AAAHH, mijn zoontje is naar ponykamp

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

AAAHH, mijn zoontje is naar ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 01:09

Ik vind het echt best een raar gevoel. Vanmiddag heb ik mijn oudste zoon naar ponykamp gebracht (Monege van Loon). Daar is hij de hele week. Ik vind het best raar dat hij nu de hele week weg is, zo met allemaal vreemden. Maar eigenlijk ben ik ook wel jaloers. Cool
Vroeger hadden wij thuis geen geld voor dat soort zaken. Paardrijden was taboe, veeeeeeels te duur (en ook alleen maar voor kakkers) vond mijn moeder.
Nu heb ik er gelukkig het geld wel voor en zal ik mijn kinderen dus dit pleziertje wel gunnen. Maar ik mis hem nu al.
Ik hoop dat hij het goed naar zijn zin heeft daar, want daar stonden wel een heel ander soort paarden (pony's) dan onze Dusica.

Het viel me op dat de meeste paarden daar last hadden van drukplekken. Eentje zelfs zo erg dat het een open wond was. Ik heb geen tijd gehad om ook nog bij de Haffies en Fjorden te kijken, maar van een afstand zagen die er iets beter uit. Ze gebruiken daar veelal een soort kussensloop met stro als shabrak. Dit had ik nog nooit gezien. Scheve mond

Nou, ik zal maar afwachten hoe hij het er heeft.


Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 01:28

Klinkt apart! Hij zal het vast wel naar z'n zin hebben denk ik, allemaal kinderen van zijn leeftijd enzo (weet niet hoe oud hij is..)! Manege van Loon komt me wel vaag bekend voor trouwens, ben daar ook wel eens wezen kijken voor een kamp, we zijn toen niet gegaan omdat ze geen plek meer hadden voor 4 mensen...dus toen ben ik (met andere mensen) op 't Reelaer beland, khad me daar al ingeschreven zonder dat ik er ooit geweest was (dom natuurlijk, maar ik vertrouwde op de folder). Toen waren we een keer in de buurt dus we waren eens langs gereden, nou om eerlijk te zijn, het zag er echt niet uit! De paarden waren ontzettend smerig, er heerste toen ook MKZ dus er waren gedeeltes van het landgoed afgesloten, alles was vies!! Mn ouders hadden echt zoiets van nou tis dat je al ingeschreven staat maar anders...niet echt een goede eerste indruk dus!! Maaaar het was echt onwijs gezellig echt een super week gehad! Kom er nu inmiddels voor het derde jaar, zo zie je maar wat een verschil dat is!!!
Ik hoop dat je zoontje het naar z'n zin heeft, en laat even weten hoe het geweest is!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 08:44

Voor zover ik weet staat die Manege heel aardig bekend.
Ik weet haast zeker dat je zoontje het prima naar zijn zin zal hebben. Weg van huis en nog tussen de paarden ook! Komt vast goed...

* To Belg, or not to Belg *

Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 08:58

Ik ben 2 weken geleden bij manege van loon op kamp geweest (voor de 2e keer) maar het was heel gezellig!!!!!
Die dekjes en de borstels (ik weet niet of je die gezien hebt) zijn omdat ze een aantal jaren geleden een soort infectie hebben gehad, geloof ik.

De fjorden en haflingers staan allemaal bij elkaar (wel vast hoor) en ze gaan `s nachts net zoals de paarden naar de wei.
Laat je weten hoe hij het gevonden heeft?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:28

Leuk! Ik ben ook geweest op mijn eigen manege, ik zou nog wel een weekje willen...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:56

Ik zou ook graag willen Lachen
Hoe oud is je zoontje?

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:00

Manege van loon is heel goed hoor.
Ik zelf heb daar een keertje een buitenrit gemaakt.
Die Stro dekjes zijn voor het zweet. Een gewoon dekje neemt het vele vocht niet op. aangezien ze daar door het water crossen enzo.
En de eigenaar van Sharir is er een keertje geweest met Sharir en ze vond het echt super leuk.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:04

Ik ben zelf 2x op ponykamp geweest bij Manege Van Loon..was altijd erg gezellig..de paarden hebben zo'n strodekje..omdat ze daar een keer schimmel hebben gehad en nou doen ze die kussenslopen savonds in de was en dan hebben die paardjes de volgende dag weer een schoon "dekje" tenminste dat is wat mij verteld is... Haha!
Ik denk dat je zoontje het vast wel naar z'n zin gaat krijgen..ik had altijd hele leuke leidingen en de kinderen die er waren waren altijd heel aardig en gezellig..

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:18

nou hij zal het vast wel naar zijn zin hebben....
wel raar dat ze dat soort dekjes gebruiken had e rnog nooit van gehoord

ONDERSCHRIFTLOOS

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:07

dat is juist nou vaak het geval. De ouders zien allemaal enge dingen (geen brandtrap, alles is verrot, enz..) maar de kinderen krijgen de leukste vankantie van hun leven. Haha!
Dit was bij mij ooit een keer ook. Me moeder had me helemaal bezorgd af gezet bij 'De Barlo' dat er toen nog best krakkemikkig uit zag, maar ik had er geweldig (had toen de pony Dalton.. kennen jullie die??). Paar jaar later zet ze mij af bij 'Klein Oever' en écht ponykamp met alles erop en eraan. Toch had ik het er niet naar me zin

Ik denk wel dat je zoontje het naar zijn zin zal hebben, zeker nu ik al die verhalen in dit topic zo lees Lachen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:16

Ik dnek ook dat je zoon het heel erg leuk zal vinden! Hij si de hele dag bij paarden en leeftijdsgenoten dus die vermaakt zich wel.

Maar die dekjes, krijgen ze daar niet juist drukplekke van? Omdat elke strootje een andere dikte heeft, geeft dat toch hetzelfde efect als een plooi in het shabrak?

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 19:03

Ach, hij zal zich echt wel vermaken. Wat betreft de stallen en zo, daar maak ik me niet zo druk over. Alle paarden zagen er goed doorvoed en vrolijk uit. Dat vond ik belangrijker dan eventuele rotzooi. Er zijn wel giga veel vliegen, maar dat komt omdat de paarden overdag vaak ook binnenstaan. Daar kom je dan niet omheen. Het is gewoon geen werk om alles dan schoon te houden. Het moet ook nog leuk blijven, toch?

Peter is nu 10 jaar en voor het eerst voor meer dan twee dagen alleen weg. Ik denk dat ik daar meer aan moet wennen dan hij.
Hij is gelukkig niet de enige jongen daar. Er zijn er drie deze week. Hij heeft dus lekker gezelschap tijdens het "meisjes-pesten". Ook als hij alleen was geweest was het geen probleem, hij vermaakt zich heel gemakkelijk bij de paarden. Hij keek er erg naar uit om eens met de paarden te water te gaan. Ik hoop dat dat kan en dat het water niet onder het botulisme te lijden heeft.

Van tevoren ben ik ook nog nooit op deze manege geweest. Ik heb me in dit geval laten leiden door de goede verhalen van jullie Bokkers. Als het hem bevalt en als hij wil, dan volgend jaar een andere.
Laat maar horen welke kampen er nog meer goed zijn. Dan kan ik een lijstje opstellen voor de volgende keer.
Heeft ie wat te kiezen.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:26

Stal 't Reelaer is ook heel leuk (ja kom ik weer ff promoten haha!) Voor kinderen vanaf 12 jaar heb je de trektochten, en voor kinderen t/m 12 jaar of ouderen (13/14) die nog niet zo heel goed kunnen rijden heb je het ponykamp ook heel leuk! Ik ga volgend jaar ook een week ponykamp begeleiden, dus dat zou leuk zijn!! Ze doen gewoon de spelletjes mee met de ouderen van de trektocht en het is maar een kleine groep 7-10 kinderen ong. dus dat is zeker met de lessen ook wel gunstig Lachen Alle ponykampers slapen dus meestal met z'n allen op 1 of 2 kamers gewoon naast de kamers van de trektochters! Voor die groep zijn er altijd 2 begeleiders, 1tje van 18+ en 1tje jonger vanaf 16 jr. En natuurlijk zijn er ook ouderen op stal hoor, niet dat alle begeleiding 18 is Tong uitsteken Verder gaan ze nog buitenrijden, film kijken, zwemmen (als het mooi weer is nat.) ponyspelletjes doen en een wedstrijdje. Ik ben helemaal verliefd op Marie (moeder van mijn favoriet Maroc) ze kan Z-springen en super hard! Ze loopt altijd mee met ponykamp, maar er zijn niet veel kinderen die erop durven omdat ze best hard gaat! De stal is trouwens in Raalte (Overijssel, in de buurt van Heino). Ik heb nog nooit negatieve reacties gehoord trouwens! Op de website staat ook nog een hoop informatie: www.reelaer.nl dus als het bevallen is, misschien een aanrader voor volgend jaar!!

Ik hoop dat ie het naar z'n zin heeft daar!!

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 14:57

hey iik was ook op die manege:P ook deze week en het was heel erg leuk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dnies90, flora, NinaCharlie, Pellelilly, Westerntrail en 40 bezoekers