zonder cap

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lufmahhorses

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: oldenzaal

zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 22:12

bij de rubrieken - lol met je knol
- in the picture
rijden best veel lui zonder cap.... is het verstandig???
ook al ben in het zadel geboren... Verward
wat vind jij??

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:25

Nee, het is zeker niet verstandig.. een rare sprong en je ligt eraf.

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:26

Mja ik vind het niet verstandig en ik heb nog maar heel zelden zonder cap gereden. Maar uiteindelijk moet natuurlijk ieder het voor zichzelf uitmaken, de meeste mensen die ik ken rijden zonder, en tja het is hun volste recht. Helaas heb ik ook al een paar lelijke valpartijen gezien, misschien ook een reden waarom ik mijn cap opzet, plus dat ik een keer gevallen ben en dat ik heel blij mag zijn dat ik toen mijn cap aanhad
Wat ik niet begrijp is dat sommige mensen commentaar hebben omdat je WEL met cap rijdt Verward Ik zaag toch ook niet omdat zij zonder rijden? Ach ja, ieder moet het uiteindelijk zelf maar beslissen... (buiten lessen enzo om dan)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:39

tis hun eigen hoofd.....

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:41

niet verstandig
Ook al kun je zo goed rijden!! het blijven paarden en als ze een keer een gekke sprong maken kunnen zelfs de beste ruiters er af vallen Knipoog

lufmahhorses

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 22:44

jahh

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:46

Vroegah heb ik op mijn verzorgknollie wel zonder cap gereden (alleen in de les, niet met springen/buitenritten) Als ik nu op een paard kruip (doe ik niet zo heel vaak meer) zet ik wel altijd een cap op.

Tja, je moet het zelf weten... Zou nu niet meer zo snel zonder cap gaan...

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:55

Inderdaad niet verstandig...
Ook al kun je nog zo goed rijden, er kan altijd iets gebeuren.
Het blijft een vluchtdier en trouwens, als je pony struikelt kun je er nare dingen aan over houden zonder cap, als ik toen mijn cap niet op had gehad, zag het er toch niet meer zo recht uit bij mij hierboven denk ik...
Maar ja het is je eigen hoofd, zelf weten.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:56

ik stam nog uit het tijdperk dat je met een niet passende cap mocht crossen (zie profiel) Ik ben er overigens wel gelukkig mee dat het steeds meer in is om wel een cap te dragen. Met springen en buitenrijden zal ik wel altijd een cap gebruiken

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:58

Verstandig is het niet, maar als ik eerlijk ben rij ik eigenlijk ook altijd zonder cap. Bloos Alleen als ik op een vreemd paard naar buiten ga, dan doe ik hem wel op. STOM dat weet ik!!

Wappy
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:10

Meestal zet ik een cap op, zeker bij lange wandelingen, want dan crossen we en als je er dan afligt Verward
maar soms bij korte wandelingetjes wanneer ik et paard goed ken doe ik geen cap op Bloos!
of soms als het te warm is of ik ken het paard goed en ik ga bv. geen dagwandeing doen doe ik het ook niet...maar dat is niet zo vaak...
Nou ja uiteindelijk moet je toch wel voor alle zekerheid een cap dragen...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:14

Ik heb de eertse anderhalf jaar altijd met cap gereden, 4 keer er af gedukkelt dat het slim was dat ik dat ding op had. Maar met dit warme weer krijg ik binnen notime koppijn van dat ding en helemaal geirriteerd voorhoofd, terwijl hij echt niet te strak zit ofzo.

Ik weet het, fout,... maar met cap rij ik 10 minuten en dan jeukt dat ding zo op mijn hoofd...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:19

ik weet zelf ook dat het fout is,en ik rij ook altijd zonder cao,echt altijd,zelfs op de springwei enz. en aventoe buiten,heel dom van me.
maar buiten ben ik nou wel weer met cap gaan rijden,en ik denk binnen kort in de bak ook weer.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:32

