c

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:29

De mensen waar ik Azra van heb gekocht waar wel heel eerlijk, 'we weten niet hoe ze is nu, want we hebben er een half jaar niet opgereden, omdat we der niet aankunnen (ze hadden ook 8 manegelesjes gehad).
Ik op pony, niet echt wat aan de hand, nog een paar keer terug geweest, week op proef en gekocht

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:05

helaas komt het andersom ook heel vaak voor, dat potentiele kopers niet op komen dagen. Of veel te laat zonder even vantevoren te bellen. Dat vind ik erg slecht en maakt ook zeker geen goede indruk. Ik bedoel, als je een paard wilt verkopen zorg je dat ie er goed uitziet voor de mensen die komen en als ze dan zonder bericht niet op komen dagen (of uuuuuren later) is dat toch best beroerd..

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:44

Zo herkenbaar, die verhalen!

Kennisen van mij hadden mij ooit het adres gegeven van een handelaar/fokker, die nog een meisje zocht voor het rijden van de paarden en het zadelmak maken van jonge dieren.
dus ik daar naartoe gegaan om kennis te maken. Die man zegt vervolgens, dat hij mij wel eens wil zien rijden op 1 van zijn merries.
Ik zadel dat dier (nog niks aan de hand) en neem haar mee naar de buitenbak, begint die man al een beetje te sputteren zo van "ging het allemaal wel, in de stal? want ze is nogal..... ehhh... moeilijk". Ik: "Ja hoor, geen probleem."
Dus ik wil opstijgen, zegt die man plots, dat ze al een maand of drie niet meer bereden is, maar wel in de wei is geweest.
Nah, oke, we proberen het wel.
Ik steek mijn voet in de beugel, en die *piep* merrie begint toch te steigeren en bokken!!!!! Stomme ik, die ik ben, spring er OP in plaats van er AF Haha! lekker blond dus.

dus ik met die knol heel de bak door, bokkend en steigerend, ik wanhopig mezelf vasthoudend aan die manen/nek/zadel/wat dan ook. Gelukkig stond ze na een paar rondjes stil.
die vent vervolgens tegen mij "nou, jij kan ook niet rijden"....

en bedankt maar weer....

Later sprong deze merrie nog een keer OP een tractor (ze is zooooo braaf buiten) en achteruit de sloot in...... needless to say, bleef het bij deze drie ritjes, ik ben niet helemaal gek natuurlijk!

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:02

Dit kan ook: Ik bel de mevrouw in kwestie over haar paard. 5 jaar oud M afgericht.
Mijn vraag was of hij wel braaf is omdat ik zelf niet zo'n held ben en ik ging de overgang pony paard maken. Ja hij is wel braaf maar het kwam erop neer dat hij toch wel wakker was enz enz ze liet zelf overkomen of ze het allemaal niet zo zeker wist of het iets voor mij was, iig dat hij braaf genoeg was. Toch wilde ik perse gaan kijken. Oke kom ik daar aan met mijn vader......zie ik hem al staan........nah ik dacht wanna ezel en zei tegen mn vader iek hij is lelijk maar oke wie weet.

Staan ze met tweeen het hoofdstel om te doen en dat lukte allemaal niet zo want tja logisch dat beest vond het wel mooi geweest al dat gepluk aan zijn hoofd.
Vervolgens gaat de vriendin/stalgenoot het paard rijden. Zij verteld wat ja ze heeft er dacht ik B mee gereden maar ze bleek hem nog maar 5 maanden te hebben!!!! Ja ze kon niet rijden vanwege haar rug enz enz. Het beest liep braaf zijn rondjes en onder het zadel leek het nog allemaal wel mee te vallen qua uiterlijk.

Dus ik erop. Beest was echt braaf moet ik zeggen maar M afgericht...????? Uh dacht ut niet! Hij kon niet eens normaal halthouden en zat aan 1 kant muurvast. Maar oke hij was braaf en volgens mij vader kreeg ik hem beter aan hetlopen dan die troela die hem reed. Hij was ook behoorlijk lam tegen het been.

Zijn we de week erop terug gegaan. Ik zeg ik zadel hem zelf wel op! Dus wij erheen in de sneeuwstorm. Ik haal hem van stal en denk jezus wat is hij toch LELIJK maar oke dat kan. Staan mijn vader en instructeur al moeilijk te kijken..... Ik hem opgezadeld en er was nie tmeer opgereden sinds dat ik erop had gezeten.
Dus ik wat rijden en nou was ie helemaal muurvast en onregelmatig en lastig.

Dus M afgericht??? Dacht het NIET. Ik denk dat ze zelf kei bang was ipv dat ze het in haar rug heeft! Ja misschien kreeg ze dat spontaan als ze er al aan dacht dat beest te moeten rijden terwilj ie juist kei braaf was, zeker voor zijn 5 jaar. Nou ze hebben hem vast nog gereden die keer voordat ik kwam.

Dus sommige mensen snappen het misschien gewoon niet.............

Ow ja vraagprijs: 16.000 gulden voor een paard dat eigenlijk NIKS kent, niks aparts enzzz................

Nee mevrouwtje daar trappen wij niet in. Ik zou hem naar het M hebben kunnen rijden en dat was het. Als ie een beetje goedkoper was geweest leuk handelspaardje...

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:07

tjah...zo ken ik ook een verhaal;ik reed een schimmelmerrie voor iemand die dr niet aankon.ze was wel voor de verkoop,maar het duurde 3 mnd.tot er iemand kwam.ondertussen sprong de merrie serries om de vier etc.
komt er zo'n vieze handelaar die zich weken niet had gewassen en dacht dat ie leuk was als hij vrouwen beledigde...
dat beest helemaal gewassen,ingevlochten etc. na 2 rondjes rijden was ie weg!!!!!
en niet eens wat gezegd ofzo,neej hor,gewoon foetsie...
nou,de merrie is verkocht,aan iemand die tenminste wel heel enthousiast was.
ts,echt erg!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:13

Vreselijk balen maar zulke dingen krijg je erg vaak bij particulieren van die kleine handelaren die er wat bij rommelen met paarden. En alternatief is om te gaan kijken bij gerenommeerde stallen/handelaren, daar hangt wel een prijskaartje aan. Als je dat niet wilt dan geef je dat geld uit aan tijd en kilometers en waag je de gok.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:23

Maar wat dacht je van dit. Wij hadden een goed doorgereden z paard te koop. Echt een goed paard, veel werklust (dus goed voorwaards) verder wel braaf, ging niet echt aan de bok, ren of andere dingen. Komt er een koper die net een jaar op een manege gereden had........ Hebben we het paard niet aan verkocht. Had ook nooit goed gegaan. Ondanks dat het een heel braaf dier was, was het absoluut geen beginners paard. Die mevrouw vond zichzelf overigens geen beginner hoor en ze was ook erg ontstemd over onze weigering het paard aan haar te verkopen

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:34

Ik heb echt een paar engeltjes op mn schouder gehad toen ik Chinouc kocht.
Ik heb nml alles verkeerd gedaan wat ik maar verkeerd kon doen (niet proef gereden en niet gekeurd ) . En achteraf heb ik echt zwaar mazzel gehad want Chinouc bleek erg braaf en makkelijk te rijden en super gezond te zijn.

Want die verkoper had me nogal wat verhalen verteld. Hij zou haar vanaf veulen hebben gehad en zelf hebben in gereden ( waarheid = hij heeft haar drie maanden gehad en 3 x gereden ). Ze zou kunnen dressuren , springgek zijn en verkeersmak zijn (waarheid = ze had nergens kaas van gegeten en was western ingereden)

Gelukkig is het bij mij allemaal goed gegaan maar als ik nog eens een paard koop trap ik nergens meer in...hoop ik Haha!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:21

Kopers kunnen er ook wat van hoor.
Vorige week komen hier mensen kijken voor Nicole. Komen ze het erf opgereden in zo'n oud gammel busje.
Stellen zichzelf niet eens even voor, kijken veel te arrogant.
Dus ik haal Nicole naar voren en laat haar zien. Weet je wat ze zeggen?
"Nou ik zie het zo al, ze is niet mooi genoeg voor ons."

Grrr, dat kun je toch ook normaal zeggen of niet. Achterlijke mensen. Ik had bijna willen zeggen dat ik hun auto ook niet mooi genoeg vond om mee op de weg te rijden Haha! maar ik kon me inhouden.
Af en toe...

