Ruzie's op stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:48

sophie_kurk"]
[quote="Natasha"][quote="Ilindra"]
[quote="Liesje_Lover schreef:
Bij ons is er ook een hoop ruzie....tusse de pensioen klanten zelf weet ik niet maar tussen de manegekindjes (ik duz) en de pensioen kindjes is er wel ruzie....Die pensioen kindjesvoelen zich veel beter dan wij.....omdat wij geen eigen paard hebben, daar kan ik echt HEEL boos om worden.....


Ik denk dat die kindjes zich al wat ouder voelen Haha!
[/quote]


Hahahahaha! geweldig!!! Haha!
[/quote]

idd maarre ik ben zo´n pensioenklant en ik voel me echt niet beter dan de manegekindjes... de helft van de manegeklantjes die met me praten willen vooral mijn pony verzorgen, en weten het ook nog es beter dan ik... ze zouden echt niet met me praten zonder die pony vooral omdat ik wel 5jaar ouder ben...
[/quote]

Je begrijpt het echt niet he Verward
Een pensioenklant is een persoon die met pensioen is en dus al 60+ is.
Een pensionklant is iemand die zijn paard op een manege of pensionstal stalt.
Misschien eens wat beter opletten bij Nederlands ipv over pony´s dromen.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:53

Ja helaas is dat bij zoveel stallen zo. Zoals hier al gezegt word, waarschijnlijk door al die jaloezie. Het lijkt soms of paarden mensen elkaar niets gunnen. Al zijn het geen ruzies dan is het wel dat ze je net even een opmerking geven waarvan ze weten dat die je raakt (en dan denk ik even aan mijn vorige stal waar mijn overleden pony toch steeds er bij gehaald moest worden, en wat nergens op sloeg. Voorbeeld? '' heb je je pony al geent?'' ik zei ''nee van de week komt de dierenarts'' kreeg ik de opmerkingen '' ja wacht er maar lekker lang mee, dan ben je er straks nog 1 kwijt'' en al was het nu zo dat mijn vorige pony was overleden omdat hij nooit geent werd, dan kan ik het me nog ergens in denken, maar hij werd netjes 2 keer per jaar ingeent!!! Hoe bedoel je, we zoeken iets om iemand mee pijn te doen? En dat zijn dan volwassen mannen!!! ) Om zo maar even 1 van de vele voorbeelden te geven. Of van die opmerkingen ''je MOET je pony gaan longeren ANDERS ... (gaat het fout oid) ''
Ik maak zelf wel uit wat ik met mijn pony doe, ik ging geen jaarling longeren omdat die dan zo goed zou gaan luisteren, nee sorry

Helaas lijkt het of mensen altijd de drang hebben te vertellen wat jij met je eigen pony moet gaan doen Verward Er is er maar 1 die beslist wat er gebeurd en dat ben ik zelf. Goed bedoelde tips en adviezen zijn uiteraard wel welkom, goed bedoelde hulp ook..

Wat ben ik blij dat ik nu alleen met Veerle sta Haha! Maar goed, dat duurd niet lang meer. Hopelijk dat het daar op stal wel leuk gaat worden..

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:57

Gotver zeg, dat zijn wel erg wrede opmerkingen..
Soms zegt men, verstand komt met de jaren.. (of zoiets Bloos! ) Dit gaat lang niet altijd op..
Succes alvast op je nieuwe stal!

Groetjes!

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:33

Wij hadden op stal ook 1 persoon die de hele sfeer verziekte. Maar gelukkig is die persoon nu met d'r knol vertrokken. Nu hangt er weer een veel gezelligere sfeer op stal. Geen geroddel meer en er wordt ook niemand meer achter zijn rug om zwart gemaakt. Bijna iedereen is blij dat zij vertrokken is. Op sommige personen na dan.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:46

Ik heb op 3 pensionstallen gestaan..
De eerste was in het begin supergezellig..heel veel vriendjes en vriendinnetjes stonden op stal..maar na een tijdje kwamen er meer stallen bij dus kwamen er ook meer mensen..dit waren allemaal volwassenen..
Kwam ik daar op stal met m'n tinker.."ja wat moet je nou met een tinker?!"
Tinkers kunnen niets..tinkers kunnen niet springen!!
Nougoed..ik heb dus wel even laten zien dat tinkers wel konden springen Haha!
iig die mensen liepen constant op mij te zeiken..al zeurde ik wel terug natuurlijk..maargoed..
Uiteindelijk ben ik daar weg gegaan..omdat er niet goed voor m'n pony gezorgd werdt(uitmesten enz..)

