Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mika11 schreef:Ik heb in de loop van de jaren op verschillende pensionstallen/manege gestaan met m'n paarden.
Vooral op de grotere pensionstallen waar veel ruiters in de sport reden was het geroddel niet van de lucht. Elkaars paard en manier van rijden afkraken. Bepaalde groepjes die dachten dat ze de wijsheid in pacht hadden en op de B-ruiters neerkeken.
Sinds een half jaar sta ik op een kleine pensionstal (8 paarden) met enkel recreatieruiters. Hier speelt dit helemaal niet. Ik heb het hier ook heel erg naar m'n zin. Het is iets minder luxe, geen binnenbak, heel klein keukentje, maar paarden staan lekker buiten. Ik zou niet meer anders willen.
Nu vroeg ik mij af, waar komt het geroddel op veel stallen toch vandaan?
Omdat het een grote stal is en veel mensen vaak met elkaar te maken hebben?
Of omdat als er in de sport gereden wordt jaloezie in het spel komt?
Ik weet wel dat het doodzonde is want ik heb er nare ruzies uit voort zien komen.
Daphne__ schreef:mika11 schreef:Ik heb in de loop van de jaren op verschillende pensionstallen/manege gestaan met m'n paarden.
Vooral op de grotere pensionstallen waar veel ruiters in de sport reden was het geroddel niet van de lucht. Elkaars paard en manier van rijden afkraken. Bepaalde groepjes die dachten dat ze de wijsheid in pacht hadden en op de B-ruiters neerkeken.
Sinds een half jaar sta ik op een kleine pensionstal (8 paarden) met enkel recreatieruiters. Hier speelt dit helemaal niet. Ik heb het hier ook heel erg naar m'n zin. Het is iets minder luxe, geen binnenbak, heel klein keukentje, maar paarden staan lekker buiten. Ik zou niet meer anders willen.
Nu vroeg ik mij af, waar komt het geroddel op veel stallen toch vandaan?
Omdat het een grote stal is en veel mensen vaak met elkaar te maken hebben?
Of omdat als er in de sport gereden wordt jaloezie in het spel komt?
Ik weet wel dat het doodzonde is want ik heb er nare ruzies uit voort zien komen.
De stal waar jij (aan de foto op je hyves te zien)staat heeft mijn zus vroeger gewerkt, echt een gezellig boel daar
Op onze stal staan maar 4 paarden, maar het is niet bepaald gezellig te noemen
Onze KWPNer is bont, en de andere KWPNer is donkerbruin... nou natuurlijk is die donkerbruine vééél beter en ons paard moeten we niet scheren want zelfs die bruine is niet geschoren![]()
En toen ons paard zowat van z'n benen getrapt werd door een fries wouden we haar niet meer op die wei hebben en toen waren wij opeens pennykindjes
xmarliez schreef:_Lot, wat jij beschrijft als een recreatie ruiter noem ik een ruiter. Een ruiter geniet namelijk altijd, mocht je niet genieten en het alleen om de prijzen doen ben je in mijn ogen geen ruiter. Voor iedere ruter geldt namelijk het zelfde DO IT FOR THE HORSE en NIET alleen voor jezelf.
Daphne__ schreef:De stal waar jij (aan de foto op je hyves te zien)staat heeft mijn zus vroeger gewerkt, echt een gezellig boel daar
Op onze stal staan maar 4 paarden, maar het is niet bepaald gezellig te noemen
Onze KWPNer is bont, en de andere KWPNer is donkerbruin... nou natuurlijk is die donkerbruine vééél beter en ons paard moeten we niet scheren want zelfs die bruine is niet geschoren![]()
En toen ons paard zowat van z'n benen getrapt werd door een fries wouden we haar niet meer op die wei hebben en toen waren wij opeens pennykindjes
Urielle schreef:Roddel is sociaal cement.