c

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

c

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 17:36

Vc
Laatst bijgewerkt door janna op 07-05-22 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

-


SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:44

tsja dat vraag ik me ook wel eens af. ik was naar een bonte wezen kijken en tijdens het voor rijden kwam hij elke keer steil overeind.... Nou zei die man dat is raar dat doet ie anders nooit. Ja daar trap ik in zeg.
misschien hopen ze dat het liefde op het eerste gezicht is en je hem toch meeneemt. een vrouw probeerde me haar paard te verkopen met een dikke sprong vanwege een val van een bruggetje. het paard was superlief zei ze. maar goed dat ze een stap naar voren deed anders had hij een stuk van haar achterhoofd te pakken gehad.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:59

O maar Janna, dat was vast toevallig vannacht gebeurd!!!
Zo hebben wij ze ook een paar keer gehad ja. Kom je d'r staat het paard onder de wonden en stokkreupel. Maar je mag gerust effe proefrijden hoor... Aaaaaaarchhhhh!!!!!!
Of je komt ergens en dan blijkt het paard al weken z'n hok niet uitgeweest te zijn.... Hijsfijn......

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:02

Lekker dan idd, vooral met dit weer! Op naar de volgende dan maar...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:06

idd erg vervelend, zeker als je er ook nog speciaal naar gevraagd hebt.

Maar andersom geld ook.
Zit ik van de week te haasten vanuit het werk om op tijd bij het paard te zijn om Twilight voor te rijden, komt er helemaal niemand opdagen.
Is ff afbellen dan zoveel gevraagd?
Ze wisten dat ik daar speciaal voor moest komen

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:13

Ik ken het ook .

Eerst telefonisch contact: 5 jarige ruin, beest is minimaal 1.75 hoog. Uitgelegd dat dit voor ons erg belangrijk was en dat hij zeker 1.70 of groter moest zijn. Vervolgens vertelde ze over de telefoon dat er nu een bijrijdster op reed omdat ze zelf rugklachten had (was ook de reden van verkoop). Komen bij die mensen aan maken een praatje, maar het viel wel op dat ze erg vaag bleven over wat er nu precies met het paard gedaan werd.

Komen we daar bij het paard: beest is nog geen 1.65 . Staat los in de buitenbak 'want longeren gaat nog niet'. Vraag aan de bijrijder hoe het rijden gaat: blijkt dat ze er nog maar 2 keer op gezeten heeft. Staan wij daar met onze rijkleertjes aan Haha!.

Verder in de omgang totaal onopgevoed en geen respect voor mensen. Natuurlijk geen papier erbij (daar zat ook een vaag verhaal omheen) en beest zag eruit alsof het net 3 was ipv 5.

Heb de mensen nog veel succes gewenst met de verkoop Haha!.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:19

Ach zeg maar zo, zeg maar niks

(hint hint, zie onderschrift! Website of profiel) Haha! Haha! Haha! Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:24

Balen is dat idd. Ik heb het ook 2x gehad toen ik op zoek was naar een zadel. Beide keren duidelijk gevraagd of er geen beschadigingen aan zaten. Nee hoor, helemaal niks. Kom je daar zit er een enorm gat in het zweetblad en bij die andere zat er een gaatje in de stof aan de achterkant van de lepel. Die laatste heb ik trouwens wel gekocht, want die kon ik zelf wel maken (en de prijs was ook laag Haha!). Maar toch.. als je er speciaal naar vraagt, hoe kunnen ze dan zonder verblikken of verblozen zeggen dat er niks aan makeert?!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:32

Dat kan idd altijd beter ja.
Natuurlijk vergeet je wel eens wat te vertellen,maar dingen verzwijgen vind ik niet kunnen.Mijn pony staat te koop en mensen bellen dus voor hun kinderen,dan geef ik door de telefoon een omschrijving en advies of het iets voor hun kind zou kunnen zijn of niet.Ik vind dat ik geen pony moet verkopen die niet bestaat,of een pony moet verkopen aan iemand die er niet bij past.Ik sla ook rustig een koper af als ik het niks vind.Ik zal echt nooit roepen,ja het is de perfecte pony als ik dat eigenlijk niet kan maken om dat te zeggen.Ik vind dat je recht hebt op een eerlijk advies en omschrijving voordat je helemaal vanaf de andere kant van nederland naar hier zou komen.Helaas gaat dit verhaal niet voor iedere verkoper op en dat is zonde.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:56

ik heb helaas ook heel wat loze kilometers gereden voor diverse paarden voordat ik Mabel vond. Maar geloof me er zit er een tussen voor jou het vraagt alleen heel veel geduld.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:04

Heel wat paarden zijn niet helemaal perfect, maar zoiets is niet zo moeilijk om te zeggen Boos!
Ik zocht juist een haf in de buurt zodat ik niet ver hoefde te rijden (ben bij 1 wezen kijken en toen vond ik Sting !!)

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:38

Nou en dan die mensen die in de advertentie zetten dat ze er geen fantasieprijs voor vragen. Je belt ze op en willen geen prijs zeggen, ja het is geen fantasie prijs.
Kom je er aan is die knol niks bijzonders en de prijs : €20000 Scheve mond Nee echt geen fantasieprijs.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:56

Diana_Mabel schreef:
ik heb helaas ook heel wat loze kilometers gereden voor diverse paarden voordat ik Mabel vond. Maar geloof me er zit er een tussen voor jou het vraagt alleen heel veel geduld.

Janna is niet echt voor zichzelf op zoek denk ik Haha!

Wel balen,
en het is zoooo dom! Dan hoef je toch niet eens het dier meer te zien, dus het is voor hen ook verspilde moeite.
(Ik weet nog dat ik met jou bij een paard van 1.65 zou gaan kijken wat naderhand een E pony bleek te zijn *LOL* )

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:24

Mja heel herkenbaar.. Al moet ik het afkloppen, heb het pas 1 keer meegemaakt.

Ik had in een advertentie gezet:

Gezocht:
Welsh A pony. hengst. Met of zonder papieren. Tussen de 2 en de 7 jaar oud. Bereden/betuigd mag. Braaf in de omgang, betrouwbaar en moet goed met andere paarden overweg kunnen.

Belt er een man "Ik heb precies wat je zocht!"
Een 5 jarige spierwitte hengst. Super braaf. Bereden en betuigd. Met papier.

Nou, klonk super, niet?
Echter wat zag ik toen ik aankwam:
Een iele hengst (nou, ik had hem 2 gegeven qua extrieur), idd spierwit (nouja zo goed als). Hij haalde hem uit zijn stal HAP. Hij loopt naar buiten STEIGER, bok, steiger, trek, steiger. Mja dat ging zo nog wel even door....
Maar goed, kon best he, beest kwam net uit zijn stal..
Dus ik vraag en kan ik zien dat hij bereden en betuigd is?
Nee dat gaat niet. Ik heb geen zadel en ook geen kar.
Ik: maar de prijs is er wel naar dat hij dit zou kunnen.
Hij: Ja, ik kan het helaas niet laten zien maar ik garandeer je dat hij het kan.
Ik: Ok dan mag hij vast wel een weekje op proef om het uit te proberen?
Hij: Nee sorry daar heb ik slechte ervaringen mee
Ik: Ja sorry ik ook met dingen kopen waarvan ik niet geloof dat ze kunnne wat er gezegd wordt.

En ik ben weer gegaan Haha!
Ik ben best maf, maar niet achterlijk, sorry

Achteraf is Fellow natuurlijk ook veeeeeel leuker.. Knipoog

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:04

Nou lekker....
Dat mensen dat dan niet meteen kunnen zeggen...
benzine verspilling

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:20

wat een rare mensen heb je toch op de wereld

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 23:16

c
Laatst bijgewerkt door janna op 07-05-22 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 16:11

Lekker is dat Boos!
Kom je speciaal voor zo'n paard kijken, blijkt het allerlei mankementen te hebben.
Oke, een paard kan tegenvallen, daar doe je niks aan.
Maar de kluit bewust belazeren zoals in jouw geval....... daar zou ik ook flink van balen.
Ik snap ook niet waarom ze het doen, ze zijn er alleen een hoop tijd mee kwijt.

Ik heb het ook een keer meegemaakt dat het hele verhaal voor geen meter klopte.
'k Was op zoek naar een jong paard dat al wel wat doorgereden was, liefst eentje van 4 a 5 jaar met de "basisknopjes" erop.
Een gerenommeerde stal (een van de grotere hier in Brabant, ik zal geen namen noemen Knipoog ) had HET paard voor mij staan: een 4-jarige ruin, keurig aangereden, 1.70 en een super karakter.
Kom ik daar, blijkt het een hengst te zijn van 3 jaar oud waar ze welgeteld 4 keer opgezeten hadden. Het enige wat klopte was de maat Haha!
Of ik hem toch even wilde zien, was geen extra moeite want ze moesten hem toch net rijden.
Al bij het opstappen lag de ruiter compleet met paard achterover in bak, ze lagen samen op hun rug in het zand.

Niks gekocht natuurlijk, maar stiekemweg heb ik wel ontzettend gelachen, je had ze daar samen moeten zien liggen Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 16:26

Ik ben ook een keer met iemand naar een paard wezen kijken. supermakke ruin.
Tijdens het los longeren bokte hij al vreselijk van zich af.
We mochten wel proefrijden aan de longeerlijn maar niet los dat vond de eigenaar toch te gevaarlijk.

euh laat maar....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:00

Klinkt bekend. Ben ook eens gebeld door iemand die zei dat hij zo'n ontzettend geweldig paard had. Ja, dan moet je toch wel even gaan kijken, dus vele kilometers gereden en dat viel dus even flink tegen. Paard was maar heel klein en het meisje die hem reed reed met een elastiek om zijn hoofd omdat hij anders niet naar beneden wou. Ja, meisje is nog erg jong ja ja....
Paard was ook goed beleerd. Op de hoefslag rijden was al erg moeilijk.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:05

Wat heb ik dan een geluk gehad met mijn B'elanna. Ik heb eerst 4 maanden op haar mogen rijden voor ik haar kocht. En ik kreeg er hulp bij omdat ze zo groen was. Ik wist precies wat ik kocht. Wist dat ze luchtzoog, maar wist ook dat ze verder helemaal gezond was. Heb haar zelfs niet laten keuren (had wel gemogen hoor van de eigenaren toen). B'elanna was gewoon het paard voor mij Lachen, maar ik had alle tijd om dat te besluiten.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:09

anders om heb ik het ook wel eens meegemaakt.. toen artie te koops tond belde er mensen die arti wilde kopen, ik dus vragen of ze weidegang heeft, ja we hebben een boerderijk met heel veel land en nog twee shetlanders...
ik ben eerst bij hun gaan kijken want het was in de buurt, kwam ik bij een rijtjeshuis aan met een tuin en een schuur waar arti dan inkwam met als gezelschap fietsen ipv shetlanders.... Lips are sealed

Dag lieve mama...

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:16

heb ik ook gehad toen ik een van zocht.

het moet wel een hoge zijn, want ik heb een groot paard.

ja, het is een hoge hij is (weet ik al niet meer) ..... hoog.

voor 2 paarden? ja, voor 2 grote paarden.

met polyester kap? ja, een polyester dak.

ga je kijken: een ponyvan voor 1 ponyke met een zeiltje ipv polyester kap .

grrrrrr! rij je ook zo ver voor!

Alja

Berichten: 25577
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:07

dat is idd erg vervelend dat je zo ve rrijd terwijl je aan de telefoon er wel achter kunt komen als het iets voor je is of niet en erg banketstaaf dat mensen er omlullen

ONDERSCHRIFTLOOS

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:19

Tja mensen willen graag hun paard als erg goed en braaf en mooi aanprijzen, maar in de praktijk valt dat idd vaak tegen.
Heb ook al heel veel potentiele bijrijdpaarden opgezocht, het klopte soms totaal niet met het verhaal dat de eigenaar vertelde.
Zo heb ik eens op een zowat groen (bleek achteraf - meneer bekende dat toen ook) paard gereden, langs een stil landweggetje, ik eiste dat de longe er aan bleef en dat de man meeliep, was maar goed ook, beest was doodsbang en nog niks gewend. Hoezo je kan er een 12-jarige mee het bos in sturen?? Scheve mond Ernaast zeker??
En idd paarden die ook als braaf aangeprezen worden maar die hartstikke leip zijn als je erop stapt omdat achteraf blijkt dat er maanden niet op gereden is. Lekker dan
Zonde als je er idd zoveel tijd en energie in steekt en dat het dan achteraf helemaal niet is wat je zoekt, terwijl je er juist nog zo naar geinformeerd hebt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, Dnies90, GrapeshotBot, idion, meggiemeg, tienus63, WendyKtH en 115 bezoekers