Ik maak me een beetje zorgen over de paarden.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Ik maak me een beetje zorgen over de paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 10:10

Het is vast helemaal niets hoor maar toch.
het begon er eigenlijk mee dat er, toen we er net woonden, iemand ineens op het erf stond,Hij wilde dat zwarte paard kopen.
Mijn vader zei dat ie niet te koop was.
De man drong nog wat aan maar mijn vader heeft 'm echt duidelijk gemaakt dat hij NIET te koop was.

Mijn ouders woonde er toen nog niet en een paar dagen later gingen Jos en ik net naar bed toen er voor het weiland aan de weg een auto stond met draaiende motor en de lampen uit.
Jos en ik zijn in het donker op onze knieen voor het raam gaan zitten (er komt hier nml echt geen kip)Om te laten zien dat we en thusi waren en wakker heb ik toen de lampen aan gedaan. de auto reed weg met nog steeds zijn lampen uit.

daarna was het 2 weken rustig teminste ik heb niets gemerkt.Totdat zo'n 1.5 maand geleden ik net de laatste ronde had gedaan het was al schermer toen ik ineens door het raam 2 scooters met 4 jongens het erf op zag rijden.
Ik heb de hond geroepen en ben naar buiten gevlogen.
Toen ik de deel uitkwam draaide ze om en reden ze heel hard weg.

Behoorlijk eng dus maar vorige week toen wij al sliepen, en mijn vader net naar bed wilde gaan sloeg Luna aan. ook vloog ze op de deur af.
Mijn vader liep erachter aan toen luna buiten was stond ze echt te kijken en was ze stil.Zelf kwam ze weer naar binnen toe.
Nog geen 5 min later sloegen de honden van de overburen aan.

De meeste mensen weten dat assie hier logeerd zij slaapt in een tent en luna vind astrid nogal lief en dus slaapt die bij astrid.
gisternacht maakte luna astrid rond 4 uur wakker.
astrid, die daar van baalde maar dan toch maar even naar de wc wilde kwam de tent uit en toen stond er een vent al halverwege de oprit.
om 4 uur 's nachts!Zodra ie astrid zag liep ie snel weg.

misschien maak ik me zorgen om niets maar het zit me niet lekker.
De zadels zitten achter slot en grendel, maar voor de zekerheid nu in huis.
Hinke en Lodewijk staan nu 24/7 buiten.
Voor iemand die kwaad wil is dat de plek waar je ze het minst snel kunt pakken.
Lodewijk is een paard dat wantrouwig is naar vreemden als ik er niet bij ben maar Hinke komt naar iedereen toe en vind iedereen geweldig.

De hengst staat op stal en maak ik me het minste zorgen om.
Okee binnen kan hij geen kant op maar die is op z'n zachtsgezegd behoorlijk eenkennig.Ze zullen 'm een halster om kunnen krijgen maar ze zullen 'm niet verder dan 5 meter bij de stal wegkrijgen.
naast jos en mij kan nu alleen astrid na 1.5 week 'm mee nemen maar die moet nog wel een zweep mee.dat zegt wel genoeg.

Er is nog niets gebeurd dus ik kan niets doen, het erf is geheel verlicht 's nachts wat op slot kan zit op slot maar toch zit 't me niet lekker en dat wilde ik even kwijt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


fokfanaat

Berichten: 20203
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:17

Getverderrie Kim, dat is niet fijn, en ook niet echt bevordelijk voor je nachtrust neem ik aan!

Hopen dat ze er snel mee kappen, zou ook niet weten wat je eraan kunt doen behalve waakzaam zijn!

pmarena

Berichten: 47828
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:18

Getsie , is idd niet prettig nee

Maar ik vraag me af wat bvb. die scooters willen , paard meenemen lijkt me niet zo praktisch , zadels ook niet echt Verward

Is er daar in de buurt beestenpesterij of paarden/zadeldiefstal dan ?

Het is iig wel uiterst onprettig , vooral die vent op het pad *ieks!*

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:20

Hmm, zou mij ook niet lekker zitten. Heb je overigens goede duidelijke foto's van zowel je spullen als je paarden? Niet dat het zover zou komen misschien maar het zijn wel altijd handige dingen om te hebben.

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:20

Bah, ik kan me wel voorstellen dat je 's nachts niet lekker meer slaapt. Ik zou het gewoon in de gaten houden en als ze weer op je erf zijn moet je er gewoon melding van maken. Ik principe hebben ze niks te zoeken op je erf. En als je het meldt kan de politie ook af en toe een kijkje komen nemen.

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:22

Hum, erf verlicht en gevaarlijke hond heb je al. Groot hek op het pad (met slot?), die flinkt piept als hij open gaat?

