Carlatje eindelijk bijna beter!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Carlatje eindelijk bijna beter!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 12:57

Hoi!


Op de foto's hieronder zie je Carla! Een dravertje dat dressuurmatig is bereden. Ze kwam in November in de manege om verkocht te worden. Ik heb er toen heel lang mee gereden. Het was een echt raket, maar een echte schat. Alleen wat kopschuw. Maar vermits ik en Theo de enigste waren die haar bereden, ging dat snel beter, ze herkende ons

Springen deed ze niet echt. (Had het nooit geleerd). Ze ging altijd heel onzeker naar de sprong, maar met een stevige kuit en vertrouwen ging het al snel beter! Ik heb zelfs twee privé-springlessen genomen. ( Had ook al twee privé-dressuurlessen genomen ). En de eerste privéles, (ongeveer de 4e keer dat ze in een les ging springen.) hebben we een dubbelsprong gedaan, het eerste was een klein kruisje van ongeveer 30-40cm Bloos en de tweede hebben we opgebouwd tot 1m!!! (Begonnen met 40cm, en zo steeds een beetje hoger tot 1 meter, dan zijn we gestopt, het ging goed, dus waarom dan risico's nemen Verward ). De tweede privé-les, twee dagen later, ging het GEWELDIG OK dan! . Ik ben begonnen met wat sprongetjes om in te springen, dan heb ik een parcoursje gesprongen, dat steeds maar hoger en hoger werd gezet, en er werden tonnen (gele, oranje en witte) ondergelegd. Ten slotte ben ik gestopt met een oxer van zo'n 1m10 breed en 1m10 breed. Apetrots was ik.

Het weekend voor de privé-lessen springen, had ik een jumpingetje gewaagd. (40-50cm.) Het ging ten slotte er gewoon om, dat ze de sprongen netjes zou nemen, dan kon ze er als ze wou gewoon overheen draven. Maar ze heeft ze netjes gesprongen. Het ging zow goed dat we in de barrage zaten. Maar daar nam ze jammer genoeg een balk mee. (waarschijnlijk omdat ze niet echt vanuit galop springen kende, ze sprong nogfal plat). Jammer van de balk anders waren we gewonnen geweest Pling . Maar toch, we werden tweede!!! En we hadden iets veeeellll beters gewonnen, Carla haar vertrouwen Clown In 50-60cm, hadden we ook een balk in de barrage. Maar dat vond ik niet erg. Ik was APETROTS op Carlatje. OK dan! Haha!

Twee dagen later werd ze verkocht. (Had nog geprobeerd mijn vader te overtuigen, maar helaas,... had ik wat meer tijd gehad, had het misschien wel gelukt Haha! Maar ja. ZE werd verkocht aan Theo. Hij zei direct dat ik met haar mocht blijven springen, want hij is bang, en Carla is ook een beetje bang, dus ja, Ach gut . Ik was dus SUPERBLIJ Clown Haha! . En nu verzorg ik haar nog sterds enzo,... Haha! OK dan!

Op Dauwtrip (buitenrit die vertrekt om 5 uur 's morgens, en tegen de liddag komen we terug om gezamelijk te ontbijten in de kantine Haha! ). Is Carlatje gestruikeld. Ik reed met Zenga, en Theo reed net voor me met Carla. Ze was in galop gestruikeld Verdrietig . Ze mankte, maar daarna niet meer... Verward

Het ging allemaal beter. Ze mankte niet meer, en de woensdag erop mocht ik les rijden. (De dag ervoor had Theo er nog les meegereden, en het ging super) We waren maar met twee in de les, het beloofde een super es te worden dus OK dan! Maar dan, Carla wou maar naar een kant wijken, dat was raar,... Verward Toen we gingen draven, mankte ze hard. Dan heb ik maar direct terug uitgestaps, en haar been wel 10 minuten afgespoten met koud water, en daarna *poudre Américain* eraangesmeerd. De veerats was komen kijken, en zei nog een paar dagen rust, en dan gaat het wel weer beter.

Maar de eigenaar heeft er dan direct de eerste dag van de driedaagse meegedaan. Ze had de hele dag gemankt, zonder dat iemand het gemerkt had. Ze heeft haar been dus geforceerd Bloos! . Dan is ze met de vrachtwagen teruggekomen. En moest ze 3 weken rust. => haar pees.

Dan elke keer werd het langer en langer dat ze op rust moest staan. Dan is de eigenaar. (Na zo'n 3 maanden) ermee naar de dierenkliniek in Roosendaal meegegaan. Daar deden ze een peesscan. 13% van de pees was bescahdigd. (Een gat in de pees Boos! ). Daar zeiden ze waarschijnlijk 6 maanden rust. Mag wel op harde ondergrond stappen en draven. Maar best nog niet op zand. En eind oktober terug komen. Nu gaat het al super goed!! OK dan! Clown We zijn nog maar 2 maand na de peesscan. En ze loopt sinds twee weken al probleemloos 3 lessen per week. *LOL* Haha! Clown . Blij dat ik ben. (En zij ook, zij is zoooowww blij dat ze terug kan sjeesen door de piste OK dan! *LOL* Bloos !!!!!!! Nu heeft ze dus in totaal 4 maand stilgestaan. 24 oktober gaan ze terug voor die peesscan, hopelijk positief. (Normaal wel, want het been is al een hele tijd n,iet meer dik en warm. ).

De veearts heeft ook gezegd dat ze normaal zonder rsico's 90cm mag gaan springen. Maar voorlopig houden we het nog maar op af en toe eens een klein kruisje *LOL* . En ik mag er binnekort weer mee gaan springen. Maar dat doe ik toch maar RUSTIIIIGG aan *LOL* Haha! . Ik wil eerst horen van de veearts de 24e of het al zou kunnen. En dan begin ik rustig met een parcoursje 50-60cm, en daar zal het voor een hele poos ook bij blijven denk ik Schijnheilig Haha! . Ik ben al blij genoeg dat ik er weer mee mag gaan rijden *LOL* Clown .

Ik laat jullie wel wat weten hoe het de eerste keer op Carla ging!! (En in de toekomst zal gaan Tong uitsteken )

Veel groetjes van een SUPER BLIJ Clown mens Haha! Haha! Haha!

Esther

Afbeelding

Afbeelding
PS, let niet op mijn kleren ofzow, het was met de carnavaljumping, en ik en mij vriendin waren helemaal in het wit. Clown We gingen als staanders van een sprong. Schijnheilig (Zal eens een foto erbij zetten, als ik ze nog vind Schijnheilig Bloos )

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...


blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 20:51

Ja hè, d8 het ook al, maar khad zin om ff heel het verhaal te vertellen. Ik wou ff lekker wat brabbele, en het hele verhaal van het begin vertelle Tong uitsteken Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door blancatje op 16-10-03 20:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 20:51

Ach gut Fouwtje Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door blancatje op 16-10-03 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 20:52

Schijnheilig foutje Clown
Laatst bijgewerkt door blancatje op 16-10-03 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 20:52

Haha!

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Googlebot, Hobbyhorse, Igniss, Raineri, Sanet en 110 bezoekers