Uitzonderlijke prestatie voor het ras van je paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:00

Mijn over sensibele Michelangelo-zoon laat zich tegenwoordig braaf narijden door een minder ervaren ruiter.
Daar ben ik super trots op!!!!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 18:31

Nou moet ik zelf natuurlijk ook even opscheppen Vingers aflikken .
Mijn fjord Pjelk had in de eerste twee wedstrijden tussen de paarden(!) drie winstpunten. Bovendien doet hij het leuk in de springles. Nou vooruit, tis niet heel bijzonder maar ben toch trots op mijn pardje.
Oh ja en Beau (Shet) won een keer de Shettenrace en houdt tijdens 7 uur durende buitenritten een Fjord van het type raceeend makkelijk bij Lachen

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:49

Laatste geworden met een dressuurwedstrijd Tong uitsteken Schijnheilig

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:14

met mijn oldenburger merrie van 9 1,80 gesprongen! ze is zelf 1,63

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:08

Wat ukkiepuk met haar shet doet vind ik geweldig. Ik weet niet wat hij allemaal kan maar ze start er iig mee tussen de paarden en hij is geweldig!
Dennis blinkt nergens nog echt in uit. Hij doet gewoon echt alles de basis. Dat is het bijzondere aan Dennis, alles willen doen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30627
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:00

Ik heb niets bijzonders gedaan eigenlijk met mijn pony. Hij kan goed springen (ruim een meter) en houd niet van dressuren maar kan het wel. Hij is nog geen 1.50m.

Maar wat ik wel leuk vind is dat ik een Haflinger ken die nu M2 is met winstpunten.

En ik ken nog een Haffie die is Z1 onder het zadel tussen de paarden, en Z-mennen dressuur.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:22

Nee eigenlijk niks bijzonders. Rocco kan alles een beetje maar is nergens echt goed in... Hoewel hij wel heel goed gaat met dresuur op het moment dat kan nog wel wat gaan worden, zeker voor een haf.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:03

Echt bijzonder niet,maar voor mij bijzonder genoeg...
Met Luna(=dikke fjord..Haha! ) heb ik 1.25 gesprongen(met zadel) en zonder zadel 1.10m.Een buitenrit van 8 uur gemaakt(en neehj,ze was nog niet helemaal dood... OK dan! ) en ik heb gewoon lol met der..Haha!

Cockie(=kruising fjord/kwpn) heeft laatst 1.40 vrijgesprongen,zelf is ze 1.45/1.50.

Met Ruby(=tuiger) heb ik de rijvereniging laten zien dat ze niet vals/gevaarlijk is,1.20 gesprongen en een buitenrit van 5 uur gemaakt.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:08

met een hackney een oxer van 1.10 gesprongen. later gehoord dat ze een hernia heeft. hoe die er steeds over kwam??

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:21

Citaat:
Tsk, weer iemand die denkt dat Dravers na 10 jaar al helemaal versleten zijn.. .
Niet aanvallend bedoelt hoor,maar het lijkt zo vanzelfsprekend dat Dravers maar 10 kunnen worden volgens een heleboel mensen.


Het is helaas de keiharde waarheid dat het merendeel van de dravers de 10 jaar niet eens halen.
En als ze de 10 jaar wel passeren dan volgen meestal in de komende jaren zoveel problemen met versleten benen en andere dingen dat het beter is om de diertjes in te laten slapen.

Dus ja een draver(eentje die gekoerst heeft) en dan een leeftijd haalt van 32 vind ik wel bijzonder.
Alhowel het tegenwoordig zowieso al bijzonder is dat een paard deze leeftijd haalt.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:06

mijn pony kan appuyementen in galop Haha! naja het is een forester dus zo ontzettend bijzonder is het niet.
Mischien wel een beetje bijzonder dat ie kan buigen ????

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:32

Mexx2 schreef:
mag je ook iemand anders voordragen? Schijnheilig
wat dachten jullie van Jolanda Adelaar met mooie Guus Tong uitsteken (kwijl)
ze rijden Z2 nivo tussen de paarden,kan GP-oefeningen en geven shows,met oefeningen uit de spaanse rijkunst ,etc.
Wat een fjord!!!!!! OK dan!

