Ik heb echt zitten jammeren! (paardenmishandeling)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Ik heb echt zitten jammeren! (paardenmishandeling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 23:15

Ik kwam net weer een artikel tegen uit een oude Break out! girl van 20 april 2000.. over paardenminshandeling. Het stond op de voorkant al 'aangekondigd', dus ik wist wat het was en ik weet ook nog dat ik dr toen echt wel een halfuur om heb zitten jammeren, het deed me gewoon zóveel... Het is zo oneerlijk! Maar ik móest het nog een keer zien en lezen en ja hoor, bij de eerste 2 regels hield ik het weer niet droog.. En normaal huil ik helemaal niet snel, integendeel zelfs, dit is denk ik ook het enige artikel uit een tijdschrift waar ik echt om heb gehuild.
Het maakt zoveel 'verborgen angsten' los denk ik, als ik zo'n verhaal lees, denk ik meteen aan mijn Gol en zie háár zo liggen (plaatje op de pagina's van de palo lijkt ook wel een beetje dus misschien dat ik onbewust al heel snel de vergelijking maak daardoor) en dan hou ik het echt niet meer, ik zou bij god niet weten wat ik zou doen als ik mn paardje zo zou aantreffen...

Ik heb de pagina's even gescant en het verhaal ff overgetyped (alles samengevat):
Afbeelding

Paarden slachten voor de kick
welke gek doet zoiets?!

Het is de nachtmerrie van iedere paardengek, dat je lievelingsdier gruwelijk word mishandeld. Soms zelfs zo erg dat het moet worden afgemaakt. Zoals vorig jaar i Duitsland, toen tientallen dieren slachtoffer werden van doorgedraaide "paardenrippers".

Mijn lievelingspaard Lord leeft nog, vertelt Catharina (12) huilend. "maar Estrella, het paard van mijn vriendin ligt daar dood onder het stro. Ik weet niet hoe ik het haar moet vertellen." Een bloedspoor loopt over de manege Hubertus in Raben Seinfeld. Het spoor eindigd in een berg stro waaronder 8 (!) kadavers liggen. Door onbekenden mishandeld en vermoord. Één paard heeft de slachtpartij maar ternauwernood overleefd. Het dier ligt zwaargewond in een kliniek op een paar kilometer van de manege. In de stal liggen nog eens 4 dode paarden. Een paar ruiters die vanmorgen het afschuwelijke nieuws hoorden zijn onmiddelijk naar de manege gekomen. Met tranen in de ogen staren ze voor zich uit. Dieter Schultz, de baas van de manege, is er van overtuigd dat de daders paardenkenners zijn. De slagaders zijn doorgesneden, verteld hij. Iemand die geen verstand van paarden heeft zou niet weten waar die zitten. Dieter weet zeker dat de daders de manege goed kennen. Er zijn geen sporen van inbraak gevonden.

Ruim 800 paarden vermoord in 5 jaar tijd!
Je kunt het je haast niet voorstellen, maar afslachtingen zo als in Raben Seinfeld, komen regelmatig voor. In heel duitsland waren vorig jaar (1999) tientallen 'paardenrippers' aan het werk. Meestal slaan ze in het donker toe. Hun wapens: messen, lanzen, stokken en zelfs bijlen en flessenhalzen. Merries worden met stokken in hun geslachtsdelen gestoken, bij de hengsten worden vaak de penissen en ballen afgehakt. En soms vinden de eigenaren hun dieren terug met opengescheurde buikholtes, uitgestoken ogen en uitgerukte darmen. Minstens 900 paarden zijn in 8 jaar tijd op deze walgelijke manier aan hun einde gekomen...
In duitsland is een speciaal 'ripper recherche-team' opgericht om de daders een halt toe te roepen. Er is inmiddels 1 duitser opgepakt die zich schuldig maakte aan paardenmishandeling. Na het betalen van een boete van 2200 gulden kon hij weer naar huis..! Een belachelijk lage straf, wie weet is hij alweer met de volgende slachtpartij bezig! En waarschijnlijk zal het slachtoffer hem nog tegemoet komen ook. Omdat paarden nou eenmaal gewend zijn aan mensen, zal het dier nieuwschierig zijn naar de vreemde die midden in de nacht op bezoek komt. Het paard loopt dus letterlijk zijn dood tegemoet...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:56

Bah, echt walgelijk Misselijk
Wat zou ik er graag een keer een op heterdaad betrappen met Kira (of Walther) Extreme duivel

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 00:08

krijg gewoon kippevel, wat drijft deze mensen

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 00:29

dit is gewoon niet meer normaal!!!!
die mensen zijn gewoon ziek
dat doe je toch niet!!
en arme paarden Huilen
word er echt niet goed van Huilen

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 00:34

toch altijd weer eng als ze twee maandjes naar het land gaat zomer's

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 00:46

Wat verschrikkelijk zeg. Ik kan heel goed begrijpen dat je om dat stukje gaat huilen, de rillingen liepen mij ook over me rug bij het lezen ervan.
Ik vraag me echt af wat voor zieke geesten zoiets doen?? Hoe kan je nu ooit een paard (of ander dier) nu zo mishandelen dat hij afgemaakt moet worden?? Ik ga die zieke geesten toch ook niet bewerken met een of andere scherp werktuig , al denk ik wel dat ik niet voor mezelf insta als zoiets voor me ogen gebeurd .

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 01:36

Ow,dit vind ik echt walgelijk!!! Misselijk
Onze shetties staan in een weitje aan een dijk en daar komen nogal wat gekken langs.Stel je voor dat...nee ik moet er niet aan denken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 07:26

Gatver, ik word hier gewoon misselijk van... Ik hoop dat geen van ons ooit zoiets hoeft mee te maken.
Belachelijk lage straf trouwens voor die veroordeelde man! Daar kan ik echt niet bij, hoor.

