mijn vaders draver heeft vandaag derby op duindigt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11074
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:43

Ben net terug, het was een supermooie derby om te zien, en de paarden uit de training van Peter Strooper waren 1 en 2. Die paarden waren zo fit, die hadden nog wel een rondje gekund, en het koersrecord is ook nog eens gebroken (1.17.1). Mooie dag, mooie koersen gezien, en Duindigt was afgeladen druk.

Serena Kartouche liep trouwens niet in de "echte" derby, maar in de merries-derby, en zat niet bij de eerste 4. Maar het is al leuk als je paard daar aan mee kan doen Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:05

wkoekoek schreef:
Geweldig om te zien dat hij het paard ook niet aanspoort, gebruikt geen zweep Haha! Zo zie ik het liever


Vond ik ook echt onwijs goed, lekker ontspannen, maarja beestje had niet eens een klap nodig Haha!

Re Dei Butcher won in de laatste koers OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:31

Wat mij opviel dat de pikeur die (ik dacht) 3e werd zo zat te slaan en te wiebelen met zijn bovenlijf, net of hij het paard zo nog verder naar voren wilde duwen.
Verstoor je op die manier niet juist de balans Verward
(je leest het al, ik ben dus geen pikeur Haha! )

prompter

Berichten: 11074
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:53

Ik vraag me dat net zo goed af Ilindra, mijn man (al meer dan 25 jaar pikeur) zit ook altijd stil op de sulky, en de zweep houdt hij ook stil Lachen
't Is net als met sommige springruiters, de één zit helemaal stil, de ander "gooit" zijn hele lijf over de sprong heen.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:51

Ik heb nu dus paar koersen gezien en ik vond het allemaal mooie paarden, allemaal zwart/heel donkerbruin en zelfde bouw natuurlijk, ik kon ze echt niet uit elkaar houden. Peter Strooper vond ik ook erg relax rijden terwijl in de andere koersen (merrie koers etc.) er veel meer geslagen werd leek het wel. Maar in de echte derby leek het alsof de pikeurs al wisten wat het paardje kon, en dat het paardje alles gaf.
Ja, ik vind ze allemaal op elkaar lijken, die paarden Haha!

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:53

Ik weet ik bijna niets van de drafsport maar zag er idd apart uit Scheve mond
Met springen denk ik dat je het paard wel helpt als je meegaat met de beweging, maar overdreven doen, tja dan heb je geen optimale balans.
Misschien ook ongeveer zo met de pikeurs?

prompter

Berichten: 11074
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:01

mijndario schreef:
Ik weet ik bijna niets van de drafsport maar zag er idd apart uit Scheve mond
Met springen denk ik dat je het paard wel helpt als je meegaat met de beweging, maar overdreven doen, tja dan heb je geen optimale balans.
Misschien ook ongeveer zo met de pikeurs?


Bij de pikeurs heb je, net als in andere paardensporten, goede en slechte, en rustige en showertjes Haha! . Dat overdreven gehups op die kar is een hoop show, ik denk dat het paard zich er (gelukkig) weinig van aantrekt. Slaan hoeft van mij ook absoluut niet, gelukkig slaan ze altijd meer op de bomen van de sulky (maakt lawaai) dan op het paard zelf, want een paard dat moe is kan je echt niet vooruit slaan.

prompter

Berichten: 11074
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:03

mijndario schreef:
Ik heb nu dus paar koersen gezien en ik vond het allemaal mooie paarden, allemaal zwart/heel donkerbruin en zelfde bouw natuurlijk, ik kon ze echt niet uit elkaar houden. Peter Strooper vond ik ook erg relax rijden terwijl in de andere koersen (merrie koers etc.) er veel meer geslagen werd leek het wel. Maar in de echte derby leek het alsof de pikeurs al wisten wat het paardje kon, en dat het paardje alles gaf.
Ja, ik vind ze allemaal op elkaar lijken, die paarden Haha!


*Grinnik* ik heb twee dravers, moeder en zoon, en ze lijken geen spat op elkaar. Maar de meeste dravers zijn inderdaad bruin (in allerlei varianten), bijna geen aftekeningen, maar er bestaan ook zwarte, voskleurige en schimmeldravers, en in Engeland hebben ze zelfs een stoeterij voor bonte dravers, die vallen wel op in de koersen *LOL*

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:24

promptertje"]
[quote="mijndario schreef:
Ik heb nu dus paar koersen gezien en ik vond het allemaal mooie paarden, allemaal zwart/heel donkerbruin en zelfde bouw natuurlijk, ik kon ze echt niet uit elkaar houden. Peter Strooper vond ik ook erg relax rijden terwijl in de andere koersen (merrie koers etc.) er veel meer geslagen werd leek het wel. Maar in de echte derby leek het alsof de pikeurs al wisten wat het paardje kon, en dat het paardje alles gaf.
Ja, ik vind ze allemaal op elkaar lijken, die paarden Haha!


*Grinnik* ik heb twee dravers, moeder en zoon, en ze lijken geen spat op elkaar. Maar de meeste dravers zijn inderdaad bruin (in allerlei varianten), bijna geen aftekeningen, maar er bestaan ook zwarte, voskleurige en schimmeldravers, en in Engeland hebben ze zelfs een stoeterij voor bonte dravers, die vallen wel op in de koersen *LOL*
[/quote]

Gaaf, die stoeterij voor bonte paarden Haha!
Idd, ik heb weinig aftekeningen gezien en ik vond ze allemaal op elkaar lijken omdat je natuurlijk niet de details van de paarden zag enzo.
Lachen

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:09

Orka van Tom Kooyman (die reed hem tenminste een paar maanden terug) is gaaf, dat is een schimmel, valt ook erg op! Maar waar ik stage liep hadden ze alleen maar bruine en een paar zwarte en in t begin had ik toen ook zoiets van hoe houd ik zo uit elkaar, maar na ongeveer 2 keer daar te hebben gelopen wist ik t wel!

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:22

Na 2 keer al?
Dat is knap Lachen (aardig bedoelt)
Ik denk niet dat ik zoveel beestjes uit elkaar kan houden, omdat ze ook gewoon dezelfde bouw hebben enzow Scheve mond

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:41

Oew Ans, dat klinkt wel heel goed, bonte dravers!!
Hmm.. misschien voor erbij? Knipoog Nee laat ik dat maar uit me hoofd zetten, Racer is al duur genoeg Haha! .

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 19:06

serena had in het begin een ongelukje met een andere combinatie, waardoor de sulky bescahdigd raakte, vooral de wielen en daardoor gingen ze niet zo hard...helaas...

prompter

Berichten: 11074
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:31

missnynke schreef:
serena had in het begin een ongelukje met een andere combinatie, waardoor de sulky bescahdigd raakte, vooral de wielen en daardoor gingen ze niet zo hard...helaas...


Wat jammer! Maar ik zal haar de komende tijd in de gaten houden, loopt ze wel meer op Duindigt? Dat is min of meer mijn "thuisbaan", daar ben ik elke zondag eigenlijk wel te vinden Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 22:17

nee ze loopt meestal in wolvega.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 22:18

polico vrijthout is een andere draver van mijn pa, die doet het ook erg goed! ze worden allebi getraind door cees kamminga

Goose
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:55

Serena had inderdaad een lelijke aanrijding in de merry-derby, Rob van Toor zag haar even over het hoofd denk ik. Was blij dat ze op de been bleef. Mijn broer is haar pikeur en ook die van Polico die vanavond helaas niet mee viel. Voor het laatste drafnieuws kan men kijken op www.xs4all.nl/~jcvoshol

Groetjes,
Robin