sinds een paar maanden woon ik in Leek en ik ben me al wel wat aan het orienteren voor een plekje voor Taliesin. Voice wil ik wel op Texel laten, die is ook van mijn moeder en ik wil hem op zijn leeftijd niet meer uit zijn vertrouwde omgeving halen. Hij is echter dikke maatjes met Taliesin en ik kan het dus nog niet over mijn hart verkrijgen om ze uit elkaar te halen. Nee dat gaat wel gebeuren, maar ik wil haar eerst goed ingereden hebben en dan komt ze denk ik wel hierheen.

Echt missen doe ik ze niet, want ik weet niet beter. En het scheelt dat ze echt goed verzorgd worden. Ik kan ze helaas alleen doordeweeks niet dat beetje extra geven en daar baal ik wel eens van.

Groeten,
Judith

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 22:44

Voice schreef:
Hoi,

Tot een paar maanden geleden woonde ik in Gouda en toen vond ik het niet zo n goed idee om ze daarnaar toe te verhuizen. Van die gezonde zeelucht naar die stadslucht, nee dat moest maar niet.

Sinds een paar maanden woon ik in Leek en ik ben me al wel wat aan het orienteren voor een plekje voor Taliesin. Voice wil ik wel op Texel laten, die is ook van mijn moeder en ik wil hem op zijn leeftijd niet meer uit zijn vertrouwde omgeving halen. Hij is echter dikke maatjes met Taliesin en ik kan het dus nog niet over mijn hart verkrijgen om ze uit elkaar te halen. Nee dat gaat wel gebeuren, maar ik wil haar eerst goed ingereden hebben en dan komt ze denk ik wel hierheen.

Echt missen doe ik ze niet, want ik weet niet beter. En het scheelt dat ze echt goed verzorgd worden. Ik kan ze helaas alleen doordeweeks niet dat beetje extra geven en daar baal ik wel eens van.

Groeten,
Judith


kan me voorstellen dat het scheelt dat je weet dat er goed voor ze wordt gezorgd, en dat ze lekker buiten kunnen lopen.
Kan me ook voorstellen dat je Talie bij je in de buurt wilt hebben, wat een plaatje zeg! (heb even in je profiel gekeken Lachen ).
Succes ermee!