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:00

wij zochten dus eerst een haflinger. Dus wij naar boxtel (vlakbij) om naar een superbrave, verkeersmakke, lieve mooie 7 jarige hafmerrie te gaan kijken.
Dus wij komen daar aan, staat ze netjes vast. Zag er echt heel netjes uit. Ze hadden dr helemaal gepoest hoeven gevet, gewassen zou ook nog kunnen (als ik die wei bekeek...) manen volgespoten mat glansspray.
Ik vond dr wel leuk dus ook proefrijden. Eerst dat vroutje erop. (op straat omdat de bak onder water stond) beest leek te ontploffen. Werd uitendelijk wel wat rustiger.
Bleek er een paar weken niemand op te hebben gezeten Verward
maar uiteindelijk ik erop, ons pap erlangs en zo de weg op en neer. Die knol hing in je handen en rukte heel de tijd naar beneden, schrok overal van, is nog bijna voor een auto gesprongen...
superverkeersmak en braaf hoor, dus not
toch nog een keer gaan kijken met iemand die er verstand van heeft maar die raadde het helemaal af. Die dacht zelfs nog dat ze iets aan dr rug had omdat ze alleen zo vervelend was met rijden.
ze was trouwens ook verdacht goedkoop achteraf gezien.

zo zijn we trouwens ook een keer naar een fjord wezen kijken. (1.5 uur rijden) Was rijtypisch *LOL* ik had werkelijk nog nooit zo'n dikke knol gezien, maar ik vond dr echt supermooi en lief. Was ze ook, maar die was niet vooruit te krijgen.
Liep gewoon niet, ook niet bij de eigenaar. Alleen voor het karretje wel hoor. maar daar wilden we haar toch niet voor Verward

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:17

Ik zit me momenteel ook weer es enorm op te winden over kopers.
Wij hadden een echt ontzettend lieve kinder c pony te koop.de mieden bij ons reden er dwars mee door het dorp.
Mensen kwamen, o klein meisje had al veel rijervaring, niet dus maar goed.
Mensen met hun 4 kinderen die renden en gilden en met zijn allen de pony wilden poetsen ( oa van die brakken van een jaar of 4) maar de pony was echt lief en liet alles gedwee toe.Kind erop, en ALLEEN rondrijden met die pony, enfin ze kochten haar.
Vanmiddag opgehaald, vanavond belden ze al dat de pony helemaal niet zo braaf was, hij was ervandoor gegeaan in het park met moeders erop........... Verward
Ik uitgelegd dat moeders toch iets te groot was en waarschijnlijk iets verkeerd heeft gedaan, want die pony hadden wij al langer staan en was dus ECHT betrouwbaaar.En dat ze haar toch even een paar dagen aan haar omgeving moeten laten wennen.........
En vader die had de pony bij haar UIER geborsteld, en toen gilde ze.
Ik zeg meneer ik vind het ook niet leuk als u mij ineens op bepaalde plaatsen aait, maar daarom ben ik nog niet vals!

Ik vind het gewoon zielig voor de pony, en verkocht is verkocht, maar ze mogen ruilen, maar een bravere pony kan ik NIET leveren dat weet ik zeker.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:44

Of je komt bij mensen en het paard heeft de ijzers er al minstens een half jaar onder zitten zeg je er iets van zeggen ze dat de smit pas over 14 dagen kan komen.
Heeft ie enorme platvoeten van gekregen.
Ook moeten ze dr nog uit de wei halen en poetsen.
Nou dan heb ik al gernoeg gezien.
Als je veel geld vraagt dan kun je toch op zn minst zorgen dat je paard er netjes bijstaat op zn voeten als er kopers komen. Boos! Boos!

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:29

Ik vind ook dat als je een paard wilt verkopen duidelijk moet zeggen waar je als nieuwe eigenaar aan toe bent met zo'n beestje.

Bij Leo werd duidelijk gezegd dat ze nog maar weinig in handen was geweest. Ze droeg een halster en kon honderd meter aan de hand lopen, met moeders erbij.

