Duiven, dieren & vliegen :n

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Duiven, dieren & vliegen :n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 15:43

Vandaag moest ik de dieren op de dierenwiedes, die bij onze kinderboerderij horen verzorgen.

Eerst de dieren bij gooizicht dan maar. Toen ik er heen reed zag ik wat op de weg liggen en toen ik daar langs reed begon het te fladderen.
oliebol een duif. Ik met scooter een rechtsomkeerd het fietspad op, brommer snel op stuurslot gezet en duif net op het nippertje van de weg gehaald (kwam net een auto aan!) Duif nagekeken maar in eerste instantie zag ik niks, dus had ik hem maar even bij een boom gelegd.

Dieren gevoerd, schoongemaakt etc. toen dacht ik, misschien heeft dat duifje wel dorst! dus ben ik er lopend heen gegaan om hem te zoeken, hij lag nog steeds op de zelfde plek waar ik hem een uur geleden had neergelegd.
Weer terug naar de dierenweide gelopen en in het voerhok wat voer/water voor hem gepakt.
Toen zag ik dat hij gewond was aan zijn vleugel, ik zoeken naar de acederm maar die kon ik niet vinden

Nu loopt hij dud tussen de geitjes, schaapjes en kippen en hoop dat ie het nog even blijft doen ( hij kon nog gewoon lopen enzo)

Daarna op naar de volgende dierenweide, daar dieren gevoerd en schoongemaakt maar daar werd ik aangevlogen door de vliegen!

in het voerhok stond veerust dus had ik maar op mijn armen gespoten Bloos! Schijnheilig Bloos Dat werkte wel, maar naar eeen tijdje kwamen ze weer terug, nou weet ik hoe al die dieren zich voelen echt sneu!

Toen moest de overkapping van de mesthoop nog dicht, en die wielen blijven staan dus je kan duwen en trekken wat je wilt (he ross Knipoog) maar uiteindelijk lukte het!

Daarna alle beestjes ingespoten met veerust (wat ze allemaal NIET leuk vonden) en weer naar huis gegaan en onder de doouche gesprongen.. Wat een dag Haha!

juval

Berichten: 13197
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:55

hoe gaat het nu met je duifje?
wij hebben hier sinds een paar dagen een postduifje die niet meer weg wil. Ik had hem wat water en voer gegeven en nu heeft-ie kennelijk besloten dat hij het wel gezellig vindt bij ons. Hij komt steeds op de tuintafel zitten schooieren om voer. Ik geef hem nu niets meer omdat ik hoop dat hij toch weer naar huis gaat. Ik ben bang dat onze katten hem anders te pakken nemen.
Het is een heel tam beestje en ik kan hem zo aaien en oppakken. Heb het ringnummer opgeschreven, het is een belg. Dus via de website het adres van de eigenaar achterhaald. Maar die kan vanuit belgie ook niet veel doen. Hij vond het wel leuk dat we lieten weten dat zijn vogel bij ons zit, maar komt hem niet halen, (*had ik ook niet verwacht hoor).
Tsja, nu zitten we er dus mee.

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:17

Meestal vliegen duiven weer terug naar hun hok als ze weer zijn opgeknapt. De duif is voor de melker zeker geen belangrijk (lees: geen prijsvlieger) diertje anders was hij hem zeker komen halen.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 17:25

De duif is weg?! Misschien iets aangesterkt en is dus waarsch. weggevlogen.
Nouja ik heb hem iig van de dood gered