2 totaal verschillende diagnoses bij 2 klinieken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 16:33

Update! Kliniek nummer 3n heeft dezelfde klachten vastgesteld als kliniek nummer 1, namelijk onregelmatig op beide voorbenen (en kliniek 2 zei: Ik zie niks, ik zie het paard geen pas onregelmatig doen) en ook rechtsachter niet goed.

We zijn super behandeld daar, echt heel goed, net als kliniek 1 overigens. De behandeling die kliniek 3 voorstelde week wel iets af van kliniek 1. Ze wilden het liever stapsgewijs oppakken. Ze hebben ons overtuigd en hebben meteen de voorbenen ingespoten in de kootgewrichten. Nu moet ze een aantal dagen stappen en dan weer rustig oppakken. Als hij dan na een week of 4 voor nog steeds goed loopt, dan kijken we wat er met het achterbeen gebeurt. Dit zou namelijk best slechter kunnen worden omdat het paard de ruimte krijgt om die pijn te tonen.

Ik vraag me af of het kwaad kan om de namen van de klinieken te noemen. Iemand een idee welke nadelen dit zou kunnen hebben?

prompter

Berichten: 11094
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:35

Ik denk dat het niet zo veel nadelen heeft om de namen te noemen Manon, het is alleen maar goed om de ervaringen van anderen te leren kennen, positief of negatief!

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:15

Maar kliniek nr 2 komt wel snel in een negatief daglicht te staan. Ik heb niks tegen namen noemen, maar laat dan in het midden wie nr 1, 2 en 3 zijn.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:24

Sugarmiss schreef:
Maar kliniek nr 2 komt wel snel in een negatief daglicht te staan. Ik heb niks tegen namen noemen, maar laat dan in het midden wie nr 1, 2 en 3 zijn.


Sorry je spreekt niet alleen jezelf tegen, maar onthoudt zo ook andere Bokkers ervaringen waar ze hun eigen conclusies uit kunnen trekken.
Vaak staat tegenover iedere slechte ervaring een goede.
Alleen als dat laatste achterwege blijft zijn wij en onze paarden geholpen met die kennis.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:27

Ik hoop dat (als er namen genoemd gaan worden) er dan geen kliniek-nr2-afzeik-topic van wordt gemaakt.....

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:30

sarabande"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Maar kliniek nr 2 komt wel snel in een negatief daglicht te staan. Ik heb niks tegen namen noemen, maar laat dan in het midden wie nr 1, 2 en 3 zijn.


Sorry je spreekt niet alleen jezelf tegen, maar onthoudt zo ook andere Bokkers ervaringen waar ze hun eigen conclusies uit kunnen trekken.
Vaak staat tegenover iedere slechte ervaring een goede.
Alleen als dat laatste achterwege blijft zijn wij en onze paarden geholpen met die kennis.
[/quote]

Ben ik helemaal mee eens. Mogen dan alleen goede ervaringen neergezet worden??? We kunnen elkaar toch zo helpen, door met elkaar ervaringen uit te wisselen.....

Zo wordt de ene kliniek afgeraden en de andere aanbevolen. Thats the way it goes. Ik zou in iedergeval graag de namen willen horen. Voor mijn eigen bestwil!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:46

Ik ben het hier ook helemaal eens met Saluut.
Door in het midden te laten wie 1-2-3 is krijg je anders ook alleen maar speculatie...

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:39

Dees schreef:
Mijn gevoel; kliniek 2 is er 1 van de verzekering zelf, en het doel van die second opinion is het onderuithalen van medische beoordelingen met dure consequenties. zou me niets verbazen als het een poging van het verzekeringsorgaan is om vooral niet uit te hoeven keren.



Daar zit idd ook wat in, hoop niet voor je dat het zo is, maar het klinkt wel logisch!!
Zou idd zeker nog naar een derde kliniek gaan!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:43

Ik ben met Miro ook naar 2 verschillende klinieken geweest, Utrecht gaf Miro 50% kans op genezing en ik werd gek van het wachten daar, had je om 11 uur een afspraak dan mocht je blij zijn als je om 14 geholpen was en dan kon je ook nog eens een uur wachten op de uitslag. Boos! Ook voelde het gewoon niet goed en elke keer hadden we een andere veearts/student die ons hielp. Na de 3de keer zijn we na overleg met de verzekering naar Emmeloord gegaan (wat een verschil zeg! OK dan! ) en daar werden we wel goed behandeld OK dan! Ook konden we langzamerhand beginnen met draven na 9 maanden stappen...eindelijk Scheve mond

Lastig altijd dit soort dingen maar als je gevoel niet goed is gewoon lekker een second opinion laten maken! Goeie keus dus om verschillende klinieken aan te horen!

-X- Anja

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:46

saluut"]
[quote="sarabande"][quote="Sugarmiss schreef:
Maar kliniek nr 2 komt wel snel in een negatief daglicht te staan. Ik heb niks tegen namen noemen, maar laat dan in het midden wie nr 1, 2 en 3 zijn.


Sorry je spreekt niet alleen jezelf tegen, maar onthoudt zo ook andere Bokkers ervaringen waar ze hun eigen conclusies uit kunnen trekken.
Vaak staat tegenover iedere slechte ervaring een goede.
Alleen als dat laatste achterwege blijft zijn wij en onze paarden geholpen met die kennis.
[/quote]

Ben ik helemaal mee eens. Mogen dan alleen goede ervaringen neergezet worden??? We kunnen elkaar toch zo helpen, door met elkaar ervaringen uit te wisselen.....

Zo wordt de ene kliniek afgeraden en de andere aanbevolen. Thats the way it goes. Ik zou in iedergeval graag de namen willen horen. Voor mijn eigen bestwil!
[/quote]

Op de borrel praat is het prima als er namen worden genoemd, en trouwens ook niet te voorkomen. Helaas is internet geen borrelpraat en kan een negatieve reactie hier veel gevolgen hebben voor de naam van zo'n kliniek, en dat op basis van 1 (of een hand vol) slechte ervaring(en) Verward !

Dat lijkt me ook niet de bedoeling, wellicht moet je niet naar kliniek twee voor beengebreken, maar is het wel de beste als je een wond moet laten hechten, ieder zijn eigen specialiteiten. En ook de beste maken fouten het blijft mensen werk (helaas want niemand wil dat er bij zijn paard iets misgaat, maar vergelijk het eens met de humane geneeskunde Bloos! Rolleyes) .

Dus laat die namen maar in het midden, dat lijkt mij wel zo netjes. En voor de mensen die echt nieuwsgierig zijn lijkt mij pb een geschikter medium dan het openbare forum Clown

silco
Berichten: 130
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: N-B aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:19

ee dit slaat echt alles!! Het zou maar de keuring zijn voor de verkoop die zo verschillend wordt beoordeeld. Het verschil dan tussen het goed en afkeuren!!
Maar heel dat keuren kun je eigenlijk je reet haast aan afvegen!!
en is het geen optie om naar het buitenland te gaan duitsland of zo!! Dat is tenminste helemaal onafhankelijk!!

Suc6 ermee OK dan!

silco
Berichten: 130
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: N-B aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:26

Ik ken trouwens ook iemand. Die wilde haar paard verkopen naar het buitenland, en hij werd gekeurd: afgekeurd op hoefkatrol 3. toen had diegene dat paard toch gekocht door hem, dus alles geregeld, maar hij wilde nog even de foto's laaten zien bij zijn eigen dierenarts. Hij keurde hem af op twee dingen hoefkatrol en botvergroeiingen in het spronggewricht. Die dierenarts telde dat zwaarder dan dat hoefkatrol. zij had het geluk dat die man eerlijk was, en dat hij hem toch nam omdat hij mondeling al verkocht was! maar voor het zelfde was ze hem nooit meer kwijt geraakt!!!!