zonder cap

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:44

Kleintje"]
[quote="Lientie schreef:
Iedereen die met cap rijdt...rijden jullie ook met het kinbandje vast?

Yeps
Een veiligheidscap, dus die bandjes slingeren anders zo rond, kan je niet zoals vroeger gewoon even voor je klep langsdoen of in je cap.

Als ik mijn autogordel om doe dan doe ik die ook echt vast en niet alleen om mijn arm. Anders werkt het nog niet. Net zoals een cap anders niet werkt!
[/quote]

Mee eens, ik zou het zelfs niet zien zitten om ze los te laten, moet ongelooflijk irriteren aangezien het niet van die elastiekjes zijn die je over je cap kunt spannen dus hangen die daar te zwiepen, nee dank u Lachen Heb altijd een cap met zo'n bandjes gehad, dus ja, heb ze ook altijd vastgedaan. En eigenlijk logisch, want anders geeft de cap plots veel minder bescherming. (Ja ik heb iemand zijn cap al eens zien afvallen, dan vraag ik me toch af wat voor nut het dan nog heeft). Dus ik gebruik gewoon een goed passende cap met riempjes vast.

Vergelijking met de autogordel vond ik heel goed

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:50

Al vallen de mussen dood van het dak. Ik hou mijn cap op.. Cool En trouwens ik rijd bijna niet in bloedhitte, vind mijn paardje ook niet grappig.. Althans ligt meer aan mij dan aan hem denk ik... Bloos!
Bandje zit vast.. en dan maar een zweethoofd !!
Ik heb nu zón horka goedgekeurde Champignon en zit er wel aan te denken om zón lichtgewicht casco te kopen.. maar ja ik wil wel meer Tong uitsteken

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:41

Ik rijd altijd zonder cab, heb echt een pokke hekel aan zo'n ding. ( alleen als ik op een onbetrouwbaarpaard ga) Zit voor geen meter, en staat ook dom aangezien ik altijd ermee naar buiten dan zou moeten.
Verder vertrouw ik Bunny voor de volle 100% en ik heb een bokriempje *LOL*

Tja liever 1 keer vallen en hersenschudding dat altijd zo'n warm ding op.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:15

ik heb nooit met een cap gereden omdat ik western rij daar hoeft dat niet of daar word het niet gedaan, ik heb er wel es over na gedacht maar het ziet zo raar uit op een westernzadel met een cap op.
ik heb wel eens gedacht of ht geen goed idee was om een cap aan een cowboyshoed vast te maken maar ja.
stom eigenlijk maar ik denk toch dat ik zonder blijf rijden.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:53

ik rij tegenwoordig altijd met cap. zo'n jong ding drukt je wel met de neus op de feiten. Bij mijn pony deed ik het ook nooit. stom stom

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:57

Ik zet meestal wel een cap op, maar heb er ook geen problemen mee om zonder te rijden. Natuurlijk is het verstandiger om met cap te rijden, maar af en toe, dan heb ik er gewoon de balen van en doe hem niet op.
Nouja, is m'n eigen risico dat ik dan loop.
Ik moet eerlijk zeggen dat het wel aan het paard ligt. Op susan rijd ik nooit met cap, die blijft nog staan als je een bom onder haar afschiet en ik ben te lui om de cap mee te nemen naar de boerderij. Op vreemde paarden met een fout/bok-imago zet ik hem wel standaard op.

*edit* Ik vind het overigens niet dom uit zien, dat is niet de reden dat ik niet altijd met rijd Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:32

Ik *heb* helemaal geen cap. Al niet meer sinds ik m'n eerste paard kreeg, een jaar of 8 geleden nu. Toen had je van die afschuwelijke dopjes waar ik vreselijke hoofdpijn van kreeg, en ik heb het ding nooit meer opgezet toen ik bij de manege weg was.

Nu keek ik laatst weer eens op het internet en in een locale ruitersportzaak, en merkte dat er nu eigenlijk best mooie lichte helmen zijn waar je ook nog mee over straat kan. Mijn excuus is dus weg, en misschien is het 8 jaar goedgegaan, maar zal ik de goden niet langer verleiden. Ik heb dus een groene Las Nabeg helm bestelt, en als die er is zal ik hem dragen.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:54

Eerlijk gezegd daar ik ook zelden een cap, tot voorkort alleen tijdens de wedstrijden omdat het moest. Ik vond ze nl erg oncomfortabel en warm.

Maar sinds kort heb ik zo'n veiligheidscap (een vriendin zei tegen me: zo'n ouderwets potje kan niet meer hoor , je moet zo'n nieuwe hebben tegenwoordig, daar rijdt iedereen mee!) en ik moet toegeven deze zitten een stuk comfortabeler dan die oude dingen. Nu rij ik er alleen buiten mee (ik weet het, zou eigenlijk altijd moeten Schijnheilig , maar toch, kom nog uit het tijdperk dat het not done was met cap te rijden).

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:14

Ik rij altijd met cap. Zelfs op de makste paardjes. Als je net verkeerd valt... Boos!
Ook ben ik gewoon veel zekerder met een cap, omdat ik dan niet bang ben te vallen.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:29

Ik rijd nu met dit weer eigenlijk meestal zonder cap, behalve op een 3 jarige die ik aan t inrijden ben, maar dat is gewoon omdat het te warm is. Als t kouder word en de paarden weer frisser, dan zet ik hem in de meeste gevallen zeker op!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:39

ik rij altijd met een veiligheidshelm, ook met mijn westernzadel, dan ziet het er maar raar uit, boeit mij niets!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:07

smurf schreef:
ik rij altijd met een veiligheidshelm, ook met mijn westernzadel, dan ziet het er maar raar uit, boeit mij niets!


OK dan!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:08

ik wou dat ik jou instelling had smurf hahah

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:24

Deze discussies kun je eindeloos voeren, en bij ons op de vereniging was het ook een tijd geleden een gesprek van de dag.
De westernruiters hoefden geen cap op, de niet western ruiters wel. Op de vereniging hebben we het zo gedaan dat tot 18 jaar je een cap op moet, en 18 jaar en ouder het zelf mogen weten.
Tijdens de les doe ik wel altijd een cap op, zomers en winters. Nu het zo warm is, rij ik, wanneer ik voor mezelf aan het rijden ben, nooit met cap op (alleen buiten) ik krijg er namelijk een giga hoofdpijn van .
's winters doe ik hem wel weer op, lekker warm Haha!