* To Belg, or not to Belg *

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 07:27

Je snapt idd niet hoe sommige mensen zoiets in hun zieke kop halen zeg, walgelijk!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:18

Ik krijg hier ook altijd kippevel van, je betrekt het toch altijd op jezelf. Wat zou jij doen als het met jouw paard gebeurde? Ik denk dat ik de rest van mijn tijd zou besteden aan het opsporen van de dader, je hebt toch geen rust meer voor je weet wie het gedaan heeft. Wat je met de dader zou doen zullen we maar even in het midden laten. Ik denk in ieder geval niet dat hij er beter uit zou zien als de paarden die hij mishandeld heeft.

Maar het ergste vind ik dan nog dat zo iemand gepakt word, een belachelijk laag bedragje moet betalen en vervolgens weer vrijgelaten word om opnieuw te beginnen....
Dat is toch vragen om mensen die het heft in eigen hand gaan nemen!

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:31

Daarom moeten mijn paarden 's nachts op stal en niet buiten in de wei als iedereen slaapt. en ze mogen ook niet ergens afgelegen in een wei staan.

De hond is de betere mens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:37

het is natuurlijk te gek voor woorden. Helaas lopen er zulke gekken rond in de wereld. Ik weet het ook niet hoe het komt dat het menselijk ras zulke gefrustreerde producten fokt!

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:54

gewoon ziekelijk zulke mensen,bah bij het idee al dat het met je eigen paard ooit zou kunnen gebeuren is al helemaal angstaanjagent.dit soort dingen zijn te gek voor woorden.triest echt zielig voor de paarden. Huilen

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:57

wat een idioten heb je toch op de wereld! hoe gestoord moet je zijn om dit te kunnen doen.... Boos!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:07

Ik moet er niet aan denken dat je je paard zo aantreft, volgens mj word ik helemaal gek! En het paard van anderen, om het dan te moeten vertellen, idd een nacht merrie.

boefjelover
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: de Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:08

ACH!! ARME BEESTEN!
arme baasjes, wat zullen die mensen die dit gedaan hebben ziek zijn zeg!
Wat hebben die beesten nou bij hun gedaan??!!
ik hoop dat ze voor de rest van hun leven in de gevangenis worden gegooid. en er noooit meer uit mogen komen!

heeej mensjus!!!!!
i love boefje 4 evahh

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:11

Vreselijk... hoe verziekt en verknipt kun je zijn?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:33

Ik kan me dat nog goed herinneren; op de Duitste fora werd in die tijd over bijna niets anders meer geproken! Ik was altijd erg blij dat ik een ruin had, die werden het "minst vaak" gemolesteerd Scheve mond !

Desiree schreef:
Daarom moeten mijn paarden 's nachts op stal en niet buiten in de wei als iedereen slaapt. en ze mogen ook niet ergens afgelegen in een wei staan.


Hoe spijtig ik het ook voor mijn paarden vind: zo doe ik het ook Scheve mond !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:44

Desiree schreef:
Daarom moeten mijn paarden 's nachts op stal en niet buiten in de wei als iedereen slaapt. en ze mogen ook niet ergens afgelegen in een wei staan.


Die van mij komen ook beslist niet 's nachts buiten.Wij hebben op ongeveer 3 km van onze stallen bijna 5 hectare land in een recreatiepark,maar ik hou ze liever achter mijn huis zonder gras, dan dat ik ze daar moederziel alleen zet.Alleen heb ik natuurlijk de ervaring dat als ze in je stal wat uit willen halen dit ook gewoon gebeurd

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:31

Wat gaat er in godsnaam in de gedachtes van dit soort zieke lui om!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:42

Ik heb ook zitten jammeren, dit kunnen ze toch neit doen?
Wat heeft zo'n paard hun nou aangedaan? Een paard vecht er waarschijnlijk al niet eens meer tegen. Te weinig kracht. Wat zou ik graag zo'n persoon tegen willen komen, dan mishandel ik diegene op dezelfde manier als zij met die paarden hebben gedaan...!

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 18:20

Jeemig, die mensen zijn echt ZIEK! Krijg helemaal kippevel van het stukje en hoop echt nooit zoiets mee te maken (hoop dit ook voor jullie).

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

FaithLover
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:19

als dat mijn paardje overkomt stop ik nooooit meer met huilen!!

fiath ik moest je laten gaan.. nu heb ik LaRona en Noeska.. maar ik mis je wel

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:22

Mijn baas, die echt geen paardengek, maar wel vrouwengek is, had er laatst een theorie over. "waarschijnlijk heeft zo gestoord iemand een relatie gehad met een vrouw die paarden had, en hij er niet tegen kon dat hij op de 2e plek kwam" Misschien klopt dat wel, hoewel ik me niet voor kan stellen dat iemand dat in z'n eentje doet, een paard verwonden kan ik nog geloven, maar om zulke schade aan te richten moet je toch met z'n tweeen zijn. Mijn vader heeft in Duitsland (in dat gebied) 2 jaar gewerkt en hij wist te vertellen dat paarden eigenaren s'nacht patrouileerde langs alle weides/stallen om de beurt, niemand heeft ooit iets gezien (collegas van hem hadden ook paarden)

FaithLover
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:26

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
als ik er 8er kom wie het geweest is...hang ik em eigenhandig op!

fiath ik moest je laten gaan.. nu heb ik LaRona en Noeska.. maar ik mis je wel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Floemii, Laarvv, Laj1, Nina1999, SusanH en 128 bezoekers