schamen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rosaq

Berichten: 77
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: rotterdam

schamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 13:52

hallo allemaal,

als ik aan het paardrijden ben op de manege (paardrijles),
dan schaam ik me altijd als ik iets fout doe.
nou moet je niet zeggen wat heb ke dan fout gedaan, want ik heb n og niks fout gedaan. (heb nog maar 5 lessen gehad).
als ik het niet goed doe dan gaat de juf tegen me schreeuwen en dan wordt ik rood. Bloos! dit is wel gebeurd. dan kijkt iedereen naar me.
hebben jullie nog tips voor dit. want dit vind ik niet leuk!

lieve doina, waarom ben je niet van mij?
ponykamp is al voorbij!
dat is ook snel


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:59

Een andere manege zoeken, want een juf hoort niet tegen je te schreeuwen als je wat fout doet, zeker niet na 5 lessen.

rosaq

Berichten: 77
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 14:00

sja.... maar dat is de enigste manege in de buurt.....

lieve doina, waarom ben je niet van mij?
ponykamp is al voorbij!
dat is ook snel

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:11

Je woont in Rotterdam en er is maar 1 mange in de buurt??????
Volgens zijn er zat andere maneges in Rotterdam!!!!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:57

Andere manege, of andere juf zoeken.
Dit kan niet hoor, dat ze tegen je gaat schreeuwen als je iets fout doet.
Is ze wel gediplomeerd?


Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:08

Er zijn meer dan genoeg maneges in Rotterdam Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:15

Citaat:
010-4676962
Manege Bommeleijn

Oude Kleiweg 80 3045LG Rotterdam

2

010-4181560
Manege Hazelaar De

Hazelaarweg 25 3053PM Rotterdam

3

010-5219399
Manege Hillegersberg Stichting

Bosweg 10 2661GT Bergschenhoek

4

010-4526838
Manege Rotterdamsche De

Kralingseweg 120 3062CG Rotterdam

5

010-4526838
Rotterdamsche Manege De

Kralingseweg 120 3062CG Rotterdam



En dan heb ik nog niet eens moeite gedaan met zoeken....

Toos paardloos

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:20

Schreeuwt juf alleen tegen jou of ook tegen de anderen?
Is het niet zo dat je het je misschien teveel aantrekt?
(Al horen juffen natuurlijk nooit te schreeuwen!!!)

Heb je hier thuis al over gepraat?

Voordat je aan een andere manege denkt kun je je klacht ook met de eigenaar van de manege bespreken of dit door je ouders laten doen.
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:22

Manege 4 en 5 zijn wel hetzelfde hoor Haha!.

En ik weet niet of je het verschil weet tussen schreeuwen om je verstaanbaar te maken, of schreeuwen omdat ze kwaad is op jouw. Weet je, helemaal als je in een buitenbak rijdt en er staat wind, of de manege ligt langs een drukke weg, dan kun je wel gewoon praten maar dan horen de leerlingen je niet. Dan moet je gewoon schreeuwen. En niet iedere manege heeft een microfoon of een geluidsinstallatie waar tijdens de lessen door gepraat kan worden....

Dus: waarom schreeuwt de instructrice? Is ze kwaad op jouw? Als ze niet kwaad is op jouw, maar jij niet tegen dat schreeuwen kunt, dan moet je toch leren om je daar niets van aan te trekken.

Je suis Charlie.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:26

Cassidy schreef:
Manege 4 en 5 zijn wel hetzelfde hoor Haha!.

Dus: waarom schreeuwt de instructrice? Is ze kwaad op jouw? Als ze niet kwaad is op jouw, maar jij niet tegen dat schreeuwen kunt, dan moet je toch leren om je daar niets van aan te trekken.


Kan ik niets aan doen, gekopieerd van telefoongids.nl...

Maar goed, zijn je ouders erbij als je lest? Wat vinden zij ervan?

