Ik had een paard gevangen in de Veluwe!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
KlijnJarig

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Ik had een paard gevangen in de Veluwe!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 09:03

Was er iemand donderdag toevallig in de Veluwe aan het rijden? En is diegene er toen toevallig afgevallen??

Ik was een weekje op vakantie in Landhal greenparks en iedere dag gingen we met de hond wandelen in het bos. Mijn zusje hoorde een paard hiniken, ik zei jaah dat zul je hier vast wel vaker hooren het is hier harstikke mooi om te rijden. Maar toen zagen we opeens een groot zwart paard helemaal rennen. Het beest was best wel over de zeik Ach gut Eerst dacht ik dat het een wild paard was ofzo, maar toen zag ik dat hij een zadel en hoofdstel om had Scheve mond Ik wilde hem vangen en aan zijn baasje geven. Ik moest er zelf niet aan denken om van mijn paardje af te vallen en dat ik het beestje dan niet meer kan vangen. Dus toen ik het beest te pakken had ging ik op zoek naar zijn baasje, maar die was in de verste verte niet te bekennen Ik dacht dat het beest mischien wel kilometers gegallopeerd had en er mischien al wel een paar dagen rond dwaalde. Wat lijkt me dat vreselijk, als je paard ergens in het bos rond rend. Ik wilde hem erg graag terug brengen, maar ik wist niet waarheen. Ik stond daar ergens in het bos in de middel of know where met een paard. Dus toen heb ik hem heel stom maar weer losgelaten Bloos! maar wat moest ik anders?? ik wist ook niet waar ik heen moest en ik kon het beest ook steeds moeilijker houden.


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 09:08

ik had de politie gebeld!!! voor hetzelfde geld rent het paard een drukke weg op, ik had gewoon het paard meegenomen naar het park, en als ik geen mobiel had had ik dus op het park om hulp geroepen of een telefoon gezocht.
enne zo'n paard zal echt niet dagen ronddwalen hoor, paarden zijn kuddedieren en zoeken altijd zo gauw mogelijk de manege of een andere stal op.
en als ie echt lang rond had gelopen waren vast zijn teugels wel ergens aan blijven hangen of was er vast wel iets kapot gegaan.
ik hoop voor de eigenaar(esse) dat het paard alsnog door iemand is gevangen die m wel naar de stal of de politie heeft gebr8!

maar ik snap wel dat je in zo'n situatie in paniek raakt en niet weet wat je moet doen.....
Laatst bijgewerkt door CM_ op 23-08-03 09:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 09:09

crossmonster schreef:
ik had de politie gebeld!!! voor hetzelfde geld rent het paard een drukke weg op, ik had gewoon het paard meegenomen naar het park, en als ik geen mobiel had had ik dus op het park om hulp geroepen of een telefoon gezocht.


Ja, gewoon bellen met de politie, stel je voor dat jouw paard er zonder jou vandoor was gegaan, dan zou je blij zijn als iemand voor jou heeft gebeld...

Toos paardloos

KlijnJarig

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 09:15

Maar wat als je nou geen mobiel bij je hebt?

En de weg op rennen zal niet kunnen omdat daar allemaal wildroosters zijn en hekjes.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 09:18

Haffie schreef:
Maar wat als je nou geen mobiel bij je hebt?

En de weg op rennen zal niet kunnen omdat daar allemaal wildroosters zijn en hekjes.


Die wildroosters, daar trekt een paard zich niets van aan. Als dat dier over de emmer is, ziet hij ze niet eens liggen en dan heb je grote kans dat hij met zijn hoeven erin bekneld komt te zitten.

Geen mobiel mee op een buitenrit vind ik echt not-done, er kan altijd iets gebeuren (zoals wat jij mee hebt gemaakt nu) waardoor je altijd bereikbaar moet zijn.

Toos paardloos

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 09:22

ik had ook de politie gebeld maar ik had het paard niet los kunnen laten dan was ik dagen aan net denken wat er kan gebeuren en als hij nu nog niet zijn baasje heeft enzo.
als ik hem niet meer kon houden aan de hand was er ik op gestapt denk ik.
maar ik zou de politie bellen en dan gewoon door blijven zoeken

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

KlijnJarig

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 09:22

imker schreef:
Die wildroosters, daar trekt een paard zich niets van aan. Als dat dier over de emmer is, ziet hij ze niet eens liggen en dan heb je grote kans dat hij met zijn hoeven erin bekneld komt te zitten.

Geen mobiel mee op een buitenrit vind ik echt not-done, er kan altijd iets gebeuren (zoals wat jij mee hebt gemaakt nu) waardoor je altijd bereikbaar moet zijn.


Mijn paard zal echt zeker niet over een wildrooster rennen ook niet als hij over de zeik is. Maar mischien een ander paard wel.

En ik was geen buitenrit aan het maken ik was de hond aan het uitlaten Haha!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 09:33

Die van mij springt dan gewoon over een wildrooster heen. No problem.
Maar goed ik zou ook op de een of andere manier de politie gebeld hebben. Misschien heel raar maar ik heb bij mijn paard een labeltje eraan hangen, aan het zadel waarop mijn telefoonnummer staat en de naam van de stal waar hij staat. Mocht er zoiets gebeuren dan weet men waar hij hoort.
Bij mijn vorige paard is het mij een keer overkomen dat hij uitgleed en ik eraf moest anders kwam hij niet meer overeind. Alleen gleed ik zelf toen onderuit en is hij ontsnapt (heb altijd mijn mobiel bij mij alleen dus deze keer niet baal baal). Ik heb meer dan een uur lopen zoeken over de hei. Normaal hoop ik dat iemand mijn paard dan vangen kan maar bij hem hoopte ik dat niemand hem probeerde te pakken want hij viel mensen aan die hij niet kende. Trouwens hij zou zich niet eens laten vangen door een vreemde. Heb hem gelukkig zelf gevonden.... hij kwam mij heel vrolijk tegemoet draven uiteindelijk. Ik dolblij. Omdat hij niet verongelukt was enzo. Hij rende nl ook niet terug naar stal. Hij vond het buiten veels te leuk. Slaat dan elk paadje in dat hij kende enz.

maar goed je loopt behoorlijk gestresst rond dan als ruiter zijnde.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 09:48

Dat is stom zeg

Als je het paard durft te vangen (wat zo over de zeik is)
dan wandel je toch terug waar je vandaan kwam.
En had daar om hulp gevraagd en de politie gebeld

Moet er niet aan denken wat een paard in oaniek kan aanrichten aan zichzelf en anderen.

Je komt toch ergens vandaan? Je wist niet waar je heen moest. Nou gewoon naar huis.

Heb je wel bedacht dat de ruiter misschien ergens in het bos kon/kan liggen???????????????????

Als je nou schreef dat je bang was om het paard te pakken. Dan begreep ik het wel. Maar dan bel je nog de politie thuis of op je vakantieadres of met je mobiel.

Nee zeer domme zet dacht ik zo

sorry dat ik zo kwaad reageer doe ik nm niet gauw
maar vindt dit zo onbenullig

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:07

Citaat:
Heb je wel bedacht dat de ruiter misschien ergens in het bos kon/kan liggen???????????????????


idd jeetje daar had ik met mijn domme kop nog niet eens aan gedacht, stel je voor dat die ergens bewusteloos of zwaargewond heeft gelegen ......
khoop dat iemand hier op bokt er iets over hoort, ik wil nu wel weten hoe het is afgelopen!!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:14

1 boze reactie vind ik wel genoeg. Haha!
Bovendien stond ik niet in jouw schoenen.
En voor een volgende keer (die hopelijk nooit komt)
heb je nou toch geleerd?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:18

Heb je verder bij terugkomst op de camping oid ook niet rondgebeld naar maneges of de politie ingeschakeld?
Jemig ik was gelijk weer achter dat paard aan gegaan, ik zou niet kunnen slapen als ik wist dat ik een paard kon vangen maar hem toch heb losgelaten Lips are sealed

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:33

Ik zou direct het paard terug nemen naar mijn huis!! En daar iemand bellen en direct op zoek gaan naar de eigenaar die daar idd misschien bewusteloos in het bos ligt!! Het paard loopt niet voor niets met het zadel/hoofdstel los, dus er moet wel iets gebeurt zijn!! Ik moet er ook niet aan denken als ik weet dat er een paard los lootp in het bos. Wat nou als de teugels over zijn hoofd glijden en het paard er in verstrikt raakt!! Had dan op zijn minst de beuegels opgestoken en de teugels opgerold met de keelriem er door gehaald. Dan kon hij iig daar niet meer in verstrikken...

Maarja, het verschilt waarschijnlijk per mens wat iemand zou doen. Maar ik zou het zeker niet op zo'n manier hebben gedaan, sorry.. Verward

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:34

jullie hebben allemaal makkelijk praten: de beste stuurlui staan aan wal, zoals een bekend spreekwoord zegt!

Gelukkig maar dat ieder mens anders reageert, hopelijk gebeurt het mij nooit, maar als het gebeurt, hoop ik dat iemand van Bokt mijn paard vangt, de politie belt enz. enz.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:57

Ja dat is wel zo smurf.

Maar ja haar bericht komt misschien ook wel een beetje raar op ons over, want het eindigt met dat ze het paard heeft losgelaten omdat ze hem moeilijk kon houden, maar ze vertelt bijvoorbeeld niet wat ze er na gedaan heeft.

Maar Haffie, weet je nou al meer over het paard?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:01

smurf schreef:
jullie hebben allemaal makkelijk praten: de beste stuurlui staan aan wal, zoals een bekend spreekwoord zegt!

Gelukkig maar dat ieder mens anders reageert, hopelijk gebeurt het mij nooit, maar als het gebeurt, hoop ik dat iemand van Bokt mijn paard vangt, de politie belt enz. enz.


Hahaha, hoop maar niet dat ik jouw Moritz vang dan.
Want die hou ik lekker zelf! Tong uitsteken

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:12

Losgelaten...?

Nou dat had ik nooit gedaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:34

Chantal schreef:
Losgelaten...?

Nou dat had ik nooit gedaan....


Ik ook niet! Meenemen die hap en eigenaar zoeken!

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:46

Ik denk ook niet dat ik m losgelaten had, maar ja iedereen heeft hier wel makkelijk praten natuurlijk, je weet nooit wat je in zo'n situatie doet.

Ik ben nu wel benieuwd hoe het afgelopen is!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:48

ik denk nie dat ik hem had losgelaten...maar aan de andere kant, kan ik het niet egt zeggen. als je zelf dan ook in paniek raakt zeg mar, en midden ergens in de bossen staat in een vreemde omgeving en je weet niet precies waar je bent dat je het paard weer los laat. Zo'n dingen kunnen mensen nou eenmaal doen als ze zelf ook geschrokken zijn...ik vind niet dat iedereen er zo op moet reageren want je kunt er nu wel zo zekr van zijn, als je de situatie niet meemaakt weet je ook nie hoe je dan zult reageren.....

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:20

ik had m denk ik echt niet losgelaten hoor! ik zou gewoon naar dat park waar je zat gaan met t paard en daar iemand laten bellen naar alle maneges en als je de eigenaar niet gevonden heb vragen of het paard dan tijdelijk op 1 v/d maneges kan staan. En dan ook nog ff de politie bellen dat je een paard heb gevonden, want de eigenaar zou vast wel naar de politie bellen ofzo.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:34

Citaat:
Hahaha, hoop maar niet dat ik jouw Moritz vang dan.
Want die hou ik lekker zelf!


Clown Botervlieg, die breng je binnen een uur weer gillend terug!!!! Haha!

tip: ik ga over een uurtje rijden.........

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:39

Al had ik hem 3 jaar vast moeten houden, los laten had ik echt niet gedaan. Voor het zelfde geld is hij ergens aan blijven hangen met zn zadel/hoofdstel, dara moet je toch niet aan denken???

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:47

liza van loon schreef:
ik had m denk ik echt niet losgelaten hoor! ik zou gewoon naar dat park waar je zat gaan met t paard en daar iemand laten bellen naar alle maneges en als je de eigenaar niet gevonden heb vragen of het paard dan tijdelijk op 1 v/d maneges kan staan. En dan ook nog ff de politie bellen dat je een paard heb gevonden, want de eigenaar zou vast wel naar de politie bellen ofzo.


denk ook dat ik dat had gedaan!!

............

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:49

Ik had m ook echt niet losgelaten!!! Maar goed jij hebt dat wel gedaan en daar is nu niets meer aan te veranderen.

TIP VOOR IEDREEN!!!!!!!! doe wat Sisleone zegt en hang een labeltje aan je zadel met je telnr en iedereen kan je paard terug bezorgen. Ik doe dit ook altijd als ik in onbekend gebied rijd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, IASCrawler, ikkedus, JeRekers, Nicollevs, NorwayFjord, Vlindy, xXutopiaXx en 38 bezoekers