Eigen paard, bijrijder?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:53

ik heb zelf altijd paarden van anderen gereden.

nu ben ik zelf in het bezit van een eigen paard,en heb een zoontje van één jaar oud,+ik werk 2 dagen in de week.

via via,werd mij gevraagd voor 2 meisjes die heel graag een paard wilden verzorgen,dus zijn we het nu (sinds 2 weken) aan het proberen,voor de 2 dagen die ik moet werken.

ik heb zelf ook altijd het geluk gehad,dat ik leuke paarden voor iemand anders kon rijden,dus doe ik dat nu graag ook voor iemand anders!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 07:39

Ik rijd nu ook paarden van anderen. Maar ik hoef er geen bijrijder bij! Ik heb op dit moment tijd genoeg voor de paarden en heb er liever ook niet anderen op. Heb er slechte ervaringen mee! Maar als m'n vriendin nu bv haar paard zou verkopen en mij vragen of ze mocht rijden dan stem ik er wel mee in.

En het zijn jonge paarden dus voordat er iemand op mag en kan moet hij/zij er zeker veel verstand van hebben!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:06

leuk om te zien hoe iedereen het oplost en ermee omgaat,ik heb zelf geen paard en geen bijrijdpaard,maar ik ben al blij met mijn wekelijkse les in de manege Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 13:02

Ik heb een eigen pony (2 zelfs, maar de 2e 'telt' voorlopig nog niet Knipoog ) en heb ook een bijrijdster.

Niet omdat ik te weinig tijd heb, niet omdat ik er zelf geen zin in heb, puur omdat het voor Pinky en het meidje leuk en erg leerzaam is.
Aangezien pinky maar 1.15 is zal ik er nooit (serieus) op kunnen rijden. En dat vond ik jammer, want hij geniet daar wel heel erg van.
Sinds januari heeft hij een bijrijdstertje. Ze komt 2 keer in de week (alleen als ik er ook ben, ik laat niemand alleen bij mijn pony) op hem rijden. 1 keertje 'bossen crossen' en 1 keertje prive les dressuur en een beetje springen.

Ik vind het een super oplossing. Pony blij, kind blij, ik blij Lachen

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 14:27

Ik heb een bijrijdster of mederijdster of hoe je het ook wilt noemen. Tijdens mijn zwangerschap heeft ze Max doorgetraind en ook gestart. Dat gaat zo ontzettend goed dat we besloten hebben om Max samen te blijven rijden. Voor mij wel prettig omdat bij een fulltime baan en een baby het paard er anders te veel bij in zou schieten. Ik rij nu 3 dagen en longeer 1 dag, mijn bijrijdster rijdt de andere 3 dagen.

Max is overigens Z2 dressuur (bij zowel mijn bijrijdster als mijzelf).

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:13

K verzorg me peerdje helemaal zelf Tong uitsteken:D
veelste leuk Tong uitsteken hhahaa.
xxies bye bye Hyper!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 18:48

astridh schreef:
Ik heb een bijrijdster of mederijdster of hoe je het ook wilt noemen. Tijdens mijn zwangerschap heeft ze Max doorgetraind en ook gestart. Dat gaat zo ontzettend goed dat we besloten hebben om Max samen te blijven rijden. Voor mij wel prettig omdat bij een fulltime baan en een baby het paard er anders te veel bij in zou schieten. Ik rij nu 3 dagen en longeer 1 dag, mijn bijrijdster rijdt de andere 3 dagen.

Max is overigens Z2 dressuur (bij zowel mijn bijrijdster als mijzelf).


Dat lijkt mee een hele goeie reden voor een bijrijder, kan me voorstellen dat je je als zwanger bent je paard niet wilt verkopen, maar het ook zonde vindt om hem stil te zetten. Vooral als je al zover bent!
Ontzettend leuk trouwens (en knap) dat jullie beiden Z2 met hem rijden!
kan me voorstellen dat je blij bent met zo'n bijrijder!
(leuke paarden trouwens, je merrie ook! even in je profiel gekeken Haha! )

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 23:19

Ik heb mijn paard nu 9 maanden. Een vriendin wilde mijn paard graag 2 dagen per week rijden en mij leek het ook wel handig omdat ik dan op die 2 dagen iets anders kon gaan doen.
Zo is het dus niet gegaan, ik ben ook op die dagen nog altijd geweest. Mijn vriendin vond de stal echter te ver en is er na 3 weken mee gestopt. Sindsdien doe ik hem alleen naast mijn fulltime baan en huishouden.
In de zomer staat hij hele dagen op het land dus als ik dan niet kan is dat net zo'n probleem, maar nu de winter eraan komt zou ik toch heel graag een verzorgster willen. Eentje die het niet alleen om het rijden doet maar ook overdag af en toe met mij paardje wilt frutten zodat ie er dan ook uitkomt als ik op mijn werk zit. Helaas is de stal waar ik sta niet al te makkelijk te bereiken (lelystad). Maar als iemand interesse heeft.......