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:54

Beste Rosaq,

De enige die zich daar moet schamen is jouw juf. Goede juffen schreeuwen niet. En al helemaal niet omdat hun leerling een foutje maakt. Je lest bij haar om te leren. Als jij het allemaal al kon, stond je misschien zelf wel in het midden van de bak. Dus het is absoluut helemaal niet erg om foutjes te maken. En al helemaal niet als je pas zo kort rijdt!
Ik rijd al 28 jaar en ik maak nog heel veel fouten, dat hoort erbij!

Praat er maar eens over met je vader en/of moeder. Misschien kun je in een andere les gaan rijden bij een andere juf, of kun je toch naar een andere manege waar de lessen beter en leuker zijn.
Vergeet niet dat paardrijden een hele leuke hobby hoort te zijn. Schreeuwende juffen horen daar absoluut niet bij!!!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:45

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je rot voelt als je een foutje maakt.
En dat alles word nog erger gemaakt door dat jouw juf hard op jouw op je fouten wijst.
Iedereen kan horen welke fout jij gemaakt hebt en dat is helemaal niet leuk!
Ik ken het probleem.
Toch moet je weten dat na 5 lessen NIEMAND goed kan rijden.
Zelfs de juf kon toen nog niet goed rijden.
Misschien kan jij nu al beter paardrijden dan dat zij deed na 5 lessen.

Als je het aan durft (en dat zal niet mee vallen) zou je toch moeten proberen om het tegen je juf te zeggen.
Vraag gewoon of ze boos is omdat jij een foutje maakt.
Of ,wat andere hier al zeiden,zeg het tegen je vader/moeder dat je het niet leuk vind dat ze tegen je schreeuwt.

van juffies Lachen moet je iets leren.
En als je je rot voelt leer je niets

Succes!

En onthoudt....we zijn ALLEMAAL zo begonnen hoor!
Er is niets voor om te schamen.

Groetjes Diana

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:32

Je hebt schreeuwen en schreeuwen. Als ze schreeuwt om zich verstaanbaar te maken kan ik me dat voorstellen. Als juf moet je in zo'n grote bak je stem wel verheffen om je verstaanbaar te maken. Als ze zachtjes gaat praten hoor je het niet en leer je er niets van.
Als ze alleen maar gaat schreeuwen als iets niet goed is, dan is dat niet netjes van haar. Als ik les geef aan kinderen op mijn eigen paard dan ben ik ook heel erg streng. Niet gelijk de eerste keer als we iets proberen natuurlijk, maar als iets al heel vaak goed gaat of iemand is bang maar zegt dat niet, dan word ik wel een beetje boos. Als je bang bent moet je dingen namelijk gewoon neit doen en het zeggen, mij maakt het niet uit, al gaan we nooit draven omdat dat eng is. Het moet wel leuk blijven voor zowel de ruiter als het paard. Je moet nooit iets doen waar je je niet prettig bij voelt en meestal is dat een hele opluchting als iets niet hoeft.
Als de juf iets zegt wat jij niet leuk vindt (of op een manier die jij niet prettig vindt), dan moet je dat gewoon kunnen zeggen. Als ze daarom boos wordt dan is het geen goede juf. Paardrijden moet leuk blijven!
Je hoeft je trouwens helemaal niet te schamen hoor, fouten maakt iedereen, zelfs Anky van Grunsven Knipoog

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:40

toen ik vroegen (paar jaar geleden...) op een manege reed schold mijn instructeur ook iedereen uit die iets fout deed...ben daar meteen weg gegaan!
Moet je doen als dat bij jou ook zo is!

Voor de rest hoef je jezelf echt niet te schamen als je iets fout doet, iedereen maakt fouten en van fouten leer je nou net!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:07

als je zelf een gevoelig iemand bent kan een stemverheffing vaak al als een zweepslag aankomen. (hé leuke woorspeling! Haha!)