Toen kwam ik op een vrij kleine pensionstalling..
Er stonden daar ook vrij veel kleine kinderen dus was er vaak onder de kids veel ruzie..wat de ouderen kids dan weer moesten oplossen..
Maar echt ruzie heb ik daar niet gehad..m'n tinker werdt daar igg wel gewaardeert.
Daar ben ik toen ook weer weg gegaan wegens verkoop pony..

Nu sta ik op een pensionstalling waar nog 12 andere paarden en pony's staan.
En nog 5 paarden van de eigenaar..
Ik sta er pas 3 dagen..maar ken al wel wat mensen van m'n eerste stalling..
Tot nu toe..is er bij niemand steeds op stal maarja er zijn ook nog mensen op vakantie..maar ik hoop iig dat het gezellig wordt daar..e dat ik het kan vinden met de mensen en kinderen die er staan..

Verder reed ik bij de ponyclub Manege De Hogenbrink in Hoevelaken..en ik vindt het daar altijd erg gezellig..het is wel een beetje wedstrijdgericht....maar daar heb ik nooit echt last van gehad..ik reed gewoon zoals ik wou..en er waren verder geen mensen die mij of mijn pony aan het afkraken waren..
Ik heb dus niet echt ervaringen met ruzie's op stal ..ik hoop dat ik dit ook nooit hoef te ervaren.. Lachen

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:57

ppff ik heb ook op een manege gestaan.. En ik vond het daar niet leuk..
Rocky was nogal eigenwijs en hij stond nooit op de wei.. hij kwam wel iedere dag zijn stal uit hoor want ik ging hem poetsen enz...
In het begin kon ik nog normaal met hem rondwandelen maar langzamerhand werd hij steeds gekker en hij ging steigeren aan de hand..
Ik werd steeds banger van hem en durfde ook niet te gaan rijden bang dat ik weer commentaar zou krijgen of mijn paard niet zou luisteren..
En die mensen van de manege versterkte het alleen maar om te zeggen dat ik een gevaarlijk paard had en dat ik een andere moest kopen..
Op het einde van de tijd dat ik daar gestaan ging het wel steeds beter maar ik ben daar alsnog weggegaan doordat hij niet op de wei mocht van de manege eigenaren omdat hij "gevaarlijk" was..
nu sta ik op een pensionstal waar redelijk volwassen mensen staan.. Me paard doet weer normaal.. Er zijn wel ruzies maar de meeste gaan boven mijn hoofd langs..

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:05

Tja wat versta je onder ruzie. Sommigen vinden een meningsverschil al een ruzie en anderen vinden een tot-slaans-toe discussie een lichtelijk meningsverschilletje.
Ik heb hiervoor op 3 stallen gestaan waar het echt niet ging. Twee pensionstallen en 1 x bij mijn schoonouders. De laatste was omdat de afstand tever was.

Op onze huidige stal heerst een prima sfeer. We respecteren elkaar en bemoeien elkaar niet met andermans paarden.

Er zijn een aantal dingen waar ik een gloeiende hekel heb:
1 ik wil in pension staan maar ik wil niet dat men zich overdadig met mijn paarden gaat bemoeien. Dat doen wij zelf wel.
2 ik vind het prima als men vraagt waarom wij op een bepaalde manier trainen maar als men constant komt met 'dat moet zo en zo'. Dan is Fasel snel verdwenen.

Verder wil ik wederzijds respect. En tuurlijk heb je dan wel eens een meningsverschil maar het komt zelden voor en als het voorkomt (tot nu toe 1 x) dan wordt het op een prima manier opgelost.

Feit is wel dat de paarden er super staan, er met liefde met ze wordt omgegaan en mensen gerespecteerd worden om wat ze zijn. Coi, we hebben geen binnenbak, geen stapmolen, geen solarium maar wat hebben die beesten daaraan als ze verder niet lief behandeld worden? En wat heb ik daaraan als ik niet gerespecteerd wordt om wie ik ben maar me anders moet gaan voordoen?

