Voor het eerst in de nieuwe bak gereden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Voor het eerst in de nieuwe bak gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 18:06

Gisteren voor het eerst bij de nieuwe stal gereden. Via een zwaar beveiligd pad (drie schrikdraadafscheidingen en eentje die niet onder stroom stond) naar de wei. Nike eruit gevist en op de terugweg weer alle afscheidingen dicht maken terwijl Nike (iets te) nieuwsgierig toekeek, wat een gedoe! Scheve mond

Na het poetsen en opzadelen naar de bak gegaan. Nike liep alsof de weg met glas bezaaid was. Heeeeel voorzichtig. Rondom de bak waren er ook allerhande enge dingen. Een stel eenden en kippen, een plankje (jaha, erg eng!), de wei met paarden aan de overkant en de longeerbak. Na een paar rondjes in opperste verbazing rondgestapt te hebben was de eerste schrik wel weer voorbij en zijn we aan het werk gegaan. Nike voor stofzuiger laten spelen en daarna een beetje opgepakt. Beetje gedraafd, wat overgangetjes, tempowisselingen en figuren en hij deed alles vrij braaf eigenlijk. Alleen toen er aanspanning langs kwam rijden was ik z’n aandacht even kwijt. Was toch wel een klein beetje trots op ‘m. OK dan!

Na het na-het-rijden-ritueel begon meneer het een beetje zat te worden De weg naar de wei duurde veel te lang (weer die afscheidingen!). Toen ik hem had losgelaten nam hij een linke spurt, yihaa! Haha! De leider van de groep liep hem tegemoet. Nike deinsde eerst weg maar even later stonden ze aan elkaar te snuffelen, waarna de rest van de groep er ook bij kwam en dat zag er best goed uit. Daarna ging hij toch weer een stukje van de groep af grazen. Volgens de staleigenaar loopt hij nog teveel achter het kleinste ponietje aan, wat niet op prijs wordt gesteld door de groepsleider. Dat doen alle nieuwe paarden echter zei hij. Als ik het gisteren zo eens bekeek denk ik dat het allemaal wel zal loslopen. Alles in z’n eigen tijd!


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:36

fijn zeg dat het zo goed gaat!
veel plezier nog op je nieuwe stal

komt vanzelf goed hoor, hij vind zn plaatsje nog wel

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:49

Over die afscheidingen gesproken, ik loop daar ook altijd mee te klooien zooooo irrie, Maarum lekker he als je zo trots op je pony kunt zijn dat had ik zondag! heerlijk voor je

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 10:02

Tja, die afscheidingen vind ik echt duffe ellende. Met de ene hand Nike op afstand proberen te houden, want het heet niet voor niets schrikdraad en met de andere hand dat band zover uitrekken dat die haak weer in de houder kan. En dat drie keer... Was weer goed materiaal voor een slapstickfilm geweest. Kreeg vanochtend overigens een mailtje van Nike's eigenaresse (wij mailen elkaar altijd hoe het is geweest) dat hij gisteren in de groep stond te grazen.

Enne DEESenJAMBO, 'k wil niet zeuren hoor, maar Nike is toch echt wel een paard... Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, CairnTerrier, Dancer, FenrisLoki, Hanjan, Happy16, idylle, KaasSouffle_, laura22, Lisewiesje, Miran, Mo_Noah, Swift, Syb_sem, Vagabondo en 161 bezoekers