Ongeluk gehad Orbaldo in prikkeldraad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:37

Jeetje dat is schrikken zeg, gelukkig dat jullie beiden er niks ernstigs aan overgehouden hebben. veel succes met Orbaldo over zijn trekkerangst heen helpen. Wat fijn trouwens dat er toch nog mensen zijn die rekening houden met paarden.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:19

Jeetje kan me voorstellen dat je geschrokken bent... Ik hoop dat Baldo nu niet nog banger is geworden. Wel fijn dat ie de rest van de rit braaf was
En zonde van je laarzen, gelukkig waren het je oude!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:19

Nee hier zit je niet op te wachten Kim, veel beterschap voor Orbaldo en ja die laarzen is het ergste niet.

succes met trekkerproof maken Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:07

Das schrikken Kim
gelukkig zijn jullie er redelijk afgekomen, en had je je oude laarzen aan. Arme Baldo, geschrokken van een trekkert Verdrietig

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:10

dat is schrikken zeg.
Gelukkig is alles nog redelijk binnen de perken gebleven.
En zo zie je maar je moet altijd blijven opletten.
Geef hem maar een dikke knuffel van mij

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:49

Nounou ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Wat een geluk dat jullie er met een paar schrammen van afgekomen zijn. Je moet er toch niet aan denken dat het anders af zou lopen. EN die boer echt TOPPIE! Tja vaak houden boeren beter rekening met dieren dan andere weggebruikers omdat ze zelf ook dieren hebben. Dat is toch wel een geluk bij een ongeluk. En ook top van lodewijk dat die zo rustig bleef!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:54

Wat een geluk dat jullie beiden er niets ernstigs aan over hebben gehouden zeg. Ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent.
Gelukkug zijn er nog boeren met hersens....

Alleen wat je zei over dat jij de 2e keer de schok van de stroom opving omdat je laars ertussen zat is niet waar, want de stroom gaat altijd naar de grond toe, dus het paard heeft wel degelijk een schok gehad!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:50

Damn, schrikken zeg!
Viel me op toen hij de eerste keer mee was naar buiten, dat ie zo braaf achter Lodewijk aanliep. En als ze een keer schrikken, niks aan te doen... Iig fijn dat de schade 'beperkt' is gebleven!

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:25

jemig ik zou me ook doodgeschrokken zijn als ik jou was.
gelukkig dat het toch nog 'goed' is afgelopen Lachen
blij dat er ook nog boeren zijn die wel rekening houden met de paarden Scheve mond (ja er zijn er nog wel best heel wat maar sommige )
geef je paardje en lodewijk maar een knuffel Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:32

tjemig zeg.... wat zul jij geschrokken zijn!! Goed dat je meteen je buurman met trekker inschakelt, hopen dat je hem nu echt goed van zijn trekkerangst af kunt helpen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:37

pfieuw wat een verhaal zeg, gelukkig met een redelijk goede afloop.

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:40

Ik zit dit, met 'schrik'te lezen... kan me er iets bij voorstellen, als je erop zit.. Pff gelukkig geen ernstige schade!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:37

Allemachtig zeg wat maak jij toch rare dingen mee! Pff gelukkig maar dat er ook nog een stel goede boeren rond lopen. Daar heb je super veel geluk mee gehad. Heel veel sterkte met Orbaldo zijn been en maar hopen dat het allemaal snel weer heel is.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:18

Het blijven dieren, wel super dat lodewijk en de trekker-meneer zo rustig bleven. Het was zeker wel schrikken zeg!
Gelukkig geen ernstig gewonden.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:31

Zo dat is echt schrikken. Inderdaad heel fijn dat je zo'n boer tegen kwam. Ik moet zeggen dat ik nooit echt problemen heb gehad met boeren, die rijden meestal een stuk rustiger of zetten hun voertuigen stil. Vaak zijn het de auto's en brommers die er als gekke langsaf komen. Tenminste dat is mijn ervaring.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:44

Sonja schreef:
Da's een nadeeltje van die streek Kim, er staat heel veel prikkeldraad langs weilanden en akkers. Wij waren dat idd ook al tegengekomen met het buitenrijden daar, beetje griezelig soms.




Ik heb zoiets een keer meegemaakt met onze vorige pony: het ene moment reden we nog in de berm, het andere moment stonden we midden in een weiland en het prikkeldraad was nog heel. Alleen de peeskappen waren finaal aan gort, wil niet weten wat de schade was geweest als hij die niet had omgehad. Scheve mond

Heel veel sterkte Kim, het is zo te lezen nog relatief goed afgelopen maar je zult goed geschrokken zijn! Hoop dat Orbaldo snel weer helemaal op de been is. Kun je de littekenontwikkeling niet vóór zijn met een of ander smeerseltje? Draadwonden laten vaak van die rotte littekens achter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:20

O wat erg! Ik hoop dat jij en je paardje er niet zoiets aan overhouden als Moon!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:30

Ieh wat eng! Ik zal ook helemaal staan te shaken. Dat je erop bent blijven zitten Cool Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen (sommige paarden hebben volgens mij echt een beschermengeltje Schijnheilig )

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 21:14

Orbaldo ziet er heel zielig uitdoordat ie zwart is lijken die schammen net of ie allemaal dikke striemen op z'n kont heeft.
De 3 diepe zien er op 1 na goed uit 1 is wat viezig dus die spuit ik wel af

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:39

straks denkt iedereen nog dat je hem dagelijks met de zweep afranselt Tong uitsteken
Maare, de wonden zien er dus goed uit op die ene na? Anders bel je ff de veearts, of die nog een leuk smeerseltje weet? Advies via de foon kost meestal niets, kun je altijd nog kijken of je er iets mee doet