Hoe kom je over je springangst heen...zo dus...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 21:52

By the way, ze had minimaal 8 galopsprongen naar de sprong, als ze het echt niet had gewilt, had het niet gehoeven. Maar ik denk ook dat ze het diep van binnen ergens wel wilde....

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:53

Had ze er makkelijk langs gekunnen dus....

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 23:00

Liesje_Lover schreef:
Whahah gezellie Haha!

FF ontopic: pff ik moet er niet aan denken wat er kunnen gebeuren als het anders was afgelopen hoor!


precies Scheve mond maja wel gaaf dat ze nu zo hoog gesprongen heeft Lachen

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 23:19

Ik kan deze actie alleen maar dom en zeer ondoordacht noemen. Springen moet met vertrouwen gaan. Vertrouwen van de ruiter in het paard en vertrouwen van het paard in de ruiter. Waarom dan op deze manier forceren? Ik heb vaker van dit soort acties gezien en het zal niet de eerste keer zijn dat er iets misgaat. Het meest extreme geval was een vrouwtje dat middenin de hindernis belandde doordat het paard ook over een te hoge hindernis ging. Gevolg was dat ze afgevoerd kon worden naar het ziekenhuis en het paard met een blessure op stal stond. Daar is niets stoers aan en heeft ook zeker niet tot resultaat dat iemand over z'n springangst heenkomt. Daarbij vind ik het nog steeds een achterhaalt idee dat springen alleen maar de hoogte in is. Waarom willen springruiters toch constant maar de hoogte in? De hoogte is niet het belangrijkste. Het is de techniek waarmee je het doet. Als de techniek faalt, faalt een sprong ook. Dat zij een meter sprong is al mooi zat. Laat haar dat voorlopig springen, maar forceer haar niet om hoger te gaan.

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 00:18

iedere fout die wordt gemaakt is tussen de hindernis geboren.
Sluit me helemaal bij je aan Arno. Leer eerst maar eens afstanden rijden voor dat je een onervaren combinatie over 130 heenjaagd

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 10:47

ik ging ook eens springen op een paard.toen kwam ik op de hindernis af en toen deden ze hem ook hoger net als bij dit verhaal.ik schrok wel want als dat paard dat niet kon hadden er hele erge dingen kunnen gebeuren.ik heb nu geen angst voor springen!alleen ik wil liever zelf bepalen wat ik spring!