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:11

Heb je iets (gehad) aan ons meedenken, rosaq ? Verward
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:55

Ik ben idd ook een keer bij een instructeur weggegaan omdat hij me gewoon niet aanstond. Streng zijn heb ik geen problemen mee, té lief doen heeft bij een paard geen zin en bij mij ook niet bepaald (hoewel ik best gevoelig en onzeker ben, als iemand me de grond in boort kom ik er niet meer uit). Mijn instructeur had wel Deurne gedaan, runde een manege, maar had absoluut geen gevoel voor paarden, en laat mijn paard nou een zéér gevoelig tiepje zijn. Dat was dus wel bekeken toen hij grof werd en mijn paard mepte. Nu heb ik een instructeur die ook wel eens mijn paard een tik verkocht heeft en niet bepaald zachtzinnig is, maar hij zal nooit grof doen als het niet overkomt. Door hem ben ik ook wel wat harder geworden en durf ik een paard meer aan te pakken. Maar nog ben ik veels te lief voor mijn paard.
Dus (nogmaals): als het niet prettig voelt heb je de vrijheid om ergens anders heen te gaan. Paardrijden doe je echt voor je plezier en dat moet de komende járen nog zo blijven (ik stap er, behalve met deze hitte, nog steeds graag op en dat al 15 jaar)!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:58

Nee, ik schaam me helemaal niet, ik ben juist blij als ze wat zegt want dan kan ik dat verbeteren. Als een intructrice naar me zou schreeuwen dan zou ik vertrekken, tenzij ze wel weer je 'beloont' met de goede dingen die je doet.
Ik schaam me trouwens wel als alle oudere betweters in de kantine zitten te kijken.. ik heb liever dat ze ipv roddelen het recht in me gezicht zeggen Haha! Maarja.. dat heeft hier weinig mee te maken

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 08:39

Probeer eens tegen je instructrice te vertellen dat je erg onzeker wordt van haar manier van corrigeren. Vraag haar gewoon waarom ze in jouw beleving schreeuwt. Vaak kan zo'n gesprekje al heel geruststellend werken.
Hoe denken de anderen in jouw les erover?

* To Belg, or not to Belg *

happyhorses

Berichten: 59
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:55

je hoeft dan ook niet meteen van de manege weg, je kan ook gewoon op een andere kes rijden.

eey mensen!!!

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:20

Tessebes schreef:
Een andere manege zoeken, want een juf hoort niet tegen je te schreeuwen als je wat fout doet, zeker niet na 5 lessen.


Idd...Of gewoon een andere juf!! OK dan!

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:21

Hmm..das niej leuk!! Je moet gewoon niks van die mensen aantrekken, je hebt tenslotte nog maar 5 rijlessen gehad!
Concentreer je op je paard Knipoog
nou...Veel succes ermee! Knipoog
CHristy

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:22

Kyralovertje schreef:
Nee, ik schaam me helemaal niet, ik ben juist blij als ze wat zegt want dan kan ik dat verbeteren. Als een intructrice naar me zou schreeuwen dan zou ik vertrekken, tenzij ze wel weer je 'beloont' met de goede dingen die je doet.
Ik schaam me trouwens wel als alle oudere betweters in de kantine zitten te kijken.. ik heb liever dat ze ipv roddelen het recht in me gezicht zeggen Haha! Maarja.. dat heeft hier weinig mee te maken


Ja, toen ik vroeger op de manege zat en die (andere bedweters) andere mensne praten, Dacht ik ook dat ze over me aan roddele waren.
Whahah niej zow leuk...Maarre veel succies eh!

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:44

enne bommeleijn is geen manege maar een pensionstalling Haha!

<3Trotse mama van Madison (14-09-09), het prinsesje en Marisol (19-01-12), ons Sumo-kindje <3
|( Papa Hendrik, vredig heengegaan op 25-04-08. Papa Richard, onverwachts overleden op 08-07-08. Uit het oog, maar nooit uit mijn hart!! |(

rosaq

Berichten: 77
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 22:16

hallo mensen ben ik weer!
sorry dat ik niet antwoorde was 2 daagies weg (uit logeren)
he thanks for al die reacties!

lieve doina, waarom ben je niet van mij?
ponykamp is al voorbij!
dat is ook snel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Elegance_, Googlebot, Loes1996, Misslev, onpaard, Sababber en 16 bezoekers