Toen we onze shet verkochten hebben we aan de telefoon gezegd dat hij wel 'vaste hand' nodig had, en niet geschikt voor kleine kinderen zonder toezicht.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:18

Bij Rena is me ook meteen eerlijk verteld dat het een erg nerveus en vlot paardje is waar eigenlijk niemand behalve de eigenaresse mee overweg kon... ben toch gaan kijken , nog een aardig ritje van Brielle naar Laag-Soeren Lachen .

Rijden was niet geweldig , als ik maar een been aanlegde om zachtjes rond door een hoek te sturen dan ging ze al in galop Haha! .

En vervolgens niet fatsoenlijk terug te krijgen ook , hele zwaar werkende rem *LOL*

Maarja dat kan nog gewoon een kwestie van elkaar niet begrijpen zijn ,
rijden was dus erg ongecontroleerd en ''eng'' , maar beestje was wel leuk en had een heerlijk galopje , niet gemeen maar gewoon heel erg stug en vluchterig was ze. Liep ook heel braaf mee en was verder eigenlijk precies wat ik zocht op het erge stugge rijden na dan.

Dus ik wilde haar alleen als ik haar een maand op proef mocht , wilde eerst wel weten of ik haar idd lekker luchtig kon krijgen onder het zadel natuurlijk Lachen .

Dat wilden ze eerst niet omdat ze bang waren dat Rena met mij zou verongelukken gezien haar angstigheid , of dat ze helemaal verpest terug zou komen omdat ik niet met haar overweg zou kunnen.
En dat dat meisje er dan zelf ook niks meer mee zou kunnen als het erg slecht ging

Erg begrijpelijk , een pony als Rena is een behoorlijk probleem om daar een goede nieuwe eigenaar voor te vinden..het moet echt klikken en ze moet je liggen anders begin je er niet aan

Na een paar weken , ik had nog steeds niks echt leuks gevonden , kreeg ik ineens weer een telefoontje van dat meisje dat ze haar toch graag aan mij zouden willen verkopen omdat ze er op 1 of andere manier wel vertrouwen in hadden , en akkoord gingen met een proeftijd. Uiteindelijk hebben we 3 weken afgesproken , zij wilden korter en ik wilde minimaal een maand.

Dus 3 weken en in die drie weken ging het al zo goed en pakte ze zoveel op dat ik heel zeker wist dat ik haar wilde houden

Als ze me niet vantevoren gewaarschuwd hadden had ik er wellicht geeneens aan begonnen omdat dan het vertrouwen al teveel beschaamd is.

Als ik nog eens gedwongen ben om Rena te verkopen dan zal ik ook helemaal eerlijk zijn. Dat HOORT gewoon , en ik zou ook niet willen dat mensen er later achter komen dat ze helemaal niet met dit beestje op kunnen schieten en ze dan in de handel terechtkomt en god weet waar eindigd...

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:35

Er zitten altijd twee kanten aan het verhaal, ik heb het verkoop verhaal uithanden gegeven omdat ik het helemaal spuugzat was..
Mensen willen altijd horen dat ie alles kan en het liefst nog EK's kan lopen, en dan moet ie ook nog 5 jaar jonger zijn, maar wel met de ervaring die hij nu heeft.

Ik ben altijd eerlijk, en vertel zijn kwaliteiten, maar vertel ook eerlijk dat het een pony is en dus een levend wezen en dat het geen machiene is.
Ook zit ik hoog met mijn prijs, maar vertel er ook bij dat het voor mij heel belangrijk is dat mensen, voor hem gáán (als je begrijpt wat ik bedoel) en dat er dan zeker over de prijs te praten valt.

Mischien doe ik het verkeerd, en prijs ik mezelf uit de markt.. maar er zullen toch wel ergens mensen zijn, die voor hem vallen en ontzettend veel plezier met hem gaan beleven?

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:09

Het verhaal van pmarena had het verhaal van mij en Jordy kunnen zijn.
Tegen mij werd ook eerlijk gezegd dat hij niet de makkelijkste was, wat mij verteld werd dat ik kon verwachten was het ook echt.
Hij was ook erg vluchterig onder het zadel en de rem werkte niet al te soepel Haha! Ik wist echt wat ik kocht.

