Wat ging er mis in Hickstead?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:15

Er waren er toch veel meer wouter met veel tam tam door de discipelen Claartje van Andel en Henriette Rootveld gepresenteerd, die Maykel???
De Beaujolais, niet te vergeten Partout

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 10:19

Idool is op de eeuwige graslanden (maykel x tolbert), Gere (de Beaujolais) is verkocht aan een Japanner, en Partout had ook altijd wat, paar maanden rust dan begonnen ze er weer mee en naar een paar maanden stond ie weer kreupel. die had altijd wat de laatste jaren

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:26

Partout was altijd even niet kreupel voor het dekseizoen om in Frankrijk of Duitsland gepresenteerd te kunnen worden. Op het NK zag ie de laaste jaren alleen de stal (nou ja zag).
Zou Paintad Black ook voor Duitsland klaar staan, per slot beginnen de hengstenkeuringen daar binnen kort weer??

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:19

hmmm.... misschien moet Anky toch maar weer eens Bonfire uit de mottenballen halen ? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:27

Die staat in een Waai baai Veghel, zelf gezien vorige week Haha!.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:39

Lovely schreef:
Die staat in een Waai baai Veghel, zelf gezien vorige week Haha!.


Ja, dat heb ik ook gehoord van Youp!

ladietje
Berichten: 38
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:13

jup zijn piaf is zeker niet goed genoeg. het punt is dat hij zijn benen OVER mekaar zet, in plaats van NAAST mekaar, let maar eens goed op! en verder moeten we maar weer hopen op anky en salinero op de olympische spelen volgend jaar, zij zal een belangrijke rol moeten spelen om een team medaille te kunnen halen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:57

ladietje schreef:
jup zijn piaf is zeker niet goed genoeg. het punt is dat hij zijn benen OVER mekaar zet, in plaats van NAAST mekaar, let maar eens goed op! en verder moeten we maar weer hopen op anky en salinero op de olympische spelen volgend jaar, zij zal een belangrijke rol moeten spelen om een team medaille te kunnen halen.


Maar als je Jarwo ziet draven van achter zet hij ook zijn beide hoeven in een spoor. En het beste resultaat, dus misschien is Jup ook een verfrissing.
En ik denk niet dat het nog goed komt met Goliath.
Dus het blijkt wel weer dat we Anky wel echt nodig hebben.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:17

Ik heb ook naar wdr zitten kijken wat vonden jullie van die zweed Jan Brink,wat een paard! wat een fantastische kur !
Eerlijk gezegd zat ik met kromme tenen naar de kur van Ellen te kijken.
Er was af en toe totaal geen kontakt tussen die twee,Silvano deed gewoon wat hij zelf dacht te moeten doen,jammer hoor.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:29

Er zijn meer Grand Prix combinaties dan ooit in Nederland, de top is dus zeker verbreed maar daar hebben we niet zoveel aan. We hebben veel combinaties die tussen de 65 en de 70 kunnen scoren maar op een Internationaal kampioenschap moet je combinaties hebben die daarboven kunnen rijden en wat dat betreft is Duitsland toppie, die kunnen zo 2 teams samenstellen die nog goud winnen.

Tja, ik denk dat Jarwo wel een toekomst is en Lingh ook wel in de toekomst. Anky hoop ik met Salinero terug te zien en wie 4 wordt?? Ik vind Jup persoonlijk echt te weinig hebben voor een O.S ofzo. Ik ga voor Gribaldi!!! Hihi.... Knipoog

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:30

Ik hoorde van Vincent dat Marlies eigenlijk 1e reserf was omdat zij de enige was die in het buitenland ook 70% KAN/heeft gereden. Maar omdat Idocus het nog af en toe laat afweten heeft ze het niet gedaan en traint ze m door.

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:24

Salinero was nog niet fit genoeg na een blessure. maar op anky alleen redden we het niet. We hebben hier in nederland dan wel veel gp ruiters maar het ontbreekt hun aan ervaring... Ik vind het ook een btje raar waarom ze niet voor Tineke bartels hebben gekozen met jazz. Zij heeft veel meer ervaring dan edward gal. En Jazz zowiezo.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:28

Nistria schreef:
Ik hoorde van Vincent dat Marlies eigenlijk 1e reserf was omdat zij de enige was die in het buitenland ook 70% KAN/heeft gereden. Maar omdat Idocus het nog af en toe laat afweten heeft ze het niet gedaan en traint ze m door.


Tja hengstenstreken heeft ie,af en toe gaat ie super en dan laat ie het weer afweten.
Wat te denken van Barclay van Gonnelien die rechtsomkeert maakt als ie de ring in moet?
Wel twee paarden die uitstraling en internationaal boven de 70% kunnen lopen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:30

nacho_lein schreef:
Salinero was nog niet fit genoeg na een blessure. maar op anky alleen redden we het niet. We hebben hier in nederland dan wel veel gp ruiters maar het ontbreekt hun aan ervaring... Ik vind het ook een btje raar waarom ze niet voor Tineke bartels hebben gekozen met jazz. Zij heeft veel meer ervaring dan edward gal. En Jazz zowiezo.


Als Edward niet mee had mogen doen,hoe kunnen onervaren gp ruiters dan ooit internationale ervaring opdoen??

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:54

Kom ik weer hoor..Heb ik het dus weer gemist..Heeft iemand het misschien opgenomen? Of kan ik het ergens nog zien.. Verdrietig

Groetjes!

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:12

Gerrie"]
[quote="nacho_lein schreef:
Salinero was nog niet fit genoeg na een blessure. maar op anky alleen redden we het niet. We hebben hier in nederland dan wel veel gp ruiters maar het ontbreekt hun aan ervaring... Ik vind het ook een btje raar waarom ze niet voor Tineke bartels hebben gekozen met jazz. Zij heeft veel meer ervaring dan edward gal. En Jazz zowiezo.


Als Edward niet mee had mogen doen,hoe kunnen onervaren gp ruiters dan ooit internationale ervaring opdoen??
[/quote]

laat ze ervaring opdoen op andere wedstrijden en niet op een ek ofzo!!! het probleem bij edward is dat hij helemaal stijf staat van de zenuwen voor een wedstrijd. dit brengt hij ook over op z'n paard. Hij zal best bij de top kunnen horen als er wat minder druk op staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:51

Vind het echt sneu voor Edward, want hij kan knap sturen! Maar het zou misschien goed zijn voor hem om eerst wat meer internationale ervaring op te doen. Wat heeft hij nou helemaal internationaal gedaan? Keertje naar Denemarken... En hij heeft geloof ik ook bij de YR nooit internationaal gestart. Kan me best voorstellen dat je dan last van stress krijgt, zeker omdat hij de laatste tijd nogal in de schijnwerpers wordt gezet.

Edward: stuur die mental coach naar huis en ga gewoon doen waar je goed in bent: paardrijden. Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:22

Zep schreef:
Edward: stuur die mental coach naar huis en ga gewoon doen waar je goed in bent: paardrijden. Knipoog


Ja misschien een borrel of zo van te voren Haha!

En Jazz evenals Krack waren geen opties. Beide gebleseerd en beide onmiddelijk uit training gehaald ten behoeve van de dekdienst toen ze op de NK niet hoog genoeg scoorden.

Het is toch het overdenken waard om zulke hengsten in de rustige tijd van pak weg oktober t/m februari sperma te laten produceren voor diepvries en zich zomers op de wedstrijden te laten concentreren.
Het is duidelijk dat er een keuze gemaakt moet worden met zulke dekaantallen tegenover sport op dit niveau.

ladietje
Berichten: 38
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:17

Er zitten ook wel een paar goede nieuwe aan te komen, denk bijvoorbeeld aan Madorijke van Madeleine Vrees, wat een paard!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:51

proudmama schreef:
Ik heb ook naar wdr zitten kijken wat vonden jullie van die zweed Jan Brink,wat een paard! wat een fantastische kur !


Die heb ik ook gezien ja.
Zo'n gaaf paard dat die had!
En hij hoefde ook niet aan te sporen ofzo.
Is wat anders dan Anky, die haar sporen er om de seconde in ramt (sorry maar het is zo).
De muziek paste ook helemaal bij het paard! Ben echt fan van dat paard *LOL*

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:56

Feetje schreef:
Is wat anders dan Anky, die haar sporen er om de seconde in ramt (sorry maar het is zo).


Hahaha, nieuw topic?? Knipoog

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:27

Suzanne F."]
[quote="Feetje schreef:
Is wat anders dan Anky, die haar sporen er om de seconde in ramt (sorry maar het is zo).


Hahaha, nieuw topic?? Knipoog
[/quote]

Ja misschien wel.
Dit was toch het enige wat me opviel op die videoband "Bonfires Symphony" *LOL*

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 18:10

Waar ik het wel eens mee ben is de mening van Jan Peeters dat er simpelweg eerder bekend moet worden wie er in het team zitten, zodat er op die manier een betere voorbereiding gemaakt kan worden (alhoewel het met de vogelpest natuurlijk wat moeilijker ging).

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:09

Misschien werkt het Duitse trainingssysteem èn de algehele manier van omgaan met de sport uiteindelijk toch wel dermate goed dat er blijkbaar constanter gepresteerd kan worden. In Nederland lopen sportpaarden genoeg, in Nederland wordt er prat opgegaan dat er zulke goede paarden worden gefokt, dus moet je denk ik je ´falen´ergens anders gaan zoeken.

Overigens als ik die paarden met die grote lijven door de baan zie gaan, dan mis ik de lössigkeit en de schwung bij bijna allemaal.... Het ziet er vaak zo opgeprikt uit en -om iemand (Steef) te citeren die in een ander, oud, topic deze uitspraak deed over een ander paard (Nardo van Hinrichs)- : de piaffe en passage lijkt wel gekrabbel en gehuppel op de plaats.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:25

Tyrza schreef:
Waar ik het wel eens mee ben is de mening van Jan Peeters dat er simpelweg eerder bekend moet worden wie er in het team zitten, zodat er op die manier een betere voorbereiding gemaakt kan worden (alhoewel het met de vogelpest natuurlijk wat moeilijker ging).


Idd, zo'n team moet er helemaal naar toe getraind worden. Zowel mentaal als physiek (hoe je dat ook schrijft)