Met dit weer rij ik niet met cap, niet om stoer te doen, maar ik voel me gewoon onzeker met cap op. Dan heb ik echt het gevoel dat ik alvast weet dat ik ga vallen. Alleen op de jonge pony s rij ik een tijd met cap, maar als ik er een tijdje op heb gereden en ik denk dat het wel goed zit, dan doe ik hem af. Op vreemde pony s rij ik natuurlijk ook wel met cap... Naja, meestal dan Schijnheilig maar buiten en springen doe ik meestal zonder cap... Bloos

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:33

tis hastikke onverstandig, maar toch doe ik het altijd met sharir Verward
kben gewoon lui en dom, dat zeg ik maar eerlijk!
met les doe ik wel altijd een cap op, maar dat is dan ook verplicht Haha!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:42

Ik rij dus ook altijd met cap. maar voor foto's doe ik em af omdat het net een padestoel is op je hoofd Whahaha! Ik heb een vriendin dood door zonder cap te rijden ze liet een zoontje van 9 jaar achter vanaf toen heb ik een schrik gepakt en rij nooit zonder cap. Laatst was mijn cap kapot en ben ik een kleine buitenrit op Sweety gaan maken omdat ik pas de dag erna naar de ruitershop kon en ik voelde me dus echt niet op mijn gemak. Sweety is superbraaf maar het is het gedacht van die vriendin. Maar ik vind wel dat als er in foto topics iemand zonder cap rijd er niet over gediscuteed moet worden ieder beslist dat voor zichzelf en er moeten geen topics door verpest worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:01

Het is onverstandig absoluut.
Maar ik moet bekennen dat ik niet eens in het bezit ben van een fatsoenlijke cap. Ik verbeeld me dat ik mijn paard wel ken na 6 jaar. En natuurlijk kunnen er ook dan nog ongelukken gebeuren. Haha!
Het feit is dat er altijd nog zo veel dingen op mijn verlanglijstje staan dat een cap echt op plek 35 komt te staan. Als mijn paard iets nodig heeft worden er kosten nog moeite gespaard maar voor mezelf geef ik niet zo makkelijk geld uit. En dat is misschien niet slim, ik weet het........

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:40

Alleen jonge paarden rijd die aub niet zonder cap!!! slechte ervaring mee !!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:41

Niet slim, ik rijd meestal wel met cap maar op foto's eigelijk (bijna )nooit,fout ik weet het. Maar als er iets gebeurd is het wel mijn eigen schuld.

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:44

Ik rijd echt altijd met cap. 't went gewoon, ik zou hem missen als ik hem niet op zou doen denk ik Verward

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:34

Ik ben daar heel simpel in. Als je een auto koopt wil je dat die veilig is, veel mensen geven daar veel geld aan uit (ABS, Airbags, sidebags en ga zo maar door) maar nog veel meer doen dan niet hun gordel om. Dus al het andere is weggegooid geld, want zo belangrijk is je veiligheid niet als je er zelf niets aan doet.

Als je uit huis gaat doe je de deur dicht en vaak ook op slot. Je laat hem niet open staan, veiligheid, tegen inbraak.

Dus waarom geen cap op? Veiligheid, tegen hersenletsel!

Ik heb hersenletsel gehad (niet door paardrijden), ben nu 5,5 jaar verder en nog niet helemaal gezond, zal dit nooit meer worden, heb veel bijwerkingen, heb er erg veel door verloren, dus ik weet hoe verstandig het is. Ik heb altijd mijn cap op! 1 keer niet op en ik kan mijn paard verkopen van mijn man!

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:45

Een cap is alleen al handig tegen laag hangende takken op een buitenrit, ik ben vaak heeeeel blij dat ik een cap op heb Pling .

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:48

Verstandig is het niet maar ik doe het toch.
Alleen met buitenritten en met springen heb ik een cap op.
En als ik op de manege in de les rijd want dan moet je een cap op Boos!

[edit]Mijn petje zit beter Knipoog[/edit]

byrklint
Berichten: 253
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:17

Op mijn manege in het verplicht nu voor alle leefdtijden opzich wel beter maar het het warme weer zou ik af en toe zo graag zonder rijden.

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:33

k voel me veel lekkerder met cap! je hoort veel mensen: ik ken mn paard door en door...maar een paard blijft toch altijd een levend wezentje en kan altijd schrikken!!!