Dus simpelgezegd: overal is wel wat. Wij hebben een fijne stal gevonden waar over alles gepraat kan worden en ze altijd zullen proberen tot zover mogelijk het je naar de zin te maken. En dat voor dat geld?

Klein voorbeeldje van flexibiliteitL: wij hebben 2 knollen. Dus ook 2 zadelkasten (van stal), tja, Fasel zou Fasel niet zijn als ze aan 2 kasten genoeg zou hebben en zo kwam er een kast, waarvan wij dachten dat hij net zo hoog was als de anderen, bij. Bleek dat hij een kwart hoger was dan de anderen en eigenlijk abnormaal groot, geen probleem, zet daar maar neer.

Een lege box die naast Marekje is, is geconfisqeerd als nog weer een extra opslagruimte. Eerst stonden er tonnen voer en zo in maar ik vond op een gegeven moment dat het wel erg ver ging (zelfkritische blik van Fasel Haha!) en heb dat maar naar huis verplaatst. Er was geen woord over gerept hoor maar soms moet je ook zelf een beetje bedenken wat je wil he. Maar de voerbak is nog een welkome bak voor hoefkrabber, coolpack, halster en weet ik veel wat er nog allemaal in ligt.

Onze veewagen? Staat fijn en bewaakt op stal. En voor wie denkt dat staleigenaren alleen maar geldtrekkers zijn? Nou ik viel zo wat op de grond van verbazing maar onze veewagen mag er zonder extra kosten staan.

Ok, ze krijgen soms een reprimande van de accountant Haha! maar ik geloof niet dat je onze staleigenaresse kunt overtuigen van het feit dat ze eens geld moet gaan vragen voor haar diensten Haha! . Ze leert het nooit denk ik Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:48

Ik sta op een kleine pensionstalling. Totaal met zijn 7en. Wel allemaal 20 plus behalve de pensionhoudster Haha! Maar die is ook bijna 20
We bemoeien ons verder weinig met elkaars paarden en als we advies nodig hebben dan vragen we dat aan elkaar.. We zijn allemaal verschillend maar hebben allemaal het beste met onze paarden voor. Er is ook totaal geen haat en nijt en jaloezie..
Als er iets voor iemand moet gebeuren is dat ook geen probleem en alles gaat in goed overleg.. We komen allemaal verdeelt op de dag dus het is altijd lekker rustig op stal.
Ik kan niet anders zeggen.. Ik sta wat dat betreft erg goed !!
En voor de rest ook trouwens Tong uitsteken

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:26

Noureyev schreef:
Ik heb ook ruzie.

Een (oude) vriendin kon er om lachen als mijn paard een TERRING knol werd genoemd.
Maar als je dat/ wat over haar of haar paard zegt kan niet.

Ik heb verteld dat wanneer dit als leuk wordt ervaren ik daar geen vrienden mee wil zijn en ik haar en haar paard ook niet zwart hebt gemaakt.

En jaloezie;

Mijn paardje Noureyev (zie profiel) zou helemaal niks zijn en ik moest hem zo snel mogelijk verkopen enz.

Heb het niet gedaan en zal het ook nooit doen.

Ik ben op hem verliefd en hij gaat het in mijn ogen een eind komen.

Ik rijd voorlopig geen wedstrijden omdat ik daar nog niet klaar voor ben. (combinatie).

En dan moet ik toch gaan starten van hun anders heb ik over (bijv 3 jaar) nog niet al mijn winstpunten.

En anders is het verhaal dat ik hem toch nooit aan het lopen zal krijgen en dat hij ooit klaar zou zijn voor wedstrijden.

Leuk hoor en het zijn altijd diegene die:

1) zelf ook vast zitten in de wedstrijden
2) de mensen van wie je DENKT dat het je vrienden zijn

Maar ja, ik kom eigenlijk voor mijn paard en hun staan allemaal op de tweede plaats (als ik tijd heb).


