paardenrecords

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:00

Op de manege is een paard die ook een record op zijn naam heeft staan...
Hij heeft namelijk nog NOOIT een balk in de lepels laten liggen...loopt altijd dwars door de hindernis!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:19

nog een niewe gevonden:
het kleinste paardje van de wereld is (of was?) little pumpkin en is(was) 35.5cm.
jezus, bij zoiets moet je uitkijken waar je je voeten zet! Schijnheilig

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 22:46

bedankt, dat is een record waar ik naar op zoek was, zoiets.
en mijn god, die's idd maar een lat hoog Haha! kan zo mee naar school Haha!

ook thx haike voor de aanvulling Haha!

en die sprong over 2.52 was de muur, krachtproef, geen dom paard maar een paard met vertrouwen.

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:41

Zo'n klein paardje Bloos!
Allemensen, die kan in mn rugzak, samen met al mn schoolboeken Bloos!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 03:00

Hihi, zo'n kleintje in een mandje voor op de fiets.... Mijn dochter zou helemaal wild worden als ik daar mee thuis kwam.....

Dacht dat het officieel record 2.49 was?? was geen muur maar een hindernis van balken. Muur is volgens mij in handen van Franke Sloothaak met 2.37. Weet niet welk paard.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 11:38

franke sloothaak? zou heel goed kunnen. met de merrie wiehajwej ofzo... weet het echt niet meer precies hoe ze noemde, maar het klonk zo. dat was een hele goede springer iig.
een hindernis van balken? ja dan zien ze de landing toch nog.

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:55

Leo_ke schreef:

Het snelheidsrecord is idd zo, gemeten in een officiele race. Maar in 1920 heeft het paard Man o' War ( Lovers ) tijdens een training het bit genomen, en een mijl of meer, over een slechte baan, in iets meer dan 72 km/h geracet. Natuurlijk was dit niet officieel, en in een race heeft hij nooit volluit gelopen. Ook is niet zeker of de bron betrouwbaar is, er is veel over hem gesproken, maar het word door meerdere oude kranten vermeld, dus dan moet het haast wel waar zijn Verward


In de race had hij toch iets van 69 Km/h gelopen??

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 13:51

ik denk dat dat dan het gemiddelde snelheid moet zijn geweest over de hele race. maar hoedanook blijft het razendsnel!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:28

Van die hoogte en breedte sprong hing vroeger een foto op de manege..

Dat was een een of andere kolonel in't leger van de UK. Verward

Die hindernis was gewoon een steilsprong verlengt met hout e.d. Het is al een hele tijd geleden hoor dus misschien is het allang een keer verbeterd.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:13

Robyn schreef:
Van die hoogte en breedte sprong hing vroeger een foto op de manege..

Dat was een een of andere kolonel in't leger van de UK. Verward

Die hindernis was gewoon een steilsprong verlengt met hout e.d. Het is al een hele tijd geleden hoor dus misschien is het allang een keer verbeterd.


jaaaaaaaaaa, daar herinner ik mij ook iets van. Nu je het zegt, ik heb vroeger ook zo een foto gezien, en twas inderdaag een kolonel of zo maar de naam en de hoogte van de sprong is mij ontgaan...

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:54


Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:52

wendytj4h"]
[quote="Leo_ke schreef:

Het snelheidsrecord is idd zo, gemeten in een officiele race. Maar in 1920 heeft het paard Man o' War ( Lovers ) tijdens een training het bit genomen, en een mijl of meer, over een slechte baan, in iets meer dan 72 km/h geracet. Natuurlijk was dit niet officieel, en in een race heeft hij nooit volluit gelopen. Ook is niet zeker of de bron betrouwbaar is, er is veel over hem gesproken, maar het word door meerdere oude kranten vermeld, dus dan moet het haast wel waar zijn Verward


In de race had hij toch iets van 69 Km/h gelopen??
[/quote]

Dat was toch in de race tegen Hoodwink?????
In een training met volgens mij Johnny op zijn rug nam hij dus het bit en volgens tijdopnemers was 72km/h zijn snelheid

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:33

Volgens mij was de hoogste sprong zonder zadel iets van 2,10 m. Als ik me niet vergis...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:41

Tssss errug hoog zeg. Toch zal ik dat niet snel springen! Laat mij nog maar ff B parcoursjes springen! Haha!

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:44

Leo_ke"]
[quote="wendytj4h"][quote="Leo_ke schreef:

Het snelheidsrecord is idd zo, gemeten in een officiele race. Maar in 1920 heeft het paard Man o' War ( Lovers ) tijdens een training het bit genomen, en een mijl of meer, over een slechte baan, in iets meer dan 72 km/h geracet. Natuurlijk was dit niet officieel, en in een race heeft hij nooit volluit gelopen. Ook is niet zeker of de bron betrouwbaar is, er is veel over hem gesproken, maar het word door meerdere oude kranten vermeld, dus dan moet het haast wel waar zijn Verward


In de race had hij toch iets van 69 Km/h gelopen??
[/quote]

Dat was toch in de race tegen Hoodwink?????
In een training met volgens mij Johnny op zijn rug nam hij dus het bit en volgens tijdopnemers was 72km/h zijn snelheid
[/quote]

Ik weet het niet het kan ook zijn dat het de race tegen John P. Grier was.
Hoeveel records heeft hij eigenlijk op zijn naam staan iig 1 of 2 baan records toch??

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:09

Een heleboel HAD hij er, maar vroeger waren de banen minder 'snel' dan nu, en daarom zijn er al heel wat verbroken.

Tegen Hoodwink had hij een wereldrecord