Oe jaa!!
Gaaf paardje is dat.... *zucht!*

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:19

met Donja, fjordje van 1.34m sprong ik vroeger rustig 1.25m! alleen nooit wedstrijden. mensen begonnen altijd te lachen als er een fjord de ring in kwam en dan stond donja stil..... kon dan ook afstappen en weglopen, ze verzette geen pas meer Haha!

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:13

Cowgirl schreef:
Het is helaas de keiharde waarheid dat het merendeel van de dravers de 10 jaar niet eens halen.
En als ze de 10 jaar wel passeren dan volgen meestal in de komende jaren zoveel problemen met versleten benen en andere dingen dat het beter is om de diertjes in te laten slapen.

Dus ja een draver(eentje die gekoerst heeft) en dan een leeftijd haalt van 32 vind ik wel bijzonder.
Alhowel het tegenwoordig zowieso al bijzonder is dat een paard deze leeftijd haalt.


Ik kan er gelukkig een heleboel voor je opnoemen die gekoerst hebben, en die nu ver over de 20 zijn! En mijn eigen merrie, die als 3-jarige superkoersen liep, is nu op haar 17e nog kerngezond, vandaag nog even heerlijk zonder zadel en hoofdstel gereden, alleen met een carrotstick om bij te sturen en verder niks - ik heb genoten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:20

Ik las in de hoefslag een keer over een merens hengst die Z dressuur liep.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:54

Latoy is een halve tuiger van onbekende afstamming, 1.76 m en heeft artrose fase 4, ze is nu klasse 3 startgerechtigd in de endurance en ook met de dressuur gaat het momenteel heel goed, wie weet ga ik daar ook nog ooit eens in starten

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:28

Ik heb dan een arabisch volbloedje en daar zit ik mee in de sport (niet hoog maar dat komt allemaal nog wel)!! voor een arabier vind ik dat wel bijzonder want je ziet weinig arabieren die echt in de sport zitten!!!

Ik zie namelijk meer arabieren die in diversen shows lopen enzo!! zoals Soleda (van MissSol hier op bokt) dat is ook een echte sport arabier!! (sorry voor de mensen die ik niet heb genoemd die ook een sportarabier hebben)

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 08:38

Mariska Krowinkel, die met haar Haf Vivienne van de Hamajehoeve Z2 rijdt met (vorig jaar) 60 winstpunten en Grand Prix oefeningen vanuit dameszadel rijdt.
En de Haflingerhengst Afghan (Sheril haar opa, leeft helaas niet meer), die 1,60 gesprongen heeft.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:10

Dennis schreef:
Wat ukkiepuk met haar shet doet vind ik geweldig. Ik weet niet wat hij allemaal kan maar ze start er iig mee tussen de paarden en hij is geweldig!
Dennis blinkt nergens nog echt in uit. Hij doet gewoon echt alles de basis. Dat is het bijzondere aan Dennis, alles willen doen.


Schijnheilig

Zorro kent bijna de "kunstjes" van het Z, alleen de galop is nog moeilijk dus ook de eenvoudige wissel....

Sinds dit jaar zijn we tussen de paarden gestart en hebben nu 5 winstpunten uit 3 wedstrijden.....
(Zorro is btw een shetlander Haha! )

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:27

ik rijd cross met m'n fjordje Lachen

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:32

Supertje schreef:

Ik heb een tinker die aardig springt, het hoogste wat ik met hem heb gesprongen is 1.20. En we hebben binnenkort onze eerst onderlinge crosswedstrijd.


naar welke crosswedstrijd ga je?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:49

Ik heb met Guus helemaal niets bereikt, en dat ben ik niet van plan ook!! Maar voor mij blijft hij een topper OK dan!

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:32

Ulrieka Avontuur die Z-dressuur (onder t zadel) rijdt/reed met een Nederlands Trekpaard Dancer.

En mn Belgisch Trekpaard die ik western rijdt en zelfs schapen kan drijven.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:31

hmm, ik heb niet echt veel bereikt maar ik ben wel heel trots op mijn 5de plek met Bestgaande tussen een stuk of 30 elegante rijpony`s! Pling

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:34

Met Jemeau (zie profiel) haalde ik de koeien uit het land! Een cowpony & cowgirl dus!