Vindt nu effe dat je veel en veel te ver gaat

Ten eerste werd jou paard een TERRING knol genoemd omdat hij ons paard een knal gaf die net mis ging,terwijl ze gewoon bij het hek stonden om er uit gehaald te worden.
Als dan de instucteur zegt van wat een pokkeknol,dan kan ik me dat goed indenken.
Wat mij betreft zoek jij dan ook maar een andere tijd voor het land en niet wanneer wij staan.
Dit alles omdat jij deze opmerking hier plaatst terwijl je zelf weet hoe het zit.
Je doet je voor hier op bokt als de barmhartige maar ik kan de waarheid vertellen als je dat wilt
Wat kan jij je tot een zeer groot dieptepunt verlagen hier op bokt zeg.
Jij hebt heel wat mensen op hun ziel getrapt,en nou zelfs is een keer op de ziel getrapt en dan moord en brand schreeuwen???????

Enne we zitten niet vast in de wedstrijden hoor dit jaar 2x gestart voor het eerst in de M1 en 2 winstpunten,is denk ik niet echt slecht hoor.
2 wedstrijden dit jaar ja.

maar dat bedoel ik nou met jouw,je hebt al heel veel over andere mensen van de manege geschreven en ik denk niet echt dat dat in dank wordt afgenomen.
aan wie zal het nou liggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vrienden zijn zeldzaam en ben jij nooit geweest dus hemel jezelf niet al te veel op.ik kan zat topics openen over jouw maar wij zijn niet meer zo kinderlijk als jij

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:31

alle andere mensen hier sorry hoor maar kan heel slecht er tegen als iemand liegt dus vandaar deze korrektie en reactie.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:34

Leef je uit..... Hahahaha, het is in ieder geval duidelijk...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:36

Riccardo wil je niet zo schreeuwen? Krijg ik hoofdpijn van Scheve mond

Onze stal is btw OK dan! , mijn vorige stal trouwens ook

Rachella
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:38

Riccardo je bent in ieder geval erg duidellijk.
Wat kan iemand toch erg door de mand heen vallen zeg

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:16

Zeg Riccardo, je hoeft niet zo te schreeuwen ik ben niet blind Haha! . Poewie hey Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:41

riccardo schreef:
alle andere mensen hier sorry hoor maar kan heel slecht er tegen als iemand liegt dus vandaar deze korrektie en reactie.


Ik begin ondertussen al te wennen aan de gescheld en geschreeuw van jou Scheve mond

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:49

Gelukkig heb ik daar geen last van, omdat Imker aan huis staat. Ik weet ook niet zeker of ik wel op een pensionstal zou willen staan met mijn paard. Er zijn veel te veel andere mensen die zich dan met mijn paard bemoeien en ikzelf kan denk ik ook niet mijn mond houden (na lang iets te hebben aanschouwd wat me niet aanstaat).
Over een paar weken krijg ik wel een paard in pension, maar die eigenaresse van het paard is een vriendin van me en met het paard wordt eigenlijk niets meer gedaan *komt als gezelschapspaard voor Imker*.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:40

oh, *kreun* vond ik die miljonair met die hartkwaal maar, dan kon ik ook mijn paard aan huis zetten en was ik van al het gezeik af.......

Maar helaas pindakaas, 2 hoog op een flatje en geen rijke man, helemaal geen man, daar ben ik van genezen........maar die ellende zal ik jullie besparen *grijns*

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:03

Nou smurfje, ikb en anders best benieuwd hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:10

Zozo, het lijkt wel ruzie in dit topic. Als er bokkers zijn die elkaar niet liggen of zelfs ruzie hebben, werk dat dan ajb buiten bokt uit en niet hier op de forums. Praat het uit of gooi eens taarten naar elkaar, maar doe het buiten bokt.
Bij voorbaat dank.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:25

riccardo"]
[quote="Noureyev schreef:
Ik heb ook ruzie.

Een (oude) vriendin kon er om lachen als mijn paard een TERRING knol werd genoemd.
Maar als je dat/ wat over haar of haar paard zegt kan niet.

Ik heb verteld dat wanneer dit als leuk wordt ervaren ik daar geen vrienden mee wil zijn en ik haar en haar paard ook niet zwart hebt gemaakt.

En jaloezie;

Mijn paardje Noureyev (zie profiel) zou helemaal niks zijn en ik moest hem zo snel mogelijk verkopen enz.

Heb het niet gedaan en zal het ook nooit doen.

Ik ben op hem verliefd en hij gaat het in mijn ogen een eind komen.

Ik rijd voorlopig geen wedstrijden omdat ik daar nog niet klaar voor ben. (combinatie).

En dan moet ik toch gaan starten van hun anders heb ik over (bijv 3 jaar) nog niet al mijn winstpunten.

En anders is het verhaal dat ik hem toch nooit aan het lopen zal krijgen en dat hij ooit klaar zou zijn voor wedstrijden.

Leuk hoor en het zijn altijd diegene die:

1) zelf ook vast zitten in de wedstrijden
2) de mensen van wie je DENKT dat het je vrienden zijn

Maar ja, ik kom eigenlijk voor mijn paard en hun staan allemaal op de tweede plaats (als ik tijd heb).


Vindt nu effe dat je veel en veel te ver gaat

Ten eerste werd jou paard een TERRING knol genoemd omdat hij ons paard een knal gaf die net mis ging,terwijl ze gewoon bij het hek stonden om er uit gehaald te worden.
Als dan de instucteur zegt van wat een pokkeknol,dan kan ik me dat goed indenken.
Wat mij betreft zoek jij dan ook maar een andere tijd voor het land en niet wanneer wij staan.
Dit alles omdat jij deze opmerking hier plaatst terwijl je zelf weet hoe het zit.
Je doet je voor hier op bokt als de barmhartige maar ik kan de waarheid vertellen als je dat wilt
Wat kan jij je tot een zeer groot dieptepunt verlagen hier op bokt zeg.
Jij hebt heel wat mensen op hun ziel getrapt,en nou zelfs is een keer op de ziel getrapt en dan moord en brand schreeuwen???????

Enne we zitten niet vast in de wedstrijden hoor dit jaar 2x gestart voor het eerst in de M1 en 2 winstpunten,is denk ik niet echt slecht hoor.
2 wedstrijden dit jaar ja.

maar dat bedoel ik nou met jouw,je hebt al heel veel over andere mensen van de manege geschreven en ik denk niet echt dat dat in dank wordt afgenomen.
aan wie zal het nou liggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vrienden zijn zeldzaam en ben jij nooit geweest dus hemel jezelf niet al te veel op.ik kan zat topics openen over jouw maar wij zijn niet meer zo kinderlijk als jij
[/quote]

Als je het goed had gelezen ging alleen de eerste twee regels over jullie.

En je vat alles wel heel persoonlijk op.

En p.s. jij bent ook niet de aller beste, want jullie praten achter iemand rug om.

Heb ik nooit gedaan en zal ik niet doen.

Want ik zeg zoals je weet gewoon ik je gezicht.

en alles wat er staat is niet gelogen.

Waarom liegen, het is toch zo.

ONWIJZE SUFFERD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:26

Zijn we klaar met ruzie maken nu?

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:31

Lekker stalletje daar....

Mijn paard staat op een zeer kleine pensionstal (twee eigen paarden en veulen en vijf pensionpaarden) en dat gaat erg goed. Het is erg gezellig op stal en gelukkig is er nooit ruzie.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:32

Ik ga met iemand op vakantie.

En wat gaan jullie doen????

Vragen waarom ze in *piep* met ons op vakantie gaan.

Want ja ik ben toch alleen maar een *piep* meisje en dus zo

Schijnheilig ben jij dus ier op bokt.

dus hou nou maar lekker op.

Jij vecht het alleen hier uit, en alleen jij.

Want ik heb over jou persoonlijk nooit wat gezegd of wel.

Dus laat de mensen die met elkaar een menings verschil hebben het uitvechten en bemoei je er verder niet mee.

Doet mijn vriend ook niet of wel.

En laat mij op bokt lekker alleen wil je.
Ik zoek jou ook niet op.

En dit onderwerp ging over ruzie.

En als je je paard op het land zet kunnen deze dingen HELAAS gebeuren.

Ik sta er niet op wachten dat hij jullie paard slaat, zou ik NIET willen ook.

Alles gaat nergens over maar ik heb over JOEP nog nooit een slecht woord gezegd en over jou merrie ook niet.

De paarden die je heb, heb jezelf uitgezocht en moet je hetzelf mee doen.

Daar lig ik niet wakker van.

Moet je bij mij ook niet doen.

Ieder zijn eigen gang en er is niets aan de hand.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:35

Ruzie beperkt zich zo te zien niet tot stal alleen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:43

Et voila, een slotje.