Jeetje wat een enge business zeg. Om nou elke nacht wakker te liggen en om het uur de boel te gaan controleren is ook geen doen.

Billy

Berichten: 20690
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:24

Heb je de politie al ingelicht?
Als zij op de hoogte zijn, kunnen ze misschien de boel een beetje in de gaten houden 's nachts.
En misschien moet je een groot toegangshek maken, dat je af kunt sluiten 's nachts. Ik weet niet of dat kan bij jullie.
Klinkt in ieder geval behoorlijk eng, ik zou er ook niet prettig van slapen.
Sterkte ermee. Ach gut

Goedgekeurd onderschrift :)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:26

Al die dingen bij elkaar niet leuk! Ik zou het ook niet vertrouwen hoor.
Sterkte.

:evaw:

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:29

Meteen een toegangshek maken, getsie, dat zijn maar enge dingen die bij je gebeuren.
En iedere keer de polizei bellen, ongeacht of ze al weg zijn of niet. Als je veel meldt dan komen ze ook vaker kijken.

Toos paardloos

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:31

Ik ken het bange gevoel. B'elanna stond vorig jaar met een gebroken kaakbotje en een steekwond gigantisch te bloeden in de wei. Een wek later had de quarter van een vriendin een steekwond dwars door de deken heen. Gelukkig is het allemaal goed gekomen toen.

Wat een tip is...
koop een oude videocamera (marktplaats heeft er zat). Hang die met snoer in de grond op bij je poort. Liefst ook nog eentje op de paarden gericht. Het ziet er heel erg eng uit dus het werkt!

Succes in ieder geval.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 10:32

Toegangshek komt er nog wel maar danm moet eerst de omheining langs het mais in orde zijn en dat moet nog wel hebben we eergister met de ovenburen gepraat die hebben zo'n pieper op de oprit zodra iets groter dan 1 meter hun erf op komt (dus bij konijntjes, eekhoorntjes en hun honden gaat ie niet af) gaat er een zoemer in huis af.
Dat lijkt mij eigenlijk ook wel wat niet alleen als er iets je erf op komt maar ook als er een paard uitbreeft en het erf afgaat word je dan wakker.
Luna is idd heel waaks en die slaat ook echt altijd aan.Paarden/zadel diefstal en pesterijen gebeurd hier helemaal niet gelukkig.en behalve dat laatst dus idd de honden van de overburen ook aansloegen lijkt niemand er last van te hebben.

moet je om zoiets stoms al de politie inlichten? er is niets gebeurd, grote kans dat het allemaal niets met elkaar te maken heeft.
Mijn ouders voinden het wel gek maar maken zich ook niet echt zorgen. alleen ben ik dan weer zo'n pieker muts he

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:34

Gadver.. dat klinkt niet fijn Ik zou me helemaal lam schrikken als ik uit mijn tentje kwam en er stond een vent voor mijn neus....

Misschien moeten jullie ganzen nemen op het erf Schijnen nog waakser te zijn dan honden Haha!

Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt over de paarden. Hebben jullie geen goed hek bij de ingang van het erf Verward zodat er niemand op en af kan. Van die grote lampen die aangaan zodra iemand het erf op loopt zodat ze in het volle licht staan zou ook een idee kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 07-08-03 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:34

Ik zou op zijn minst deze gebeurtenissen even melden bij de plaatselijke politie. Als ze dit registreren in het systeem en iemand anders doet anagifte van inbraak of erger of zien iemand bij jouw op je erf snuffelen dan zullen ze er eerder notie van nemen. Ook kun je vragen of ze een extra surveilance rondje rijden nabij je huis rond die tijd.
Ik zou hier echt de bibbers van krijgen. Kun je geen camera instaleren die je erf op de gevoelige plaat vastlegt, zijn tegenwoordig niet meer zo duur. Of een groot hek aan het begin van de oprit....
Sterkte........

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:34

zo'n oude videocamera kan je zo bij mij op komen halen. (heb er nl geen oplader bij en die zijn niet meer te krijgen dus heb er niks aan. Ik had 'm zelf ook weer van iemand gekregen maar die was de oplader kwijt).

:evaw:

Sundancer

Berichten: 9705
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:35

Tjah ik blijf maar tegen mensen zeggen, zet s'nachts je paarden binnen, doen wij ook altijd, dikke slot op de deur en dan is er niets aan de hand, ik zou dus nooit lekker kunnen slapen als ze buiten liepen.

Dat hek is idd een goed idee, ik zou dan een heel hoog hek maken.

En je bent geen pieker muts, maar jullie wonen ook in de middle of knowhere.

