De DA, [naam verwijderd]'s gebit en de pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

De DA, Neve's gebit en de pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 12:43

Vandaag was het grote ent- en vijldag }>
[naam verwijderd] had een paar weken terug laten zien hoe goed ze propjes uit haar mond kon laten vallen, dus die kwam ook in aanmerking voor de tandartst.

DA komt het erf op rijden, en direct daarna was Neffertje aan de beurt. Prik, verdoving. Ik moest een emmertje lauw water ophalen, en toen ik terugkwam in de stal...oooohhh, mijn arme rijdier, helemaal suf! Wat een sneu gezicht. Die mondklem om, en opensperren. Nog zieliger. Even voelen waarom de propjes er kwamen. Ik ook, en ik voelde echt hele scherpe punten achter in bij haar kiezen. De DA (dezelfde als een paar maanden terug in BIT magazine met een gebit aan de gang was) pakte toen zijn slijptol ( Bloos! ) en begon [naam verwijderd] mechanisch te bewerken...alsof hij een schuur aan het verbouwen was. Arm, arm paard *LOL*
Ook aan de voortanden heeft hij nog een puntje weggevlakt, hij vermoedde dat ook dat puntje wat rottigheid kon gaan veroorzaken. Na de vijlbeurt mocht ik weer voelen, en idd, veel, veel prettiger! Blij!

Daarna was het tijd voor de enting. [naam verwijderd] had het vanuit haar box allemaal gade geslagen, en die dacht kennelijk "mooi niet!", want ze was niet te vangen... Boos! ...Uiteindelijk na veel pijn en moeite het halster erom gefriemeld, en toen meteen maar Prik. Haar in haar tanden kijken was een lastig klusje, en ondanks dat ook zij eigenlijk wel behandeld moest worden, besloten DA en ik dat maar bij hem in de kliniek te doen, want dan kan ze mooi in die opvoelbox errug vast staan.

Daarna [naam verwijderd] een prik. Die bood weinig weerstand.
Beide poezen kwamen gelukkig ook redelijk naief aanwandelen, en ja hoor... *prik* Nagelbijten / Gniffelen . Daarna de kleine [naam verwijderd]...die was eerst ook zich van geen kwaad bewust, en liep blij met me mee zijn kampje uit. Prik. "Heee. >;) ...!".. Zal ik die donder weer terugzetten in zijn kampje, mooi niet! Ik parkeer hem weer tussen de linten, en nog voor ik me om kan draaien, floept ie eruit! Rennend op het hek af, wat nog open stond... mijn DA heeft zijn uitbreken nog kunnen voorkomen met een sprint! En nu is het een uurtje later en [naam verwijderd] loopt nog mooi in de grote wei. Hij laat zich wel pakken, maar niet meer in het kampje zetten...Ben ik mooi klaar mee.

Het is wat, die beestenbende... Nagelbijten / Gniffelen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:01

Het is wat he, dieren en dokters.....
Ik had even een vraagje over het volgende stukje
Dees schreef:
Haar in haar tanden kijken was een lastig klusje, en ondanks dat ook zij eigenlijk wel behandeld moest worden, besloten DA en ik dat maar bij hem in de kliniek te doen, want dan kan ze mooi in die opvoelbox errug vast staan.

Hoezo???
Heeft ze iets ernstigs dan dat ze in de kliniek behandeld moet worden?
Of is het zo'n draak Extreme duivel bij de DA/tandarts?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:23

Nou dat heb je nog netjes geklaard in je eentje.
Wij zijn toen een hele dag bezig geweest met ponies vangen, paarden laten bekappen (was geen succes Haha!) en toen ook nog enten, wat een dag.
Die slijptol had dus ook bij Tinka gemoeten idd als ze toen niet rustig was gebleven, tandarts heeft er toen flink op staan zweten met vijlen maar het heeft ontzettend goed geholpen, daarna at ze veel en veel beter.
Maar voor jou staat dus nog pony vangen op het programma en Paula onder handen nemen Haha! Ik ben ook bang voor de tandarts hoor, kan me haar angst best voorstellen *LOL* Schijnheilig
Succes!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 13:31

Kiara schreef:
Hoezo???
Heeft ze iets ernstigs dan dat ze in de kliniek behandeld moet worden?
Of is het zo'n draak Extreme duivel bij de DA/tandarts?


Draak... Lips are sealed
Aan [naam verwijderd]'s lijf geen polonaise....*zucht*...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:10

Okee....
Nou, dan heb ik dus bewondering voor het feit dat ze WEL haar prik heeft gehad!
En verder sterkte dan!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:19

hehe je maakt wat mee.
Die van mij gaan elk jaar braaf naar de tandarts en vind het niet zo erg dus geen extra prikken Haha!