Ik ben daarvoor bij een aantal andere paarden wezen kijken, en daar ook rare dingen meegemaakt...
Bij 1 paard gevraagd of ze helemaal gezond was, ja hoor dat was ze. Kom ik daar aan, een tinker die totaal geen manen en staart meer heeft door verwaarloosd zomerexceem, het waren gewoon open wonden. Maar dat ging volgens de eigenaar wel over als ze ergens zou staan waar ze niet kon schuren. Ook stond ze erg te hoesten, dat zou weer overgaan als ik haar op zaagsel zou zetten, ze vond stof namelijk 'vervelend'....

En een andere merrie, die ik al bijna gekocht had. Ze stond bij een handelsstal, mooi beest echt waar, en voor zover ik zo kon zien geen rare dingen mee aan de hand. Toen ik met mijn vader in de stal stond te praten (we wilden een afspraak maken om haar te laten keuren en dan te kopen als ze goed was), kwam er een meisje die daar werkte naar me toe en zei, 'leuk ding hé? En nog 2 voor de prijs van 1 ook!' OK, dat was ons niet verteld Ze bleek ook nog van een fries drachtig te zijn, dat was een hengst die ze daar hadden staan (nog 1 met een ongelooflijk holle rug ook '(dat is alleen het zicht')), en het veulen zou in de herfst/winter geboren worden. Ze hadden haar namelijk maar laten dekken omdat ze het hele jaar door hengstig werd en daardoor nogal wat gedragprobleempjes had....

Run free Jordy.... 1997 - 2021

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:33

mijn mening:als je een paarde voor de keuring koopt snap ik dit verhaal wel maar als je echt een van een paard hou dan maakt het toch niet uit of hij een hele kleine staart of littekens heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:53

Nou, toen mijn beste vriendin een pony kreeg zijn we eerst natuurlijk naar een paar zijn kijken:

1) Ja hoor hij is helemaal goed een prachtbeestje (Dat ie geen staart had, aleen een implantaat of hoe noem je dat, was niet verteld.

2)Hele goede pony, daar reis je dan zover voor. Toen we aankwamen was hij NET verkocht. Nou, dan baal je echt hoor!

3)Superpony, helemaal goedgekeurd door de veearts (voor de zekerheid lieten ze hem nakeuren. De veearts was nog maar net bezig of hij zei al: afgekeurd, hele grote afwijking in het been ofzo.)

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:34

Er lopen een stel gekken rond hier op de aardbodem zeg! Hopelijk heb je de volgende keer meer geluk!

SisLeone schreef:
tsja dat vraag ik me ook wel eens af. ik was naar een bonte wezen kijken en tijdens het voor rijden kwam hij elke keer steil overeind.... Nou zei die man dat is raar dat doet ie anders nooit. Ja daar trap ik in zeg.
misschien hopen ze dat het liefde op het eerste gezicht is en je hem toch meeneemt. een vrouw probeerde me haar paard te verkopen met een dikke sprong vanwege een val van een bruggetje. het paard was superlief zei ze. maar goed dat ze een stap naar voren deed anders had hij een stuk van haar achterhoofd te pakken gehad.


Gruwel! Scheve mond

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:06

Bij een vriendin op stal werd er ook een paard verkocht. Verzwegen dat hij wat dominant en moeilijk kon zijn, maar verder best braaf, als hij maar wist wie de baas was. Met rijden was hij wel redelijk, af en toe ervandoor, maar dat was het. Maar dat werd er niet bij gezegd.
Dus iemand komt kijken, stapt op, en beest heeft alleen maar gesteigerd. Dat had hij ECHT nog nooit gedaan. En het is er ook niet meer uitgegaan daarna... Paard 'verpest' na een keer een koper laten komen... Gelukkig is hij uiteindelijk toch bij een geduldig baasje gekomen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:36

Ik maakte het vanacht mee.Ik lees mijn mail en er vraag iemand of hij al verkocht is en of hij wedstrijden heeft gelopen.Ik zeg nog tegen mijn vriend,kijk weer een domme vraag.(de pony is bijna 3! en dat staat in de advertentie)
Dus ik reageer terug,nee is nog niet verkocht en heeft nog nooit een wedstrijdje gelopen,want bla bla bla.....
Krijg ik vanmorgen een mailtje terug.Sorry maar hij heeft dus echt wel wedstrijden gelopen hoor!!!
Nou ja zeg,waar slaat dit nu weer op Verward
Zo heb ik vaker rare mailtjes.Men kan duidelijk lezen en zien wat voor pony ik heb,maar toch blijven de mailtjes en telefoontjes met vragen soms toch raar,en nu dit weer,dat iemand via de mail weet wat voor iets ik te koop heb.Als je niet kan lezen reageer dan niet ipv zo dom.
Aan de andere kant had ik ook een heel serieus mailtje en daar reageer ik zo eerlijk mogelijk op met zoveel mogelijk info,maar of ik ooit een reactie daarop terug krijg is ook weer zowat.
soms

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:06

Zo ben ik naar Oldebroek gereden om te kijken naar een 3,5 jarige Fjordenmerrie. Ze was licht aangereden en ze kon mooi lopen. Tja, we waren er net of mijn vriendin had al een trap te pakken. Toen maar opgezadeld etc wat best goed ging. Dus ik erop, alsof er een startschot afging zeg! Ging echt hard door die bak heen. Toen ik haar rustig had ben ik er vanaf gesprongen. Wij haar longeren dat beest was gewoon nog zo bang als een rietje. Mijn vriendin er even later op aan de lijn maar van beenhulpen had ze nog nooit gehoord. Het commentaar van meneer de verkoper was dat zijn dochter er wel op had gereden maar die was toch echt veeeeel lichter als ons (beugels moest ik zeker 5 gaten korter maken) en mijn vriendin is net een veertje! En hij vroeg nog vrij veel geld ook, ze had een hele goede vader zei hij (klopt ook zelfde vader als pablo )Maar goed waar ik Pablo vandaan heb waren ze wel heel eerlijk! En dat was ook liefde op het eerste gezicht!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:18

Ja het blijft raar dat mensen niet eerlijk kunnen zijn. Zo zijn wij ook van het voorjaar een X aantal adressen langsgegaan.

De eerste super leuke en mooie foto van een cabouchon merrie, nou kwamen we daaraan en ze haalt hem uit de stal ik had echt zoiets van Verward , is dat het paard van internet. Boos! maar goed vriend erop gezet liep dat paard zo kreupel, ach zegt ze das een beetje teugelkreupel gaat wel over als hij er langer op rijdt. Oke en bedankt en we zijn weg gegaan, wel ff netjes teruggebeld dat dit niet helemaal was wat we zochten.

De tweede bijna hetzelfde verhaal leuke foto's paard zag er ook echt goed uit toen we daar waren maar ze stapte erop en dat beest liep niet helemaal goed, dus ik vragen zegt ze ja hij is altijd wat stijf in het begin Verward , maar na driekwartier liep hij nog zo. Dus wederom weer weg.

UIteindelijk wel leuk paard gevonden via een kennis OK dan! .

Maar idd als je je pony of paard verkoopt zijn er ook rare mensen, mensen die dan zeggen helemaal weg te zijn ervan en vervolgens niets meer van zich laten horen .

Raar volk die paardenmensen Haha!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:41

Ik ben wel eens 170 KM (en dus ook 170 KM terug) naar Belgie gereden voor een 8 jarige volbloed ruin.
Donkerbruin zonder aftekeningen (Mijn droompaard qua kleur dus).
Tijd niets mee gedaan en moest weg omdat ze kleiner gingen wonen en Daan dus beter af zou zijn bij iemand anders.

Ik was op de foto al opslag verliefd op dat paard omdat hij zo'n vriendelijke en eerlijke uitstraling in zijn ogen had.

Komen we daar, heel vies huis met 26(!) honden en nog wat andere beesten en dus de paarden.
Daan stond in een nette opgestrooide stal maar de rest van de paarden stonden tot hun hakken in de stront.
Paard zou 3 races gelopen hebben maar te langzaam zijn. Opzich maakte zijn koersverleden mij niet zoveel uit maar de reden dat hij te langzaam zou zijn zou gunstig zijn. Hij zou dus geen peesproblemen etc. hebben vanuit zijn koersverleden.

Toen ze hem van stal haalde en de deken eraf haalde kwam de grootste schrik, het paard was echt brood mager, zo mager had ik nog nooit een paard gezien, zij vertelde dat het kwam omdat hij geen aandacht kreeg en dus niet at. Oke, kon waar zijn want volbloedjes zijn daar gevoelig voor.

Ik proefrijden op een renzadeltje, want iets anders hadden ze niet.
Hij liep heerlijk en was dressuurmatig best goed te rijden.
Ik haar nog even laten rijden om te kijken of hij rad liep en dat was ook zo.

Benen leken wel droog maar als je goed voelde, waren de pezen voor toch iets "bobbelig", dus ik had wel twijfels bij zijn pezen.
Wat ik alleen wel erg vreemd vond is dat ze zei dat hij niet kon springen, en dat ik dat dus ook nooit moest proberen mocht ik hem ooit kopen.
Volgens haar was dat omdat het paard knetter gek werd dan, maar ik had er andere gedachten bij, peesproblemen.

Ondanks mijn lichtelijke argwaan ten opzichte van de verkopers wilde ik Daan toch een eerlijke kans geven en hebben we de afspraak gemaakt dat zij het paard naar Nederland zouden brengen, hij die dag op de uithof gekeurd zou worden en als hij goed was zou ik het paard kopen. Zou hij niet goed zijn mochten ze hem uiteraard weer mee terug nemen.
Ik was namelijk verder wel helemaal weg van het lieve dier en hij was echt heel braaf.

Afspraak gemaakt, die dag sta ik op de uithof te wachten met een veearts, geen paard. Ik bellen, kreeg geen gehoor.

In de avond werd ik gebeld door haar man met de excuses, zijn vrouw had hem die dag hals over koip verlaten en wilde scheiden, hij zat daar nu dus met 6 paarden 26 honden en een kind van 10 maanden.

Oke, begrip voor de vervelende situatie maar ik wilde mijn paard nog wel, hij zou 500 euro extra van de prijs afhalen want hij moest nu echt van het dier af met die scheiding erbij. Paard zou dus nog maar 1500 euro kosten, nieuwe afspraak gemaakt. Hij zou het paard de volgende dag komen brengen, ik zou zelf de keuring regelen, en als het paard goed zou zijn zou hij blijven staan, en anders zou hem hem later weer ophalen.
Ikzelf had het vermoeden dat hij het paard zou komen brengen, de 500 euro aanbetaling zou aannemen en nooit meer terug zou komen.
Maar uiteindelijk kwam er dus weer geen paard, in de avond belde zijn vrouw.

Ze had het paard verkocht aan een vriendin van haar. Boos!

Achteraf heb ik dus over deze mensen gehoord dat ze niet te vertrouwen waren en alles behalve geliefd in het wereldje van de volbloeds. Ze waren als het ware verstoten op duindigt. De man was Jockey en de vrouw reed af en toe mee in drafraces onder de man.

Ik ben dus blij dat uiteindelijk de koop toch niet door is gegaan maar het was toch wel een hele vervelende ervaring.
Vlak hierna vond ik Cielito en daar ben ik erg blij mee Haha!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:07

ik heb 4 maanden geleden mijn paard gekocht,toen ik ging kijken,was er niemand die het paard voor wou rijden!?(de dochter van de manegehouder was er wel,maar,ja,zucht,dan moest ze haar rijbroek weer helemaal aan gaan doen, Gaaaap ???!!!)
toen ik er op wou gaan,vertelde ze me nog net even,dat de merrie al 2 weken niet was bereden,en nogal last v/d hengstigheid had.

de eerste 2 rondjes ,bleef de manegehouder de merrie maar vasthouden(daar heb ik helemaal een hekel aan)dan heb je er helemaal niks meer over te vertellen,als ze begint te etteren!

ik heb er een klein half uurtje op gereden,maar ik kon nou niet echt goed beoordelen,want ze was natuurlijk niet ontspannen te krijgen!

gelukkig,kwam mijn instructrice ook nog even kijken,die is er toen nog even opgegaan,om te voelen,of het wat was(want dochterlief vond het toch echt te warm,etc. Verward )en dan kun je het plaatje ook even vanaf de grond bekijken hé!

ik mocht haar heel de week nog komen berijden(het was lekker dichtbij),
en dat is goed geweest,anders had ik haar echt niet gekocht!

das toch geen manier van paarden verkopen hé!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers