De verhuizingsperikelen van Nike

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JoT

De verhuizingsperikelen van Nike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 15:48

Omdat de stal waar Nike stond ophield met bestaan, moest hij verhuizen. Afgelopen zondag was het de grote dag. Alle spullen ingepakt en dat was nog aardig wat. Alleen de vracht aan dekens en dekjes / sjabrakjes al! En dan heb ik het nog geneens over de verzameling potjes, flessen, tubes, e.d. Zondag met z’n drieën de trailer achter het busje gezet, zooi ingeladen en Nike in de trailer gezet. Ging verbazingwekkend gemakkelijk, binnen twee minuten en zonder al teveel tegenstribbelen stond meneer erin, dat terwijl hij (zo is mij verteld) normaal gezien heel moeilijk laadt. Heel braaf! OK dan!

De nieuwe stal was vlakbij en, halleluja, een stuk dichter bij mij in de buurt. Daar aangekomen mocht Nike meteen de wei in en dat was even schrikken voor hem. Hij is een vrij kaal landje gewend, dat ook niet echt klein was, maar dit… Groot! Groen! Eng! Eerst rennen, rennen, rennen (met die draversbenen die alle kanten opgingen, geen gezicht Tong uitsteken) en daarna bleef hij veilig voorin de weide hangen. Verder zag het er wel goed uit daar, grote rijbak, longeerbakje erbij, mooie, nette stallen, niet supergroot maar ook niet klein, inloopkast voor de spullen. Toen we wegreden begon Nike weer te rennen en te hinniken, hij het heel goed in de gaten wat er gebeurde. Vanmorgen kreeg ik nog een droevig getint mailtje van Nike’s baasje dat hij werd geweerd uit de groep (twee paarden en een ponietje) en dat hij wat eenzaam overkwam. Ach gos, arm beest, wordt je uit je vertrouwde omgeving gerukt, in een hok op vier wielen gezet, in een grote wei achtergelaten en dan wordt je ook nog eens als buitenbeentje behandeld. Dat gaat me toch wel aan het hart, emotioneel tutje als ik ben Verdrietig . Maar goed, over een paar dagen zou het beter moeten gaan, dus daar hopen we dan maar op. Mocht het over een poosje echt niet gaan, dan zijn er nog andere wei-gedeeltes, wellicht klikt het daar dan wel. Morgen ga ik er weer naartoe, ben heel benieuwd hoe hij er dan bij staat!

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:28

Op welke stal staat hij nu dan? Veel succes. Hij moet gewoon even wennen..

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 08:55

Hij staat een beetje in het begin van de Katwijkerlaan (vanaf Zoetermeer gezien) en dan iets van de weg af, achter de kassen verborgen. Vanaf de weg kan je de wei wel zien. Ach, het zal ook wel wennen zijn aan beide kanten, maar goed, het blijft een rotgevoel. Er is één paard die de rest van de groep 'beschermt' tegen Nike, dus die moet hem toelaten. Tja, Nike is natuurlijk ook zo gevaarlijk Haha! Anyway, ik hoop dat hij snel aansluiting vindt, alleen is ook maar alleen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie