Ik had een paard gevangen in de Veluwe!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:20

Ik zou uit het bos lopen (met het paard)
en ergens gaan kijken en vragen of er ergens een stal of een manege is of bellen.
Maar ik zou hem niet loslaten dadelijk komt ie onder een auto.

dewy13
Berichten: 37
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:03


Ik had hem ook vastgehouden , het zou jou maar overkomen dat je van je paard valt en je ziet je paard nergens meer nou dan heeft een meisje het paard gevonden en laat hem los omdat er niemand was,
waarom was je dan niet gewoon terug gegaan naar dat park en b.v naarde politie gegaan Verward ik snap het echt niet Boos!
doeiiiiiiii felicity en dewy

juval

Berichten: 13214
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:38

haha, wat je vindt mag je houden! Haha! Knipoog Tong uitsteken

nee, ik zou hem zeker niet hebben losgelaten. Idd de politie bellen of op zoek gaan naar de (misschien gewonde) ruiter.

Ik ben nu wel benieuwd of je ooit nog hoort hoe het is afgelopen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:05

smurf schreef:
Citaat:
Hahaha, hoop maar niet dat ik jouw Moritz vang dan.
Want die hou ik lekker zelf!


Clown Botervlieg, die breng je binnen een uur weer gillend terug!!!! Haha!

tip: ik ga over een uurtje rijden.........


Echt niet!! Ik word helemaal week van onmogelijke Leopards en dat komt nooit meer goed.
Maar dan vererf ik hem wel weer aan jou voor na het succesvol pletten; okee? Haha!

mededeling: ik ben die kabouter waar hij zich lam van gaat schrikken }>

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:17

Waar op de Veluwe was dat dan?
Bij ons op stal zijn ze een rit op de Veluwe gaan maken, maar heb er nog niks van gehoord.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 11:10

Naar huis lopen met dat paard?? jah vast wel ik woon in Brabant en was daar op vakantie. Ik was daar voor de 2de dag en hoe moet ik in hemels naam weten waar ergens een manege of wat dan ook in de buurt zit. En terug lopen naar dat park?? gaat ook een beetje moeilijk omdat je met dat beest niet over het wildrooster kan daar.

En jullie hebben idd makelijk praten. Maar houd er ook ff rekening mee dat het beest rond de 1,90 was (shire) en ik 1,63 en ook niet zo erg sterk en dapper. En dat als dat paard half gaat stijgeren jaah sorry maar dan laat ik dat beest los jah raar he? ik heb geen zin om zo'n enorme hoef tegen mijn kop aan te krijgen. Goed als jullie het anders zouden doen vooral doen maar ik neem dat risico niet en ik ga er al helemaal niet op klimmen maar respecteer mijn keuze in ieder geval

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:20

Haffie je kan wel zo boos reageren, maar je zegt zelf dat je hem had losgelaten omdat je niet wist wat je er mee moest. raar he, dat je dan zulke reacties krijgt?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:24

Er zijn daar overal veeroosters ja, maar naast elk veerooster zit ook een hekje wat je open kan doen, zonder rooster...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:44

Haffie schreef:
(.....)Dus toen heb ik hem heel stom maar weer losgelaten Bloos! maar wat moest ik anders?? ik wist ook niet waar ik heen moest en ik kon het beest ook steeds moeilijker houden.


Was misschien niet je bedoeling, maar daar heb je wèl heel veel antwoorden op gekregen.

Ik vind het dan niet zo terecht dat je nu zo boos wordt.
En nu is het opeens een giga Shire?

(Sorry, maar ik begin een beetje vraagtekens bij dit verhaal te krijgen...)

Verward

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 12:06

Ik ben helemaal niet boos ofzo maar ik vind het niet zo vreemd dat ik hem heb losgelaten . Mischien ook omdat ikzelf precies weet hoe het zit en jullie niet. Ik kan het wel zo goed mogelijk proberen uit te leggen maar daar ben ik toch niet zo goed in.
Idd ik heb hem ook losgelaten omdat ik niet wist wat ik er mee aan moest. maar dat wil dan toch niet zeggen dat ik geen 2 reden kan hebben om hem los te laten??
maar goed ik had het anders moeten doen dat weet ik nou onderand wel

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 12:09

juval schreef:
nee, ik zou hem zeker niet hebben losgelaten. Idd de politie bellen of op zoek gaan naar de (misschien gewonde) ruiter.

Ik ben nu wel benieuwd of je ooit nog hoort hoe het is afgelopen.


weet je hoe groot dat gebied wel niet is??

ik ben ook erg benieuwd hoe het is afgelopen, maar dat weet ik waarschijnlijk toch nooit.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:13

Start een nieuw topic:

'Loslopende gezadelde Shire op de Veluwe; wie weet iets?'

Zo groot is het Shire-wereldje nou ook weer niet, dus best kans dat een
Shire-bokker er van gehoord heeft.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:18

je zou er toch niet aan moeten denken dat je paard los rent over de zeik met zadel en hoofdstel nog om (wat overal achter kan blijven hangen en dus erg gevaarlijk is), en dat de mensen hem dan maar laten rennen Scheve mond

Ik snap wel dat je op zo'n moment, als zo'n groot paard druk gaat staan te doen, je misschien dingen snel zonder er echt bij door te denken, want ja, je staat daar midden in het bos met je hond en zo'n wild bakbeest, tis toch wel een onhandige situatie, maarja als iemand die met paarden omgaat zo'n paard niet vast houdt, doet een ander die totaal geen verstand heeft van paarden het dan wel?

ben ook zeer benieuwd hoe het afgelopen is met paard en ruiter, maar of we dat ooit te weten komen Verward

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:25

een paard kan over sommige wildroosters gewoon heen lopen(vorig jaar op ponykamp gingen we ook over een aantal, vond ik wel super gevaarlijk, maar blijkbaar kon het) dus misschien kon het daar ook wel en kan hij alsnog de weg op. ik was denk ik heel het ruiterpad afgelopen naar de eigenaar ervan, stel je voor dat die bewusteloos is ofzo. desnoods moest ik 6 km lopen met dat paard. loslaten zou ik echt nooit doen(als je hem dan toch al heb gevangen).

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:30

Tja , stom maar begrijpelijk !

Tuurlijk had je de kans om het beest in veiligheid te brengen ,
maar ik zou mijn leven ook niet gaan riskeren voor andermans paard hoor , moeten ze hem zelf maar onder controle houden

Je hebt het geprobeerd , loslaten was niet snugger , maarja als je zelf ook even in paniek bent en het paard je serieus van plan is te vertrappellen , dan mag hij het op een bepaald moment toch echt zelf uit gaan zoeken als het TE gevaarlijk wordt

Maar je hebt het niet echt goed beschreven hoe het nu ging , je typt dat je hem maar hebt losgelaten omdat je niet wist wat je ermee aanmoest.

Dat is natuurlijk iets HEEL anders dan dat het paard zo erg staat te flippen dat je bijna een grote plofpoot tegen je schedel krijgt Haha!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:16

Citaat:
'Loslopende gezadelde Shire op de Veluwe; wie weet iets?'


er is een speciaal shire forum, daar zitten alle shire mensen van Nederland, ik zal es ff informeren of ze eentje kwijt zijn, die loopt dus ergens opgezadeld op de Veluwe begrijp ik..... ter hoogte van ???? De Veluwe is zoooo groot namelijk!
Knipoog

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:40

Ter hoogte van 15 kilometer van Apeldoorn was het. In Kootwijk bij de zandverstuivingen.
Wij waren daar namelijk met zijn drietjes met de hond wandelen. En Jolijn had op de een of andere manier heel erg knap die super grote bange en nog verschrikkelijk over de zeik van een Shire weten te pakken. En ze probeerde hem in bedwang te houden wat met een normale pony nog misschien te doen is maar z'n groot beest met die kollosale hoeven is dat natuurlijk een stuk moeilijker. Dirk en ik gingen een stukje verder kijken want je kunt daar best ver kijken op sommige open vlaktes of er niet misschien een ruiter lag of aan het zoeken was, en daar hebben wij wel zeker aan gedacht dat die ook bewusterloos ergens zal liggen. Waar wij het paard hebben gevonden was direct bij een poortje waar je in en uit het park kon gaan en het bos in. en soms kwamen daar mensen aan en die liepen snel door. ze konden ook even helpen maarja.
onder tussen was die Shire zo over de zeik dat Jolijn hem echt niet meer kon houden dat ze hem wel moest los laten anders kon ze misschien wel verplettert worden en daar wou ik liever niet aan denken. En wij zagen alledrie dat dat beest kei hard weg gallopeerde. en die richting zijn wij ook naar toe gelopen, maar tevegeefs. Het beest was nergens meer te zien.
Ik hoop echt dat ze die Shire heel snel hebben gevonden, ik denk het wel omdat hij gewoon het was trouwens een ruin graag bij mensen zijn en paarden, kudde dier.
We konden moeilijk 112 bellen want van de Veluwse politie weet ik echt niet het nummer.
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is. Scheve mond

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:54

Echt niet onaardig bedoeld hoor (ik ben er zelf ook 1 geweest),
maar ik krijg nu het beeld van 3 penny's, een hond en een monster dat helemaal niet leuk barbiepaard wilde spelen.
Daar moeten wij grote paardenhelden (nou ja, denken we toch dat we zijn?) maar niet te hard over oordelen, vind ik. Ach gut

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:03

dames (en heren) pak uw gsm en programmeer in:

POLITIE 09008844

dit is een nummer dat je tegen lokale kosten kan bellen en waar je wordt doorgeschakeld naar het dichtsbijzijnde politiebureau, kan ook in andere situaties handig zijn, als je een potloodventer ziet, of wordt lastiggevallen, om maar eens iets naars te roepen!

Ze zijn geen Shire kwijt, dus misschien was het wel een Clydsdale, of een Noriker........een Ardenner, een Pecheron, een Bels om nog maar eens een paar uit de kluiten gewassen rassen te noemen.....

o ja, Botervlieg, als je Moritz ooit vangt: nicht schimpfen, aber drohen!!!! Knipoog

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:23

Dat nummer heb ik al, hoor. Dus hoef ik alleen nog maar met een lege batterij uit paardenvangen te gaan? Haha!

En Moritz drohen?
Niks daarvan. Die ga ik aaien en invlechten. Tong uitsteken

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:35

Ik had zoiets ook een keer meegemaakt, ik fietste naar huis vanaf school en hoor ik een paard in een behoorlijk rappe galop mijn kant op komen, toen ik hem zag zag ik dat er ook niemand meer op zat, ik stapte snel van m'n fiets en probeerde hem met woorden te kalmeren en hem te vangen, maar ik ging er toch maar niet helemaal achteraan fietsen enzo, ik had ong 1sec. om dat te beslissen en ik besloot naar huis te fietsen, de hele weg dacht ik aan dat paard, ik had 'm nooit mogen laten gaan!
Toen ik thuis kwam vertelde ik het redelijk overstuur aan m'n ouders (want ik vond het toch een beetje mijn schuld) en mijn moeder en ik zijn over de weg erheen gereden, toen zagen we de Amazone daar rennen en hebben we haar een lift gegeven naar haar stal toe, zij vertelde dat het paard dus een heel druk kruispunt was overgestoken, net niet onder de bus was gekomen en helemaal zeiknat en totaal overstuur aan was gekomen op stal (handig he, paarden met ingebouwd kompas! Haha!) Het was dus net goed afgelopen, BRR!

Voltrack is ook een keertje naar huis gerend toen Laudine erafgevallen was, dwars door het dorp en over de weg, Laudine had naar huis gebeld dat Voltrack er vandoor was en wij zijn meteen naar buiten gelopen, ze was hem net 5 min kwijt, en dat stuk naar huis stappen we normaal en dat duurt dan zo'n 15 min, en we hoorden hem nu al komen! Hij was bijna de provenciale weg opgerend maar bedacht zich nog net toen hij beneden aan het talut was en rende weer omhoog, voor hetzelfde geld was Voltrack er nu niet meer!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 18:33

Botervlieg schreef:
Echt niet onaardig bedoeld hoor (ik ben er zelf ook 1 geweest),
maar ik krijg nu het beeld van 3 penny's, een hond en een monster dat helemaal niet leuk barbiepaard wilde spelen.
Daar moeten wij grote paardenhelden (nou ja, denken we toch dat we zijn?) maar niet te hard over oordelen, vind ik. Ach gut


sorry hoor maar dit vind ik echt nergens op slaan Verward

3 penny's???? Annelou mijn zusje rijd niet eens paard en Dirk mijn vriend al helemaal niet. En als je 17 bent heb je die fase van penny wel gehad mag ik hopen. maar goed denk maar wat je wilt

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:08

Ik had het paard ook niet snel los gelaten.
Maar ik ga ook nooit zonder telefoon de deur uit.

Ik wil ook graag weten hoe het is afgelopen met paard en ruiter.

B.t.w. mijn paard heeft ook een label met zijn naam en mijn telefoon nummer aan zijn halster zitten.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 19:18

odje schreef:
B.t.w. mijn paard heeft ook een label met zijn naam en mijn telefoon nummer aan zijn halster zitten.


En dat zou eigenlijk iedereen moeten doen! OK dan!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:23

Mijn paard heeft met rijden nooit een halster om, dus dat heeft niet zoveel zin, misschien wel handig om het aan het zadel te bevestigen

Als je er onhandig afvalt, kan je hoofdstel mee eraf trekken (want jullie rijden natuurlijk allemaal zonder martingaal, dat is een hulpteugel die alleen mensen die niet kunnen rijden wordt gebruikt), dus dan heeft een labeltje aan je hoofdstel ook weinig nut, behalve voor degene die jou bewusteloos aantreft, weten ze tenminste hoe je paard heet en waar die woont!

Voor een paar euro's kan je zo'n metalen plaatje laten maken (bij ons bij de schoenmaker) met allerlei gegevens, dat is nog weerbestendig ook!

Voor degenen die het aan het hoofdstel vastmaken, let ff op dat het niet in het paard z'n oog prikt, dat zie op menege's vaak met het naamlabeltje.... Verward

In mijn geval is het simpel: iedereen in de buurt weet waar mijn paard thuishoort, zo apart is ie! En ik kom niet veel verder dan in de buurt met hem.......tenzij Botervlieg hem vangt, die pikt hem meteen in Knipoog
Laatst bijgewerkt door Morrie op 24-08-03 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt