is zo,n grote witte zoutsteen slecht??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

is zo,n grote witte zoutsteen slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:21

Vandaag ging ik een zoutsteen halen(zo,n grote witte van knz)
Vraagt die vrouw aan de balie is dat wel voor een runjd dier,"'ik nee voor mijn pony'' zegt die vrouw''is toch helemaal niet goed voor een paard''
Ik weer "'mijn verzorg pony,s hadden het ook wel vroeger,dus waarom niet''.
zei weer'' oh ok moet je zelf weten'

Is dat nou echt slecht dan voor jaguar??

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:23

Geen idee, vlgs mij niet. Ik had voor mijn haf ook zo'n grote witte blok. Staan op die van KNZ koeien op het prentje? Zout voor koeien is imo het zelfde als zout voor paarden... Nu heb ik zo'n baksteenrode mineralenblok die in een klein houdertje past.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:41

Het is inderdaad niet het meest optimale, maar slecht is het niet. Half NL geeft het zo ongeveer en ik heb er eigenlijk nooit klachten over gehoord, anders dan dat ze er niks mee doen *LOL*

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:42

Nee beslist niet.
Sterker nog, het enige mineraal dat echt weinig in gras zit is zout. Als je je paard dus niets bijvoert is wat extra zout wel aan te bevelen als je regelmatig rijd en hij gaat zweten of met dit warme weer. En dan is gewoon zout genoeg, dat hoeft geen mineralensteen te zijn, want dat zit allemaal in het gras.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:58

oh ok,dan is het goed.
vond wel dat die vrouw een beetje raar reageerde hoor.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:59

Die gekleurde liksteentjes voor paarden zullen wel iets beter zijn, maar dan met name voor de commercie.........

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:03

CGJ12 schreef:
Die gekleurde liksteentjes voor paarden zullen wel iets beter zijn, maar dan met name voor de commercie.........


OK dan! Helemaal mijn mening!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:10

Ik was ook op zoek naar een gewone witte liksteen voor mijn kleine houder in de stal, maar die bestaan hier in de buurt helaas niet. Maar appelsmaak enz, daar begin ik ook niet aan...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:14

Het is gewoon zout !!!!!! Dat getrut!! (aan helemaal niemand bedoeld behalve de verkoopster) Het is gewoon goed en zeker met dit weer.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:17

nee hoor!
De meeste paardeneigenaren schaffen er zoeentje aan, zout is zout hoor!
Alleen snapt mijn Tinker niet dat je eraan moet likken (ligt op de grond) en dus rolt mevrouw 'm de hele wei door *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:32

Plak ergens een stikker op met het woord "paard" en het kost meteen drie keer zoveel. Het is inderdaad niet goed dat je een witte steen aan je paard geeft, maar dan alleen voor de portemonnee van de verkoper.

Zout is zout hoor, ongeacht het kleurtje (bij ons in de ruiterzaak hebben ze ze tegenwoordig met knoflooksmaak en zien ze zachtgeel)

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:33

Het schijnt te helpen tegen een zonnen steek heb ik me laten vertellen.
Ik heb er dus maar snel 2 gekocht Lachen.
Yetro heeft in zijn voer bak op stal een mineralen blok.
Hij doet er niets mee.
Dat ding lost langzaam op door dat ik appeltjes enzo in zijn voer bak leg en door zijn eigen kwijl tijdens het eten.
Heb ik hem toch niet voor niets gekocht Haha!

Mantha
Berichten: 25
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:53

En die rode hebben nog als nadeel dat je paard er roze van wordt als ze er langs schuren! Zeker als je een wit paard hebt! Ervaring mee dus! Volgens mij is het allebei goed en beter dan niets!

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:54

wij hebben ook altijd die witte voor de paarden en ze vinden het heerlijk hoor....
dus volgens mij kan het geen kwaad.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:56

Mijn paard lust die gekleurde steentjes niet eens. Als ze niet goed zouden zijn waarom worden ze dan in de paardenwinkels verkocht?

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:04

volgens mij zijn die dingen wel goed.
Het is dus zout en zout houdt vocht vast (las ik eregister nog in de Libelle Knipoog ) en dat lijkt me zeker met dit weer niet slecht voor een paard.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:10

Jolynn schreef:
Mijn paard lust die gekleurde steentjes niet eens. Als ze niet goed zouden zijn waarom worden ze dan in de paardenwinkels verkocht?


Dat is geen argument of iets goed is of niet. Er worden de nodige onnodige dingen (en soms ronduit troep) in paardenwinkels verkocht...ligt helemaal aan de winkel zelf...

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:18

Ik heb ook altijd deze witte likstenen voor mijn pony's hoor. Lijkt me niets mis mee.
Trouwens, ik heb wel eens van die speciale paardenlikstenen gekocht, maar die raakten ze niet eens aan.

xXfamkeXx

Berichten: 129
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: de wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:24

Ik heb ook van die kleine likstenen voor mijn verzorgponies. Niet die grote omdat ze het maar kleine shetjes zijn. Maar k had toen ook nog zo'n knoflookliksteen en die gaf ik aan Djoke want die had eerder al zon rode en die was zo weg. Nou die knoflook liksteen heeft ze nooit aan geraakt Boos! !! En nu raakt ze geen een liksteen meer aan! Dus geen Knoflookliksteen kopen als je een kieskeurig paard heeft. Vronie heeft ook zo'n grote liksteen en daar slikt ze altijd aan. En hij wordt toch ook gewoon is paarden winkels verkocht?? Dus zal die ook wel goed zijn voor paarden.