Hebben jullie het ook zo heet? wat doen jullie?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15456
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:56

Ik heb zelf een arabier, deze kan er volgens mij wel tegen maar hier kan ik helaas nog niet op rijden. Rij wel op twee ijslanders, die staan met deze hitte zo te zweten. Ik krijg gewoon medelijden als ik deze zie.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:57

's Avonds laat rijden, na 21.00 uur, dan is het heerlijk!
Mijn paard lijkt niet erg veel problemen met de hitte te hebben gelukkig.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:58

Coby schreef:
Ik heb zelf een arabier, deze kan er volgens mij wel tegen maar hier kan ik helaas nog niet op rijden. Rij wel op twee ijslanders, die staan met deze hitte zo te zweten. Ik krijg gewoon medelijden als ik deze zie.


scheren misschien een oplossing?

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:03

Chubby schreef:
Werken Verward

En dan 's avonds laat rijden en daarna weeeeer douchen Knipoog

Groetjes,
Jacqueline


Ja, geldt voor mij juist hetzelfde Scheve mond ...
Maar in plaats van altijd te rijden neem ik m'n beestje ook dikwijls mee voor een ontspannen wandeling aan het halster Lachen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:03

Ik ben deze dagen opmijn werk.
Daar is het nog redelijk uit te houden.
Op stal niet....
Binnen wel, en daar staan de paardjes ook het liefst momenteel.
Het gaat echt sjokkend de wei op, en galopperend terug naar stal. (ze lopen tegenwoordig zelfstandig de route, dus ik hoef niet mee te rennen in galop gelukkig)

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:19

ik ga vanaaf rijden!! en de rest van de dag?? zwemmen!!!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:25

Ik heb het echt stik heet!
Ik heb vanochtend ene buitenrit gereden om kwart voor elf tot kwart over twaalf en nu zit ik al de hele dag achter/voor de computer.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:27

Ik ga voor de middag naar d epaardjes en de rest beetje computeren, tv kijken en die soort onzin... Lekker luieren dus.
En voor de paardjes geld hetzelfde, ook hun hoeven met dit warme weer niet te werken...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:31

Ik wil telkens heel vroeg 's ochtends gaan rijden, maar ik verslaap me telkens dus dat schiet niet op. Nu heeft Camil dus al de hele week vakantie gehad. Morgen ga ik zelf op vakantie, en als ik terug kom moet ik naar de Brabantse Kampioenschappen.. dus dat wordt nog wat. Schijnheilig
Maargoed, wat ik zelf de hele dag doe nu? Aan het zwembad liggen! Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:35

ik rijd s avonds zo laat mogelijk of s ochtends heel vroeg, maar het lukt me niet om zo vroeg uit mn bed te komen. Gister wel trouwens maar om 9 uur was het alweer niet om uit te houden met de beesten. (in de bossen)
Starlight gister gewassen en straks ook nog even afgespoten, die staat gewoon te zweten zo zielig.
En de rest van de dag bokken en starlight inspuiten als ik zie dat het weer erg word met de beesten. Of het dek rechttrekken want ze gaat regelmatig liggen rollen en dan zakt het een beetje scheef.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:41

Ik rijd alleen als het koel is dus vroeg in de ochtend of laat in de avond. In dit geval zat ik om 8 uur op het paard. En ga ik er dadelijk nog 2 rijden maar nu is het nog veel te heet. Dus begin rond een uur of negen. En overdag voor ik bijna niets uit. Ik heb echt geen puff en ben super lui dus ben voornamelijk aan het bokken of nutteloze dingen aan het doen... Haha!

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 19:41

ik ga gewoon morgen avond laaat rijden

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:50

Hey lui!
Waarom gaan jullie toch allemaal 's avonds rijden? Ist weer wel weer lekker, maar er zijn nog steeds bilnden/dazen (wij noemen ze altijd blinden)!!! Ik sta 's ochtends vroeg op, om 5 uur heb ik de paarden al gevoerd en om ong. 6.30 zit ik dan om m'n eerste paard! Zo heb ik er voor 11.00 3 of 4 paarden al opzitten. Dan mogen ze lekker dollen, maar ze kunnen ook op stal blijven staan. Als het moet rij ik er 's avonds dan nog een (max. 2, niet meer). Echt waar, je hebt 's ochtends veel minder last van vliegen hoor


Greets Lisanne

janneke87

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:16

ik heb de hele dag lekker gezwommen, heerlijk is dat met die hitte!!!!!
maar laat mijn paard vdaag lekker staan tis echt zielig om met zo'n weer te rijden hij kan er nl niet zo goed tegen haha

xxx janneke[/url]

janneke87

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:17

hoe doen jullie trouwens zo'n foto aan de zijkant van je bericht
sorry hor ben niet zo'n computergenie
xx janneke

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:19

AlmostBlack schreef:
Hey lui!
Waarom gaan jullie toch allemaal 's avonds rijden? Ist weer wel weer lekker, maar er zijn nog steeds bilnden/dazen (wij noemen ze altijd blinden)!!! Ik sta 's ochtends vroeg op, om 5 uur heb ik de paarden al gevoerd en om ong. 6.30 zit ik dan om m'n eerste paard! Zo heb ik er voor 11.00 3 of 4 paarden al opzitten. Dan mogen ze lekker dollen, maar ze kunnen ook op stal blijven staan. Als het moet rij ik er 's avonds dan nog een (max. 2, niet meer). Echt waar, je hebt 's ochtends veel minder last van vliegen hoor


Greets Lisanne


ja dat is ook wel, maar ik kan niet zo vroeg mn bed uit. (niet uit lammigheid hoor) Als ik doordeweeks gewoon naar school ga ben ik net een dweil. Dat gaat niet goed. Ons mam dacht zelfs aan bloedarmoede of pfeiffer of iets, maar het rare is dat als ik tot 9 uur in mn bed lig nergens last van heb. Gister ben ik dus vroeg uit mn bed gekomen en heb me heel de dag slap en moe gevoelt...
Daarom rijd ik dus liever s avonds hoewel ik ook wel weet dat s ochtends beter is. Maar ik heb het er wel voor over om niet te galoperen en gewoon een klein rondje te stappen op plaatsen waar het minder is met beesten. Ik kan het anders niet lang volhouden en de rest van de dag kan ik niks.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:29

Pff... ik wil graag wel een eigen paardje maar als ik nou denk ben ik blij dat ik niet elke dag hoef te rijden! Ik heb zaterdag weer les....pff word beetje eruug warm, ik heb ook nog les op het heetste van de dag.................normaal ga ik in de vakantie door de week ook helpen op de manege een paar paardjes rijden, uitmesten enz maar daar heb ik nou echt geen zin in! Dat hele end eerst op de fiets en dan nog in die stikhitte..nou nee ik blijf wel heel de dag op het strand liggen!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:34

Almostblack: 's ochtends is het inderdaad nog heerlijk ja, is inderdaad het beste, ik moet nou 's ochtends werken maar anders zou ik nog niet 's ochtends rijden, dan blijf ik toch liever langer in bed liggen en rij ik 's avonds wel want je moet zó vroeg op staan wil het effect hebben...

Janneke: helemaal bovenaan staat profiel bij en dan in je profiel helemaal naar beneden scrollen en dan bij 'avatar paneel' bladeren doen en dan uit je computer halen... plaatje moet je wel echt heel klein gemaakt hebben Scheve mond

Welkom op bokt trouwens ofzo Haha!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:58

Ben vanacht terug gekomen van vakantie, twas de bedoeling dat ik ging uitslapen maar dat lukt niet echt met dit weer :s Moesten daarna alles uitpakken echt te warm...en verder achter de computer gezeten: bokken, email lezen, msnen...
Tis hier veel te warm om iets te doen

patriciavg
Berichten: 114
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 02:54

Jesus mensen, hoor/lees jullie nou eens zeuren. Wees blij met weer zonder regen!!! Hoeveel graden is het nu daarzo?? 30?? Ik zit nu namelijk voor stage in amerika en ik heb nog geen dag gehad dat de temperatuur onder de 30 graden was gezakt. En aangezien de vochtigheid in de lucht een stuk hoger ligt in vergelijking met Nederland, voelt het nog eens een stuk warmer aan ook. En wat ik dan in die hitte doen moet?? zo veel mogelijk paarden rijden, sjouwen met vanalles en nog wat en in de brandende zon hekwerk maken en gras maaien en al die klusjes die helaas ook bij het paarden houden horen. Ik heb niet eens tij dom aan het zwembad te denken! Dus stoppen met zeuren en genieten nu het nog kan. Over een dikke 2 maanden zitten we allemaal weer met regen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:34

Hey Patricia,

eigenlijk heb je helemaal gelijk! Maar je weet hoe wij NL-ers zijn: altijd gezeur over het weer Knipoog En ik vind dit weer helemaal niet zo erg, als ik maar gewoon aan 't strand zou kunnen liggen, ipv. 40 ur pw op m'n werk.... Was ik maar weer gewoon student Cool

Overigens is het hier nu ff heerlijk "koel" (23 graden ofzo) en lekker bewolkt OK dan!

Groetjes,
Jacqueline

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:48

Ik rij gewoon, maar natuurlijk niet midden op de dag maar zo rond de avond als et een beetje af begint te koelen. Ze heeft ook niet zo'n last van de zon geloof ik, want ze zweet niet echt suuuperveel en in de wei loopt ze ook gewoon de hele dag in de zon terwijl er ook schaduw is. Dus als je paard er niet zo heel veel last van heeft vind ik dat je gewoon nog kan rijden, wel een beetje rustig en niet zo superlang ofzo.
Owja en Patricia..et word hier vandaag 37 graden Ziek , geen 30 hoor Haha!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:16

Op dit moment ben ik ook aan het wegsmelten tot kwart voor 1 dan de auto naar de garage brengen voor de apk en lekker een uurtje in een koele garage zitten Lachen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:15

ik ga smiddags altijd naar de wei toe, om de paarden vers water te geven, ik heb zelf een tinker, die had vorig jaar een hitteberoerte, toen was hij niet van mij, maar nu ga ik hem altijd koelen, spuit hem lekker af, wel langzaam anders kan zn hart dat niet aan,
en dan ga ik savonds om 8 uur een buitenrit maken, en kom ik in het donker terug ongeveer, we hebben dan van die hesjes aan en ik heb ook van die lichtgevende dingen voor om zn benen.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:20

even voor de goede orde... het was hier gister 37 graden. en hoe krijg ik het voor elkaar... ik ben verkouden. ik snotter en ik hoest me te pletter...
belachelijk. maar ja ik lig de hele dag bij een meer. genietend van mijn twee weken vakantie. 's avonds hobbel ik naar mijn paard en ga tussen half negen en negen uur rijden.
en ik zeur niet als het regent behalve als het meer dan drie dagen achter elkaar regent. en ja dan wil ik graag dat het droog is maar dat betekend niet dat het dan meteen zo heet hoeft te zijn.