wat moet je hier nu op antwoorden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

wat moet je hier nu op antwoorden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 17:59

Ik heb drie veulens te koop staan op internet. Dus krijg ik wel eens een mail met vragen.

Vraagt er een. Ik wil later minstens Z2 gaan rijden en eigenlijk nog hoger, kan dat met dit veulen?

Eh, als ik die gave had. Dan waren de veulens wel veel duurder hoor!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:01

Als je dat van tevoren wist dan zou je ze niet verkopen, lijkt mij Haha!
Ik zou niet al te serieus ingaan op mensen die dit soort "domme" vragen stellen...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:03

hahahaha misschien is dit van een heel klein meisje die het nogal hoog in dr bol heeft!
Ik zou er niet op antwoordeen lijkt me nl een vrij logisch antwoord

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:04

HAha grappig zeg. Zulke vragen KUN je gewoonniet beantwoorden.
Zal wel van iemand zijn die nog jong is en het al helemaal voor zich ziet.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:08

Wat moet je daar nou weer mee..
Theoretisch gezien moet het met bijna elkaar paard mogelijk zijn om de Z te bereiken.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:23

UUhhhhhh Verward Moet kunnen toch Haha!

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:29

dat zou wel lekker makkelijk zijn als je dat van te voren al weet.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:42

verona schreef:
dat zou wel lekker makkelijk zijn als je dat van te voren al weet.

ja, maar dat zou wel zielig zijn voor de paardejs die gewoon geen dressuur of springaanleg hebben Verdrietig Tong uitsteken kzou gewoon zeggen dat je dat niet van te voren kunt weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:43

Zeker weten dat hij dat word en er meteen 10.000 euro voor vragen Tong uitsteken Knipoog

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:45

Haha, wat mensen soms niet voor onozels kunnen vragen he! Is het geen meisje van een jaar of 14 ofzo?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:48

haha als ze zulke stomme vragen stelt, weet ze ook niet veel van paardenhouden af en zou ik haar geen veulens verkopen!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:13

Gewoon mailtje terug sturen: "Ja natuurlijk, gegarandeert!!"
hahahaha, sommige mensen zijn ook wel erg dom!! Haha!:D

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:18

Whahahah, wat voor antwoord moet je daar op geven jah.... LOL

Trebho

Berichten: 65
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:27

Ik vind het opzich nog wel meevallen met een domme vraag. Je kunt je toch afvragen of bepaalde dieren capaciteiten hebben voor het grotere werk?

Ik heb genoeg dommere vragenvoorbij zien komen, hoe hij bij de hoefsmid is. Dat is toch het probleem van de smid en niet de jouwe?

Vooral via e-mail worden de meest domme vragen gesteld waar vervolgens niet meer opgereageerd wordt.
Gewoon in een advertentie zetten dat er gebeld moet worden dus.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:28

Misschien denkt ze wel dat je ff in de toekomst ken kijken, tis dat nou voor vraag!!!! haha

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:29

Antwoorden met, als jij dat kunt, dan kun je het hem vast leren Tong uitsteken

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:00

Ik vind het nog wel mee vallen hoor..Verward

Ze/Hij kan toch bedoelen of zijn voorouders veel hebben bereikt ofso.. Of hij talenten van zijn vader/moeder/opa/oma enz. kan hebben..

Of ben ik dan weer blonT..Blond

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:13

Trebho schreef:

Ik heb genoeg dommere vragenvoorbij zien komen, hoe hij bij de hoefsmid is. Dat is toch het probleem van de smid en niet de jouwe?


Dat vind ik dus weer absoluut geen domme vraag. Als paardlief een draak is tegenover de smid, zegt mijn smid al vrij vlot 'voed 'm eerst maar eens op, dan mag je me weer bellen'. En groot gelijk, het is wel zijn rug die naar de maan gaat. Dan is het dus alsnog mijn probleem.

