Kevin is er weer helemaal!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Apple
Moderator RT, TEN, DRS, AP, AR

Kevin is er weer helemaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 11:09

Twee weken geleden Kevin van het land gehaald omdat hij te mager begon te worden (te mager: ribben kon je tellen, heupbeenderen staken uit). Scheve mond.

In het begin moest hij weer erg wennen op stal. Als zijn buurpaarden weggingen draaide hij helemaal door. Steigeren en bokken in zn box, rondjes draaien, helemaal bezweet worden. Als ik hem na het rijden/longeren weer terug zette in zn stal dan draaide hij ook rondjes en duurde het enige tijd voordat hij tot rust kwam Scheve mond . Het speciale slobbermengsel om dikker te worden (zemelen/lijnzaad/maismeel) luste hij niet .
Tot overmaat van ramp had hij nog enkele wondjes aan zn been en door al dat drukke gedoe stond hij na een paar dagen met een dik achterbeen.

Met enige hulp van oplettende stalgenootjes is ervoor gezorgd dat Kev nooit helemaal alleen stond (of Kev werd even in een andere box gezet of er werd een ander paard in de box naast Kev gezet).

Elke dag zn been afgespoten. Eerlijk gezegd had ik nog nooit serieus met hem op de spuitplaats gestaan. Kev is zo groot dat hij met zn achterbenen op het afvoerrooster staat en dat vond hij altijd erg eng. Nu het wel 'moest' (en ik er dus over na moest denken) heb ik hem met behulp van een extra halstertouw schuin op de afspuitplaats kunnen zetten. Hij staat nu niet op het rooster (en staat gewoon op rust en in slaap te vallen). En passant dus ook nog even een probleem opgelost Haha!.

We zijn nu 2 weken verder en Kev is weer helemaal de oude. Hoewel hij het nog steeds niet leuk vind als zijn buurvrouwen weg gaan staat hij nu al wel een stuk rustiger in zn box. Raakt niet meer bezweet of in paniek. Hij heeft ook al weer gelegen in zn box.

Slobber aangepast naar zemelen/maismeel en dit lust hij goed. Zijn brok en hooi gaan er ook weer goed in. Hij is al weer een stuk dikker geworden. Ribben zie je niet meer heel duidelijk en de heupbotten steken al weer iets minder uit (hoewel voor het mooie er nog 50 kilo op mag).

Conditioneel gezien heb ik eerst veel gelongeerd en vrij rustige ritten gemaakt op strand (en dat was ook genoeg voor Kev). Gisteren had hij na een dergelijke rustige rit nog zoveel energie over dat we nog maar even flink zijn gaan draven in de bak Haha! . Ook zie ik al weer duidelijk meer bespiering verschijnen Haha! .

Volgende week maar weer eens een lesje inplannen Haha!

Kevin: drs L1+9, spr B+2, SGW B+3, Endurance 197 ggk km's (eindstand), Kevin in Uddel
Daisy: drs L2+6, spr B+1, SGW B+1 Rondje door de Bollenstreek

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:20

mijn super koelbloedige paard kan er dus ook niet tegen als hij alleen achterblijft op stal.
Hij doet precies hetzelfde als wat jou paard deed.
ik weet alleen niet hoe ik hem dat af kan leren want zodra hij alleen staat wordt hij helemaal gek

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:32

Gelukkig maar!
Als je paard er zo naar uitziet voel je jezelf ook niet lekker, helemaal niet als je hem in al zijn onrust moet achterlaten.
Ben benieuwd hoe hij de les oppakt! Party!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:11

Lekker voor jullie. Binnenkort weer eens tijd voor Cheese! ?
Blij dat hij toch weer snel wat aankomt OK dan! . Geeft weer een fijn gevoel vermoed ik.

Apple
Moderator RT, TEN, DRS, AP, AR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 13:47

Mijn instructrice heeft er in elk geval veel zin in Haha!, dus dat belooft wat voor Kev en mij Tong uitsteken .

Het is inderdaad een stuk fijner naar je paard gaan als het met hem ook goed gaat Lachen .

Kevin: drs L1+9, spr B+2, SGW B+3, Endurance 197 ggk km's (eindstand), Kevin in Uddel
Daisy: drs L2+6, spr B+1, SGW B+1 Rondje door de Bollenstreek

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:32

Dat zijn goede berichten, Apple. Hopelijk wordt hij nog rustiger en voller en kun je binnenkort weer volledig aan de slag!
Sommige paarden zijn echt niet zo geschikt om in het land te zetten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie