castreren met 1 maand..???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:08

Moonlover schreef:
Haha dat is wel knap!
Zo vertelde een keer iemand uit m'n klas, dat ze een eigen paard had maar ze ging er alleen in het weekend naar toe omdat dat beest helemaal bij d'r tante stond.
Eerst was het een merrie, en de volgende keer begon ze erover dat haar paard (toen opeens een hengst) was uitgebroken en alle merrie's in de wei had gedekt.
En ohwja haar ouders wisten er niks van dat ze een paard had, daarom stond hij bij haar tante.. Verward


Welk gedeelte geloofde je niet? Mijn paard staat namelijk ook zo ver weg, dat ik er alleen in het weekend naar toe kan.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:50

Jeetje, waren geloof je haar niet Verward Haha! ? Ik denk dat dat best kan.. Tja, dat castreren was mss wat lastig, zal een hele operatie geweest zijn denk ik! En tja, sommige paarden krijgen weleens een groeispurt, al is 20 cm vast wel het record Knipoog ! Zou ze al in haar eigen verhalen geloven?
Maar ff een vraagje, was die dierenarts wel afgestudeerd? Schijnheilig

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:27

Mystica"]
[quote="Moonlover schreef:
Haha dat is wel knap!
Zo vertelde een keer iemand uit m'n klas, dat ze een eigen paard had maar ze ging er alleen in het weekend naar toe omdat dat beest helemaal bij d'r tante stond.
Eerst was het een merrie, en de volgende keer begon ze erover dat haar paard (toen opeens een hengst) was uitgebroken en alle merrie's in de wei had gedekt.
En ohwja haar ouders wisten er niks van dat ze een paard had, daarom stond hij bij haar tante.. Verward


Welk gedeelte geloofde je niet? Mijn paard staat namelijk ook zo ver weg, dat ik er alleen in het weekend naar toe kan.
[/quote]

Dat het eerst een merrie was en toen een hengst..!
Ze had trouwens ook nog zoiets gezegt van, ja we wisten niet wat het was.. nogal vaag.. Verward

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:28

Moonlover schreef:
Dat het eerst een merrie was en toen een hengst..!
Ze had trouwens ook nog zoiets gezegt van, ja we wisten niet wat het was.. nogal vaag.. Verward


met mensen kan het ook he Knipoog Haha!

Leo

Berichten: 50155
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:33

Sorry..... Een dierenarts castreerd niet eens een hengstje van 1 maand.... onmogelijk trouwens... Scheve mond

Heeft zij verstand van paarden Verward Als ze een merrie nog niet van een hengst weet te onderscheidden??? Dat kan ik zelfs Tong uitsteken

En dat paard van 1.80 is dan wel een wonderpaard, die mag in een museum

Leo

Berichten: 50155
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:34

Omdat hij zoveel gegroeid is dan Knipoog

warringsje

Berichten: 62
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Koksijde-Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:26

kdenk wel dat je een vriendin hebt met verschrikkelijk veeeeeeeeel fantasie *LOL* gelooft ze dit eigentlijk allemaal zelf Bloos!
Schijnheilig

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:43

Ik wil ook een transsexueel veulen............hahahahahahahahahahahahaha

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:53

500 kg, dat is een zwaar hobbelpaard! Haha! Daar kan je inderdaad van maken wat je zelf wil; een hengst of een merrie en dan ineens na enkele uren een ruin. Het paard zal er zelf geen last van hebben. En die groeispurt? Ze heeft hem gewoon op een verhoginkje gezet.. Haha!

Wat een fantasie.. Ik had haar ter plekke al raar aangekeken of uitgelachen. Je weet wel erg weinig van paarden als je al deze dingen door elkaar haalt (merrie/hengst, stokmaat..)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 01:23

Nou ik geloof het wel hoor.

Karan was eerst ook een merrie. Toen heette ze nog Karinka. Maar na twee maanden hadden ze door dat het toch echt een hengst was. Want hij had zijn moeder gedekt. Dus toen (inmiddels omgedoopt) Karan 13 maanden was had hij ineens een zus. Die ook nog eens zijn dochter was. Karan was na de dekking meteen gecastreerd. Maar toch had ie nog zijn dochter/zus gedekt. En daar kwam een heel mooi veulen uit. Bont want dat is wat ze bij de welshcobs graag zien.

Dit veulen is op de hengstenkeuring eerste geworden! Ja en toen was ie nog maar 1 jaar oud. Dus de jongste goedgekeurde dekhengst van Nederland. Daar waren ze wel heel blij om.

Ik heb helaas geen foto's. Want die waren allemaal mislukt. Wel jammer he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:45

Ik denk inderdaad niet dat hier ook maar enige kern van waarheid in zit! Haha!