Hoefzweer.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Hoefzweer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 20:32

Mijn verzorgpony is sinds maandag kreupel, toen hebben we er gelijk de dierenarts bij gehaald, die heeft er naar gekeken en die zei dat ze een kneusinkje in haar been had en dat het dinsdags al weer beter moest zijn. Dinsdags was het niet beter dus wij de DA weer gebeld, hij kon vandaag niet komen maar woensdags dus wel. Dus kwam de DA gisteren weer en keek hij wat verder in de hoef (hij had er al stukjes afgehaald en zag toen niks) en toen zag hij een hele grote hoefzweer zitten, bijna tot aan haar been! Er kwam echt heel erg veel etter uit, heel vies om te zien. Nou moet ze dus een paar weken stilstaan en iedere dag met haar voetje in een emmer met soda water. Ik schrok er verschrikkelijk van.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:54

Mijn paard had regelmatig (1x per jaar) hoefzweren, voordat ze speciaal beslag kreeg voor arthrose (wat de een met het ander te maken heeft weet ik ook niet maar ik vind het nog steeds heel "toevallig") maar als de ontsteking open is, dan is de pijn ook snel weg, ik kon er meestal na 1 week alweer op rijden !

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:59

heeft mijn paard ook vaak gehad en dan meestal midden in de winter mocht je lekker buiten met biotex aan de slag Boos! maar hoefsmid komt snijd hem uit nog een paar dagen met biotex en het was weer over.
bij mijn paard kwam t meestal door een te natte box en sinds ik van stal veranderd ben heeft hij er ook geen last meer van gehad (lang leve de 3 plakken stro op een dag Haha! en een grote bult hooi zodat ie zn stal niet meer leeg eet Haha!:D:D)
maar het lijkt erger dan het is

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 21:22

Ik hoop maar dat het erger is dan het lijkt, 'k heb zo'n medelijden met haar, je kan het geen lopen meer noemen het is gewoon hinken. Het kan niet aan een natte stal liggen want die word elke dag helemaal uitgemest en ze plast altijd helemaal achterin het hoekje van de stal, en het is haar linker voorbeen. We doen het gewoon rustig aan, tijd zat!

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:19

Het is echt minder erg dan het lijkt en je zult zien dat nu het is opengemaakt je paard er al direct veel minder last van zal hebben. De druk is er nu af.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 10:22

Je hebt gelijk, ze staat er weer op en kan al weer redelijk normaal lopen! En ze kijkt gelijk ook veel vrolijker. Het was echt een hele grote zweer dus ze zal er die paar dagen ook flink last van hebben gehad. Maandag 's morgens had ze nog niks en toen 's middags kwam het in eens heel erg opzetten Verward Heel vreemd.