Het verhaal van Marley!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Het verhaal van Marley!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 11:25

Het is alweer een tijdje geleden maar wil het toch graag met jullie delen. Vorig jaar December fietste ik niets vermoedend richting stallen om mijn paarden te voeren. Toen ik de stal in kwam zag ik dat Marley lag. Even denk ik 'aahh ze ligt de luie wammes' Als ik dichterbij kom zie ik dat ze heel zwaar ademt en dat ze een lelijke hoofdwond heeft. Er gaat van alles door me heen. Vastliggen, koliek. Ik pak het halster en denk maar één ding ze moet weer in de benen. Maar wat ik ook probeer Met geen mogelijkheid krijg ik haar omhoog. Ik haal de eigenaar van de stallen erbij Ook hij doet nog een aantal pogingen om haar omhoog te krijgen maar ook deze zijn tevergeefs. We halen de dierenarts erbij. En deze ziet al snel dat het foute boel is. Ze heeft haar schedel gebroken. Hij probeert nog of ze reageert op prikkels van buitenaf maar ze ligt al in een coma. Ik kan nog maar één ding voor haar doen en dat is haar uit haar lijden verlossen. Waarschijnlijk is ze geschrokken van iets, naar voren gesprongen, gevallen en met haar volle gewicht met haar hoofd tegen de deur aangeklapt. Met die klap is ze waarschijnlijk ook gelijk buiten bewustzijn geraakt. Niets in de stal duidt op paniek Het zaagsel ligt nog keurig in de stal en Ryan staat er ook heel rustig bij. Één klap en Marley is er niet meer. Heel lang heb ik nog gehad dat ik naar de stal fietste en haar gewoon in haar stal verwachte Ik kon het gewoon niet bevatten dat ze er niet meer is. De angst zit er nog steeds goed in. Als ik nu bij mijn paarden aankom en ik zie één van de twee zo snel niet dan zit mijn hart in mijn keel We weten bijna zeker dat het een ongelukkige val is geweest. Waarschijnlijk is ze van iets geschrokken Maar waarvan? Wat of wie is daar geweest die er niks te zoeken had. Dat blijf ik me altijd afvragen. Nu ik hier weer van alles lees over Daisy en een pony in Enschede die doodgestoken komt het hele gebeuren met Marley toch weer naar boven. En die angst Die blijft!

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:34

Jeetje, wat een verhaal.
Lijkt me vreselijk om je pony zo plotseling te verliezen. Gelukkig heeft de pony niet hoeven lijden.
Heel begrijpelijk, maar daarom niet minder vervelend, dat die angst blijft.
Sterkte...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:34

wat een naar verhaal, sterkte meis.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:39

Jeetje wat erg!
Gelukkig heeft je paard ws niet geleden.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je paard gewoon weer in zn stal verwacht.

Heel erg veel sterkte!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:02

He wat een naar verhaal.
Je blijft je altijd afvragen hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. We hebben zelf (mijn zusje dan) een hengst op zo'n manier verloren, die stond ineens op 3 benen op stal, in de tijd van een uur gebeurd. Helaas was het been zodanig stuk dat het wel einde verhaal betekende Scheve mond

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 12:54

Jantien schreef:
He wat een naar verhaal.
Je blijft je altijd afvragen hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. We hebben zelf (mijn zusje dan) een hengst op zo'n manier verloren, die stond ineens op 3 benen op stal, in de tijd van een uur gebeurd. Helaas was het been zodanig stuk dat het wel einde verhaal betekende Scheve mond


Inderdaad je blijft je altijd afvragen wat er precies gebeurd is. En waar ze zo van geschrokken is dat ze letterlijk zo een doodsmak heeft gemaakt. Het zure is dat we bij Marley (omdat ze zo groot was) het plafond en de ijzeren balk weg hebben gehaald zodat ze haar hoofd kon stoten.

Wat erg van jullie hengstje ook. Het is niet te bevatten hè? En dat terwijl ze veilig op stal staan denk je dan.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:19

ow mijn god, wat een verhaal, kreeg er kippenvel van, het zal je maar gebeuren hey, wat erg voor je, en zonde van het paard dat het op deze manier aan zn einde moet komen, zonde,
en wat erg dat je nog altijd die angst over houdt, heel veel sterkte ermee nog

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 22:32

Dank je wel Kinglover. En ja die angst zal blijven ben ik bang. Ik ben elke dag weer blij als ik mijn paardjes weer gezond en wel aantref 's morgens.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, CairnTerrier, Dancer, FenrisLoki, Hanjan, Happy16, idylle, KaasSouffle_, laura22, Lisewiesje, Miran, Mo_Noah, Swift, Syb_sem, Vagabondo en 161 bezoekers