Paarden in Turkije

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Paarden in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 17:47

Ben woensdagnacht terug gekomen van 2 weken Turkije! Was best gaaf, maar wel erg warm! Ik heb de hele vakantie welgeteld 2 (!) paarden gezien, verder geen 1, maar het was ook veel te warm eigenlijk. Die 2 paardjes kwamen elke avond langs, twas echt zo zielig. Ze liepen allebei kreupel en dan niet een beetje maar ze zakten bijna door de benen heen. En die vrouwen die erop zaten maar schoppen, ja gek he dat dat beestje niet vooruit wil..maar goed ik begrijp dat echt niet wat sommige mensen hun paarden aandoen...'s nachts stonden ze met hun hoofdstel aan een lantaarnpaal gebonden op een stukje waar misschien 10 grasprietjes groeiden..vond het zo zielig, ik kon ze ook niet losmaken want er stond gewapende bewaking een stukje verderop, ik weet niet hoe streng ze daar zijn! Ik heb er helaas geen foto van gemaakt..maarja zielig was het wel.. Boos!


Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:53

Denk je dat je er wat mee op was geschoten als je het paardje had los gemaakt?? Ik ben eens op de Prinsesseneilanden geweest, daar mogen geen auto's komen en rijden alleen koetsjes met paarden.
Ze waren heel erg mager, slecht tuig met erg scherpe bitjes in hun mond.
Op zo'n moment probeer ik mijn gevoel uit te schakelen, ook al zou ik
willen je kan er niks aan doen Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 18:31

Nee ik weet het, en wrschnlk was ik er ook niks mee opgeschoten, maar op dat moment zou je eigenlijk niks liever doen dan die beestjes gewoon ergens in een wei zetten ofzo maarja niks aan te doen..

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:02

Ik wil nooit naar landen met zielige dieren, lijkt me vreselijk, zou er gelijk wat aan willen doen , sommige mensen zijn zo ^$@^%$#

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:37

Zo ben ik in Spanje eens gaan rijden. De paarden zagen er redelijkgoed uit (anders was in niet eens opgestapd) Maar toen we terug kwamen werden de paarden in de volle zon weggezet, zonder drinken. Ik heb even een 1/2 uur gewacht (ivm inspanning en daarna koud drinkwater, hoewel de lange drinkbak in de volle zon stond, dus dat water was zeker niet koud) Daarna ben ik eens gaan vragen wanneer de paarden te drinken zouden krijgen. Toen kreeg ik te horen dat dat pas vanavond zou zijn! Boos! over een uur zouden de nieuwe touristen komen, dus was het handiger als ze in de kleine bak zouden staan. Ok...toen werd ik woest en heb met alles wat ik maar kon verzinnen gedreigd zodat ze dat hek open zouden maken. Niet dus...dus heb ik dat zelf maar gedaan, Haha! waarbij ik bijval kreeg van de mensen die ook in de rit mee waren geweest.

vervolgens bij het hotel, waar ik geboekt had, ook een officiele klacht ingediend, die namen het iig wel serieus want ze hebben gelijk gebeld naar die manege (wat ik kon verstaan omdat het in het engels ging) Ze zeiden bij het hotel dat ze geen mensen meer door zouden sturen als de paarden tussendoor geen drinken zouden krijgen.

Maar ik denk idd dat jij weinig hebt kunnen doen, je zal daar waarschijnlijk nog lang over dromen (of nachtmerries van hebben)

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 19:53

Dat is idd ook weer zoiets, je ziet het zovaak in die zuidelijke landen. Ik begrijp echt niet dat mensen zo met hun paarden omgaan...
Ik heb het in Zuid-Frankrijk ook zo vaak gezien..van die overvolle 'maneges' waar de paarden 6/7 uur op een dag moesten lopen (bij 35 graden) zonder ook maar iets te mogen drinken...nou daar hoef ik idd niet te rijden hoor!! Echt zielig..en je doet er vrij weinig aan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Googlebot, Hobbyhorse, Igniss, Raineri, Sanet en 110 bezoekers