Je maakt wat mee op stal......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Je maakt wat mee op stal......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 14:37

Staan we gisteren te genieten van Lynn en Doortje, komen de eigenaren van de Andalusiër bij ons op stal naar me toe. Och wat lief het veulentje is er? "Ik dacht al zondag, die merrie heeft pijn want ze staat te huilen, ze zal wel last van weeen hebben!"
De mevrouw die dat soort zaken beweert, heeft vaker van die zeer verstandige paarden weetjes.
Een aantal maanden geleden kochten ze bij een handelaar een Andalusiër voor erg veel geld, paard heeft last van cornage, maar dat was niet zo erg, dat kon wel over gaan Verward
Ze kan ook alleen maar op een spaans zadel rijden, want daar kun je niet afvallen Haha!
De eerste beste keer dat ze op hem ging zitten( met spaanszadel) is hij op de grond gaan zitten en lag ze er dus toch naast. Bloos!
We noemen haar paard het Pass-Pass paard, want ze probeert hem de spansepas te laten doen, maar zelfs dat lukt niet OK dan!
Ach ja je maakt wat mee in paardenland........

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:03

Whahahahahaha ja dat soort figuren heb je nou eenmaal. Ik moet er altijd heel hard om lachen.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:39

hehe geweldig ik moet soms zo hard lachen als je dat soort opmerkingen hoord

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 17:02

Blijft komisch, vooral omdat ze denken dat ze echt verstand hebben van paarden. Ze betalen ruim 10.000,- euro voor een paard met slachtwaarde, helaas zijn er handelaren (op de veluwe, daar verkopen ze Special Horses) die deze praktijken hanteren.....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:45

Oh bij ons in de buurt die handelaar zeker. Vind het daar altijd zo louche uitzien terwijl ik er nog nooit ben geweest.

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:02

Merylin, die van jou is ook geen stuiver waard Boos!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 08:38

Hé Eusebio zo gaan we op Bokt niet met elkaar om. Als je wilt katten op iemand of er een hekel aan hebt, dan uit je dat niet via een openbaar toegankelijke internet site. Haha!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:50

Als je iets wilt uitknokken Eusebio kun je OF naar Merylin persoonlijk toegaan OF het uitknokken op MSN, email of PB. Laat de rest van Bokt erbuiten. Blijft het voor de rest gezellig Knipoog

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 09:59

Ja Jurga die handelaar zit bij jullie in de buurt

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:27

Een kennis van ons heeft een paar jaar geleden een ex-GP paard uit Oostenrijk gekocht (IN Vingers aflikken teressant, toch). Kostte klauwen vol geld (niet het paard, maar het transport), meid was er enorm blij mee. Paard kon passage, maar gewoon draven zat er niet meer in. Dat werd dus in de passage (de hoefsmid noemde het 'wormtrappen') op buitenrit Haha! .

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:44

Ha dan weet ik ook welke handelaar je bedoeld. die probeerde ook wel eens paarden te verkopen en zei dat ze 8 waren of zo en later bleek dat paard rond de 20 te zijn...
maar ja wij hebben iemand met een Lusitano op stal en die doet aan HOGE SCHOOL dressuur.... helemaal niet erg hoor maar die man kan hoge school dressuur les geven ja. alleen zij oefent de basis.maar klinkt interessanter om te zeggen dat je hoge school dressuur rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:55

Hey wat grappig. Ik ben vorig jaar bij die handelaar geweest. Aan de telefoon vroeg ik om een jong en braaf paard vanaf 1.65m. Die had hij genoeg. Ik erheen, stonden daar allemaal special horses. Hij liet meteen een Criollo zien. Ik zei dat ik geen Criollo wilde en toen kwamen we bij een te kleine Appaloosa. Ik: 'meneer, ik zoek een gewoon paard vanaf 1.65m.' Nou, dan had ie wel een hele goede staan. Een Quarterhorse van nog geen 1.60m (maar volop in de groei hoor), een vos. Beestje was 3 jaar en volledig westerngetraind (?). We zijn maar snel weer naar huis gegaan. Voor de grap nog wel naar de prijzen van die paarden gevraagd en die waren niet mis.