Kattenvraagje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ynsie
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: schiedam

Kattenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 20:20

Effe een vraagje over mijn nieuwe aanwinst Max,
Hij is een eenjarige exkat die we gister uit het asiel gehaald hebben.. Echt een poepie!Hij kroelt,spint,komt op schoot.. Echt een liefie..We hadden al een poesje en ze moeten nog even aan elkaar wennen,maar dat is normaal denk ik.. Van zn achtergrond weten we niks alleen dat hij op straat gevonden is en waarschijnlijk 1 jaar is...
Nou zat hij dus op de kattenbak te poepen, en een lucht kwam er vanaf echt niet normaal , mn hele huis was begeven, zelfs mn andre poes sloeg op de vlucht.. Ik heb aardig wat kattenervaring maar dit had ik nog niet eerder meegemaakt(geroken).. Hij laat ook constant vieze windjes

blijft dit zo of is het iets van wisseling van het voer ofzo?wie heeft hier ervaring mee?

eindelijk fotos!!


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:21

Toevallig vis gevoerd?

Ynsie
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 20:22

wiskas blikje, wel zalm.....

eindelijk fotos!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:28

Sommige katten kunnen niet tegen vis. Onze oude kat had dit ook altijd.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:47

kan ook door de zenuwen komen hoor! Alles is nog nieuw en spannend.

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:12

Mijn kat had exact hetzelfde. Ten eerste is het aan te raden om alleen brokken te voeren. Dit is stukken gezonder voor de kat en stinkt ook minder. Je kunt op speciaal voer overgaan maar dit is wel erg duur. Wat bij mij erg helpt is de silicagel kattenbakvulling. Bij dit type kattenbakvulling is de lucht al heel snel opgeslurpt. Overigens blijft die van mij altijd wel een beetje een stinkert hoor... maar lang niet zo als eerst.

In het land der blinden is eenoog koning!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:38

Mijn kat (kwam ook uit het asiel) had precies hetzelfde! Stinken, stinken!!! Wal wal walgelijk gewoon!!! Ben overgegaan op harde brokken. Kreeg hij vervolgens last van blaasgruis, de hele boel schoongespoeld vanbinnen en nu zit ie op een blaasgruisvoorkomend dieet...

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:42

Ik denk dat het inderdaad aan het voer ligt. Als ik jou was zou ik toch eerst overgaan naar de brokken. Als hij gewoon whiskas (vlees) krijgt gaan ze inderdaad erg stinken (dat heeft hij waarschijnlijk in het asiel gehad). Maar ik hoop dat jouw kat geen last krijgt van blaasgruis zoals Quellian verteld...

Succes ermee.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 02:55

Inderdaad, schrap het vlees eens en voer alleen brok! Wij hebben 2 Perzen (en 2 straatkatten, maar die vinden vlees het einde Knipoog ), maar die krijgen alleen maar brok. Van vlees raken ze aan de diarree en/of ze gaan verschrikkelijk stinkende ontlasting krijgen (vooral onze je-weet-wel-kater)...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 08:43

Ik heb twee raskatten, en een daarvan (de gecastreerde kater) kan ook enorm stikken, nu valt het de laatste tijd wel mee, maar in het begin was het heel erg, en volgens de fokker komt dat door de wisseling van het voer. Wij voeren ze trouwens op de dag brokken, en 's avonds krijgen ze een klein schaaltje met een beetje whiskas of ander eten.

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:20

Ik heb zelf 4 katten en die voer ik naast brokjes ook wel eens blik en dan met name ook van Wiskas, over het algemeen gesproken heb ik geen last van stank. Zo heel nu en dan wil de jongste nog wel eens een boodschap produceren waar een lucht aanzit waar je u tegen zegt.
Maar misschien kan het inderdaad wel liggen aan de wisseling van het voer, het is zowieso beter voor de kat om droogvoer te geven en af en toe eens als verwenning blik. Misschien kan het ook wel liggen aan de kattenbak vulling, dat deze niet goed de luchtjes opneemt.

Veni, vidi, vici

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:28

Toen mijn katten blikvoer kregen stonken ze ook zo vreselijk. Nu krijgen ze alleen brokken van Royal Canin, IAM, e.d. en is dat stinken wel over. Zelfs van windjes heb ik geen last meer (een ex-asiel kat van mij deed dat ook zo erg, nu dus niet meer).

Ynsie
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 13:10

Bedankt voor alle adviezen, ik denk dat i k het nog een dagje aan kijk en als het niet over gaat, idd op alleen brokken over te gaan.. Maar ja die kleine (die ik al had )ishelemaal gek op[ blikvoer......

eindelijk fotos!!

boemel

Berichten: 8264
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:09

Toen we onze kat bij de fokker kochten kregen we echt het uitdrukkelijke advies om alleen een goed merk harde brokken te voeren zoals: Iams, Hill's en Royal Canin. We hebben eigenlijk nooit problemen gehad met onze kat.
En de bak stinkt (gelukkig) ook nauwelijks

Wel een keer een blikje Whiskas gevoerd (gratis gekregen). Toen gingen wij dus ook kapot van stank.

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:57

Meestal krijg je bij het asiel wel een beetje van het voer mee wat ze daar geven. Als je ander voer wil gaan geven, kan je het oude voer met het nieuwe voer mengen, zodat je kat daaraan kan wennen. En inderdaad wat hier al meer is gezegd, blikvoer werkt inderdaad ietwat meer laxerend. Beter is het om brokken te geven, dat is gezonder en ook nog eens beter voor de tanden (anti-tandsteen). Mijn katten krijgen grotendeels brokvoer en 's avonds een klein beetje blikvoer voor het 'lekker'.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:13

Lekker laten stinken joh!
Het is heel gezond en heel schoon, poep, want er heeft nog geen mens met zijn handen aangezeten! Haha!

Ik zit met een ander probleem:
Al mijn katten WEIGEREN ander voer te nemen dan blikvoer, en dan ook nog niet die van de Little.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:25

waar je ook nog aan kan denken zijn de annaalklieren meestal duurt het dan niet zo lang maar je weet maar nooit.je kan ze dan gewoon bij de dierenarts laten uitknijpen(normaal komt er steeds beetje mee terwijl hij poept)en soms krijg je wat antibiotica mee als het ontstoken is.
nou succes iig!

Z1+4


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 34 bezoekers