tinkerkeuring Houten: Eileens dagje uit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

tinkerkeuring Houten: Eileens dagje uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 11:57

*PIEPIEP* om half 8 liep de wekker zaterdag de 16e bij ons af en ik zat meteen rechtop in bed, want vandaag was de grote dag van de keuring! *spannend!* Party!!

Ik ging allereerst de paarden voeren en meteen checken of Eileen nog net zo wit was als de vorige avond, maar ik vond al snel een paar vlekjes die ik nog vlug even weg heb gewassen. Daarna was het auto inladen & stressen (was ik nou toch maar wat eerder opgestaan) en uiteindelijk reden we om 9:15 weg richting Houten!

Om 10:00 kwamen we aan. Eerst ben ik boxen gaan regelen die ik van tevoren al besproken had en toen we die toegewezen kregen ben ik de paarden gaan halen om ze in de boxen te zetten. Toen zag ik pas dat 1 ervan leeg was en 1 vies. Nou goed, ik had geen tijd om er wat aan te doen, want ik moest meteen naar het secretariaat om mijn nummer op te halen en daarna meteen door naar de klinische keuring. Ik nam Eileen alleen mee naar die keuring, maar die werd helemaal gek toen ze haar maatje Jildau niet meer zag (die hadden we in haar box laten staan) dus vroeg ik Eelke om Jildau te halen en meteen was mevrouw helemaal kalm. De klinische keuring verliep een beetje rommelig, maar het lukte allemaal wel.

Dus we wilden de paarden weer naar hun boxen toebrengen: waren die ineens bezet! Verward Ik zag echter twee lege boxen tegenover 'onze' boxen, dus heb ik ze daar maar ingezet. Het probleem was echter dat ze elkaar niet konden zien (wat in de andere boxen wel het geval was) en ze beide de tent afbraken....daarnaast stond er een hengst naast Eileen die nog een beetje hensgtig was, dus die werd ook helemaal gestoord Eelke heeft Jildau uit haar box gehaald en in het gangpad gezet zodat de meiden elkaar konden zien en ik ging op zoek naar degene die de boxen regelde om te vragen hoe dit nu kon. Ja dat wist ze ook niet, maar ze zou wel naar andere boxen op zoek gaan. Ondertussen maakte Jildau een heel stampij met die hengst die ze duidelijk niet mocht en met een draaipoging in de gang die er te smal voor was (resultaat: weer een paar kale plekken voor mevrouw Boos! ) maar uiteindelijk na lang wachten hadden we dan eindelijk weer boxen naast elkaar *phew*

Eelke en ik waren doodmoe na dit gebeuren en ging, nadat we de dames goed en wel in de stal achter hadden gelaten, eerst eens even bijkomen van al het gedoe en eten. Heerlijk even die rust....maar al snel moest ik Eileen nog even bijwerken en was het tijd om naar de ring te gaan.

Jildau mee natuurlijk, anders zou Eileen gek worden. Ik heb wel pret gehad om de reacties die mensen op Jildau gaven. Ze was alleen mee als rustpunt voor Eileen en dus helemaal niet voor de keuring, want het is helemaal geen tinker, maar bont is ze wel, dus je hoorde al die mensen smoezelen van: dat is toch helemaal geen tinker... of van:ze denkt toch niet dat die door de keuring heen komt...maar goed dat was dus ook helemaal de bedoeling niet Tong uitsteken

Eileen zag er geweldig uit, zie fotos:

[ITP] tinkerkeuring Houten: Eileens dagje uit

Maar ze liep helaas niet energiek genoeg en slofte een beetje, plus dat ze steeds in galop aansprong terwijl ze moest draven, dus het lopen verprutste ze. Ze heeft dan ook terecht een tweede premie gekregen, maar ik ga zeker proberen wat aan haar gangen te doen en met training haar achterhand te versterken, want dan moet een eerste premie er zeker inzitten

Ik was wel trots als een pauw door alle reacties die ik kreeg hoor! "Wat een schitterende tinker!" "Wat is ze mooi verzorgd..." "Als dat geen stermerrie wordt dan weet ik het niet meer" (die vrouw had haar trouwens nog niet zien lopen hoor Haha! ) En het leukste was dat heel veel mensen Eileen bleken te kennen van vroeger. Dan ging het zo van: "Hee da's Eileen! Die ken ik!" En dan kreeg ik weer hele verhalen te horen...erg leuk! Ik heb nu een redelijk goed beeld van haar verleden

Ook Jildau kreeg naast alle twijfelde blikken ook complimentjes en dat is toch altijd leuk. Ik werd er haast verlegen van Bloos

Helaas weer niet alle bokkers gemeet en als ik ze al zag veel te kort Boos! Dus stem ik nog eens voor een meeting zonder paarden zodat ik eindelijk eens tijd zie om iedereen te spreken Lachen

Maar het was al met al een zeer slopende maar hartstikke leuke dag die ik voor geen goud had willen missen! *LOL*

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:22

nou, mooi dat het zo'n leuke dag is geworden he, de foto;s zien dr echt toppie uit, en leuk dat je jildau mee hebt genomen, ik vond het ook wel een leukerd om te zien,

ik stem ook voor een andere meeting, hihi want ik hebjou denk ik maar heel ff gesproken,
in de stal zei je ook, hehe eindelijk ff rust met mn paardjes, ik dacht toen van ow, dan loop ik wel weer verder, vind die rust zelf ook altijd heerlijk ff op een vreemde plek,
ik heb eileen wel zien lopen in de ring, samen met pellie hadden we gekeken,
ik vond dr wel de mooiste van het hele stel hoor, ze was het compactst van alle tinkers in die ring,
maarja, mijn mening telt dan niet, hihi

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 18:06

Dank je wel Roos Bloos Ik vond haar ook de mooiste, maar ja, ik ben lichtelijk partijdig Haha!

Die opmerking van 'even rust' was geen hint hoor! Ik had gewoon zoveel gezeur met die stallen gehad dat ik even moe was en het floepte eruit voor ik er erg in had Lachen Ik vind het jammer dat ik je niet even gesproken heb, maar dat doen we dan wel eens tijdens een meeting zonder de paardjes

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:54

Hoeveel punten had Eileen uiteindelijk totaal? Ze kreeg volgens mij een 7,5 voor exterieur en een 6 en een 6,5 voor stap en draf (ik weet niet meer wat voor welke gang). Volgens mij zat ze daarmee dus wel erg dicht tegen een 1e premie aan. Gewoon oefenen dus en volgend jaar opnieuw proberen......wie weet!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:40

Ik zou ook zwaar zenuwachtig zijn met zo'n dag. Eelke viel wel op met zijn gekleurde kleren naast Jildau. Lachen

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 22:25

Pellie schreef:
Ik zou ook zwaar zenuwachtig zijn met zo'n dag. Eelke viel wel op met zijn gekleurde kleren naast Jildau. Lachen


Ja hè Lachen De schat heeft me de hele dag geholpen en vond het nog leuk ook Lovers Hij begint geloof ik eindelijk aan mijn paardenziekte te wennen Haha! Hij had het zelfs over meegaan naar de wedstrijden die ik als het goed is vanaf januari met Jildau ga rijden

Hij was trouwens vreselijk onder de indruk van de Friese hengst die hij zag in de stal tegenover Jildau dus begon hij over paardrijles en een Fries....dat zag ik ook helemaal zitten want Friezen vind ik ook schitterend! Dus wie weet, in de toekomst... OK dan!

De punten die Eileen kreeg gingen helaas helemaal langs me heen Diny! Het was ook jammer dat de jury en de omroeper zeg maar precies door elkaar heen commentaar gaven, want ik kon er maar een verstaan en dat was die van de jury: "We hadden graag gezien dat ze andere gangen had" Precies wat ik al verwacht had...nou ja oefenen het aankomende jaar en als ik zelf verbetering zie en denk dat een herkeuring zin heeft dan kom ik volgend jaar gewoon weer gezellig met Eileen langs