Trebho

Berichten: 65
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:52

Vaak weten mensen die een paard verkopen dat soort dingen niet eens.
En dan nog? Je krabt zelf ook regelmatig de hoeven uit en als hij bang is dan sedeer je hem toch een paar keer? Komt vanzelf goed hoor.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:20

sl0wm0ti0n schreef:
Haha, wat mensen soms niet voor onozels kunnen vragen he! Is het geen meisje van een jaar of 14 ofzo?


Wat is er mis met kids van een jaar of 14 die een paardje willen kopen Tong uitsteken Ik heb toen ik 11 of 12 was zelf gezorgt dat ik een leuke pony kreeg ( zelf mensen opgebelt en uitgezogt Haha!) ik ben nu 14!
Maar idd wel een domme vraag om te vragen wat de pony allemaal ou kunnen?! het ligt voor het grootste deel toch meestal bij de ruiter of de pony het ver kan schoppen?
Maar ik denk dat het vooral is bedoelt om te vragen of de veulens sportgericht gefokt zijn?!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:06

Trebho schreef:
Vaak weten mensen die een paard verkopen dat soort dingen niet eens.


Ik heb het dan over kopen bij particulieren. Bij een handelaar hoef je inderdaad niet te verwachten dat ze dat weten.

Citaat:
En dan nog? Je krabt zelf ook regelmatig de hoeven uit en als hij bang is dan sedeer je hem toch een paar keer? Komt vanzelf goed hoor.


Ja hoor, gewoon plat spuiten die knol. Wat maakt het ook uit? Afbeelding

Trouwens, hij hoeft niet bang te zijn om moeilijk te doen met beslaan. En mijn smid is niet gek genoeg om een paard voor me op te gaan voeden, dat laat 'ie lekker aan mij over. Ik ben tenslotte de eigenaar...

Maargoed, voor mij is het met kopen wel een belangrijk punt. Als hij verder compleet perfect is zal ik er misschien niet over vallen, maar het is wel belangrijk. Net zoals ik een trailer-makkelijk paard zoek...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 23:17

Tja, stomme vragen zijn er niet. Maar hoe moet ik dit weten van een veulen van 5 maanden!


Ik denk trouwens wel dat het een goede potentie heeft. Hij heeft een hele goede galop. En een karakter waar je U tegen zegt. Die komt er wel hoor.

Trebho

Berichten: 65
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 01:33

Dan kun je toch zeggen dat je vind dat dat dier heel veel potentie heeft?
Aan hun of ze dan willen komen kijken en de gok willen wagen of niet.

En ik bedoelde ermee te zeggen met dat hoefsmid verhaal dat het gewoon belangrijker is dat je een fijn paard hebt die fijn in de omgang is en waar je ook een fijn rondje mee kunt sturen op jouw nivo dan dat ie braaf bij de hoefsmid is. Dat zijn toch bijzaken? Elk paard kun je braaf bij de hoefsmid maken, en als daar een spuit sedalin bij te pas moet komen maakt niet uit, dat komt vanzelf goed.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:40

Ieder gezond paard met redelijke gangen kan naar mijn mening afgericht/getraind worden voor een z-proef, dus in dat geval kan je altijd gewoon ja zeggen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:29

Trebho schreef:
En ik bedoelde ermee te zeggen met dat hoefsmid verhaal dat het gewoon belangrijker is dat je een fijn paard hebt die fijn in de omgang is en waar je ook een fijn rondje mee kunt sturen op jouw nivo dan dat ie braaf bij de hoefsmid is. Dat zijn toch bijzaken? Elk paard kun je braaf bij de hoefsmid maken, en als daar een spuit sedalin bij te pas moet komen maakt niet uit, dat komt vanzelf goed.


Ik zou toch héél graag van te voren geweten hebben dat mijn paard zo bij de hoefsmid was als ze blijkt te zijn. En gewoon een spuitje sedalin geven werkt niet, want daar reageert ze niet op... dus als je meer tips voor deze bijzaak weet... Graag!