Miskraam Eileen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 12:37

Alereerst heel erg bedankt voor jullie meelevende berichtjes, maar het mocht niet baten: ze is hartstikke leeg. Verdrietig Daarnaast heeft ze haar eisprong al gehad dus dat wordt geen veulen volgend jaar.

Ik ben er kapot van en denk niet dat ik nog aan een dekking ga beginnen want tsja, ze is blijkbaar gewoon niet goed vruchtbaar ofzo. Daarnaast heeft het geintje ons 250 euro gekost en daar kun je leukere dingen meedoen dan het weggooien aan een dekking die toch niets oplevert....

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:44

Jammer ik had zo gehoopt dat het toch nog goed zou zijn. Misschien is het een idee het volgend jaar toch nog eens te proberen maar dan bij een dekstation, waar ze je goed begeleiden. Het lijkt met toch echt de moeite waard. Heel veel succes...

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:25

Ow, wat ontzettend jammer!

Maar had je geen afspraak gemaakt met de hengstenhouder over wat te doen als ze leeg zou blijven? Ik weet eigenlijk niet wat het stamboek hierover zegt? Waarom probeer je het niet nog een keer voor de volgende eisprong (die is toch om de 3 weken ofzo?), dan heb je wel 'n laat veulen, maar da's niet echt een groot probleem lijkt me...

Sterkte iig!
Jacqueline

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:01

he jemig, wat balen zeg!
ik weet precies hoe je je voelt, ik heb bijna hetzelfde meegemaakt vorig jaar, wil je meer weten of je verhaal even kwijt...pb me

sterkte!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:36

Heel veel sterkte joh, echt balen dit. Toch de moed niet opgeven hoor, Eileen hoeft echt niet onvruchtbaar te zijn.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:15

poedersuiker man, dus toch!! Ach gut Kan me indenken dat je flinkt dipt nu!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:07

Vasthi schreef:
Heel veel sterkte joh, echt balen dit. Toch de moed niet opgeven hoor, Eileen hoeft echt niet onvruchtbaar te zijn.

Nee joh, ze heeft vorig jaar toch ook nog een veulen gekregen? Kom op meid, gewoon volgend voorjaar weer proberen. Moedertje Natuur zal vast wel een goede reden hebben gehad om in te grijpen Ach gut

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:50

Bah wat naar voor je zeg!
Jammer dit te horen (lezen).

Chubby schreef:
Maar had je geen afspraak gemaakt met de hengstenhouder over wat te doen als ze leeg zou blijven? Ik weet eigenlijk niet wat het stamboek hierover zegt? Waarom probeer je het niet nog een keer voor de volgende eisprong (die is toch om de 3 weken ofzo?), dan heb je wel 'n laat veulen, maar da's niet echt een groot probleem lijkt me...

Je moet natuurlijk zelf weten wat je er van vindt, maar ik denk dat chubby wel een goed idee heeft.
Het veulen van Esme_27 is ook 'laat' geboren, die heeft ook zoveel drama gehad met het dekken/vruchtbaar zijn, en nu... een dartel ding in de wei.

Maar, het is jouw beslissing, en ook jouw verdriet natuurlijk.
Veel sterkte hoor!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 01:41

Ik zou het toch ook niet zomaar opgeven hoor Peeky, als de hengstenhouder z'n 'eer' wil houden zal hij wel instemmen met een dekking binnen drie weken ...

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 12:08

Beetje late reactie maar door de keuring heb ik nog niet echt tijd gehad om me met de miskraam bezig te houden....

Maar Sonja: niet dus... Die hengstenhouder gaat naar mijn idee iets teveel op in regeltjes, tot in het doorgeslagene toe...je zou toch denken dat iemand die net haar hengst in de running heeft en daardoor een goede naam wil krijgen wel zou zeggen: "Het is dan wel niet volgens de regels maar door de omstandigheden (miskraam na drie maanden pas, dus ik heb gewoon geen tijd meer voor dekkingen in dit seizoen terwijl je die wel aan een stuk door kunt laten doen als het 'gewoon' niet gelukt is) krijg je volgend jaar ook nog een dekking voor het geld dat je dit jaar betaald hebt" Maar nee hoor, dit was niet het geval en daar kan ik gewoon geen begrip voor opbrengen. Ik laat haar daardoor ook niet meer door Collin dekken of welke hengst dan ook van dat hengstenstation.

Ik heb besloten dat ik de volgende keer de afspraak wil hebben dat ik voor het dekgeld een veulen krijg. Maakt niet uit of het in 1 keer lukt of dat we er 20 jaar over doen van mijn part, maar ik wil voor het dekgeld een veulen en anders wordt er helemaal niets meer gedekt Dit kost me gewoon teveel emotioneel en vooral ook financieel leed Verdrietig

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 12:26

ja er zijn wel henstenboeren die onder die voorwaarde werken...dus niet opgeven he!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 12:40

he bah, ik had gehoopt dat het nog goed zou gaan, maar niet dus, wat ajmemr zeg, heel veel sterkte ermee.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 18:07

Nou goed....het minste dat ik kan doen is een artikel schrijven voor de Battie over de dekvoorwaarden. Ik heb er niet goed genoeg op gelet en het lijkt me geen slecht idee om andere mensen er op te wijzen dat het goed is om te onderhandelen over de dekvoorwaarden....