Ach gut

Bij ons staat in de nacht ook wel eens mensen voor de hek enzo, uitgaansjongeren enzo

En de politie doet pas wat, als er wat is gebeurd, dus dat heeft geen nut.
Laatst bijgewerkt door Sundancer op 07-08-03 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:37

Ohja en wat paardenmishandelen en diefstal zadels betreft: zeg nooit dat gebeurt hier niet, kan nl overal gebeuren, ook bij jullie.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:38

He jasses Kim, dat klinkt griezelig.
Misschien een flinke schijnwerper aan het begin van het erf met een bewegingsmelder? Dat iemand die het erf opkomt meteen 500 Watt in z'n giechel krijgt?
Ik denk dat ik persoonlijk lekkerder zou slapen met de paarden snachts op stal ipv in de wei. Wel heel jammer voor ze, maar je nachtrust is ook wat waard.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 10:42

weet ik maar tot nu toe is dat nog niet hier gebeurd.
als dat veel in de buurt zou gebeuren maak je je nog meer zorgen(ik iig wel)

De stallen op slot doen durf ik niet ivm brand en ik denk dat ze in de wei zich eerder uit de voeten kunnen maken dan in een box maar das mijn mening.
Het kan natuurlijk helemaal niets zijn he.
die man kan ik niet verklaren maar die scooters verkeerd gereden dat de honden aan sloegen een hert (vossen zitten hier niet)en reeen staan wel vaker in de tuin.
etcetc maarja wat als dat het niet is...
astrid heeft vannacht iig bij mij op de kamer geslapen.

we wonen wel erg afgelegen maar aan de andere kant je bent binnen 5 min bij de snelweg dus als men wat wil ze zijn ook binenn notime weg en ook snel verweg

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:42

Natuurlijk ben je geen piekermuts.
Die honden slaan heus niet aan als er een konijntje langskomt.
En dat er mensen op jullie erf proberen te komen zegt al genoeg, lijkt mij.
Ik zou maar heel snel die omheining in orde maken.

Succes.

O ja een stevige stok ofzo bij de hand hebben is misschien ook een idee Schijnheilig

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Sundancer

Berichten: 9705
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:42

Sonja schreef:
Wel heel jammer voor ze, maar je nachtrust is ook wat waard.



Ik denk dat de paarden het ook niet erg vinden, zie nou hoeveel paarden worden geslacht in de weiden in de nacht.

Ik slaap ook totaal niet als ze buiten zouden lopen, nee dan in de morgen erom 8 uur uit, en dan om 6 7 uur weer naar binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:46

Wij hadden thuis ook lampen met een bewegingsmelder en dat helpt wel, vooral samen met dat alarm. Helaas mag je ze niet van je erf af schieten, maar een klappertjespistool mag toch wel Haha!? Je kunt het binnengebeuren natuurlijk makkelijker beveiligen dan het hele erf lijkt mij.

Sundancer

Berichten: 9705
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:48

Je hoeft ook niet perse een slot erop te zetten, maar een ketje is al goed genoeg.

Hoever staat de schuur van het huis af?

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:53

Senor lampen, die aangaan op het moment dat iemand het erg opkomt (orrijlaan). Dit vinden ze vaak erg vervelend omdat ze liever in het donker werken. Heb je een hek aan het begin van je oprit. Anders zou ik daar een ergafscheiding plaatsen met een hek. Een hek hun je op slot doen. En evt onder stroom zetten (geeft leuk effect op een ijzer hek).
Ik zou idd de politie inlichten over de nachtelijke bezoeken. Dan weten zij dit. Je hebt ook van die kasjes met sendor die een belletje laten rinkelen (zeg maar net zo als in de winkel.) hiervan schrikken ze vaak ook.

Ik zou in elkgeval een aantal maatregelen nemen..

Veel sterkte.. het lijkt mij erg vervelend..

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:05

Vippie schreef:
Ohja en wat paardenmishandelen en diefstal zadels betreft: zeg nooit dat gebeurt hier niet, kan nl overal gebeuren, ook bij jullie.....


Een vriendin van mij vond haar 2 paarden op een ochtend in de wei zonder staart. Nu denk je wie doet nu zoiets belachelijks? Maar voordat de staarten weer aangroeien en dan kunnen ze ook nog niet eens de vliegen van zich afslaan.

Mijn paard blijft 's nachts gewoon buiten maar er ligt een grote waakhond op het erf waar een vreemde wel 10 keer bij nadenkt voor er bij langs te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:12

He jesus wat naar, ik begrijp je ongerustheid volledig. Zou me ook flink druk maken. Inderdaad is zo'n zoemer, en zo'n lamp ideaal. Ganzen werken ook goed, en een hond die snachts losloopt op het erf is ook een goede optie.

Verder staan bij ons de paarden ook op het land, ook snachts, alleen kunnen die niet eens aan een halster lopen, de meeste tenminste dus die zullen ze niet zo makkelijk meenemen.

Sterkte!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 23 bezoekers