Ik ben te lief... :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Ik ben te lief... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 14:41

Ik schijn dus te lief te zijn voor Tinka, aan de ene kant snap ik dat wel, maar toch... zodra ze wat fout doet laat ik haar dat ook merken, ik scheld op dr of geef dr een flinke tik met de zweep. Maar toch weet ze dat ze bij mij meer klaarkrijgt dan bij bv mn instructeur. Ik rijdt haar nu een paar maanden, ze is pas ingereden en ik als ik les heb dan loopt ze echt goed. Dan krijg ik ja ook aanwijzingen en durf ik meer. Maar zodra ik voor mezelf rijdt, en ze begint te bokken dan wordt ik gewoon bang en durf ik niet veel meer. Dit heeft ze gelijk door en daar maakt ze dan gebruikt van zodat ze weer naar stal kan. Gister begon ze ineens heel hoog te steigeren, zonder reden. Ik was aan draven, ze liep lekker voorwaarts en liep aan de teugel enzo. Opeens staat ze stil en komt ze omhoog Verward
Toen Jos (de eigenaar) erop ging, probeerde ze het wel maarja hij gaf haar de kans niet. Nu weet ik niet echt wat ik moet doen. Oke ik moet dus strenger worden voor haar, maar hoe en op wat voor manier? Kijk, dat ik angst heb als ze begint te bokken... naja ik heb genoeg meegemaakt waardoor ik sneller bang ben. Ik wou gewoon dat ik haar ook flink kon aanpakken en als ze rechtop gaat staan dat ik haar een mep durf te geven. Maar dan is daar weer die angst om eraf te vallen Verdrietig

Ze loopt echt hartstikke goed, ze is altijd goed voorwaarst, luister goed naar de hulpen, is in het omgaan zo echt heel lief, maar alleen als ze geen zin heeft, dan laat ze dat echt merken ook (ze is precies haar moeder). Ik wil niet stoppen met haar verzorgen (ik ben de enige die haar berijdt, de eigenaar is gelijk ook de eigenaar van de hele stal en hij berijdt haar heeel af en toe), maar er is gewoon niemand die me even kan helpen. Dan zitten ze wel te zeggen: je moet minder lief voor haar zijn... maar waarom zeggen ze me dan ook niet op welke manier en wat ik dan anders moet doen? Ik wil graag veranderen, want Jos wil graag dat ik haar naderhand op wedstrijden uitbreng, en ik ben gewoon enorm gek op haar (ik verzorg haar nu 1,5 jaar) maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Heeft iemand tips?

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!


bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:17

als ze bokt of als ze omhoog gewoon een keer een klap geven en ja je kan dan in het zand liggen maaar je hebt der wel laten zien dat het niet mag ik denk dat de mensen bedoelen met te lief voor der zijn van als ze bokt mag ze naar stal en dat ik ook niet goed en anders stap je der af en a je der longeren maar brneg er niet naar stal eerst moet ze goed lopen al is het maar 5 minuten en dan mag ze pas naar stal

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:20

Ik heb het zelf ook hoor.
Als er iemand anders op Par rijdt, die ook net onder het zadel is, lijkt het wel of alles makkelijker en beter gaat.
En toch krijgen we iedere keer te horen dat het tussen ons ook beter is.

Ik denk dat ze bij jou toch meer durft omdat ze je kent, omdat je haar al anderhalf jaar verzorgt en weet dat wat zij ook doet jij komt toch wel terug.
Zelfde als dat ik en de meeste mensen tegen mensen die dichterbij staan veel meer durven te zeggen dan tegen zomaar iedereen.
Logisch maar kan ook heel negatief zijn.

Alles waar te voor staat is niet goed, je mag lief voor haar zijn maar niet te.
Je hoeft als je dat eng vindt niet zoals je instructeur te straffen als ze bokt, maar zet haar niet meteen in de stal want dan heeft ze al gewonnen.
En het is normaal als je eens goed pissed op haar wordt hoor, als jij normaal met haar omgaat en gewoon normaal iets aan haar vraagt wat ze kan en ze gaat je lopen treiteren krijgt ze gewoon op haar kop.
Jij treitert haar toch ook niet zomaar?
Als zij lief is ben jij lief en als zij aan het etteren is kan jij net zo goed etteren.
Als het dan geen tik met de zweep is rij je haar gewoon dubbel voorwaarts.
Ze krijgt vanzelf wel door dat zij veel lekkerder kan lopen en veel meer aan jou heeft als ze gewoon haar best doet.

Succes ermee

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 19:36

Dankje Lachen

Een meisje op de manege vertelde me dat ook al dat ik gewoon eens flink kwaad op haar moest worden... Dus ik ga het eens proberen, bedankt voor je reactie.

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:12

Sily schreef:
Ik denk dat ze bij jou toch meer durft omdat ze je kent, omdat je haar al anderhalf jaar verzorgt en weet dat wat zij ook doet jij komt toch wel terug.
Zelfde als dat ik en de meeste mensen tegen mensen die dichterbij staan veel meer durven te zeggen dan tegen zomaar iedereen.
Logisch maar kan ook heel negatief zijn.


Dit vind ik dus echt grote onzin! Een paard denkt echt niet als een mens. Een paard denkt echt niet van oh jee als ik haar er nu af gooi dan komt ze misschien niet meer terug...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:37

Shiloh"]
[quote="Sily schreef:
Ik denk dat ze bij jou toch meer durft omdat ze je kent, omdat je haar al anderhalf jaar verzorgt en weet dat wat zij ook doet jij komt toch wel terug.
Zelfde als dat ik en de meeste mensen tegen mensen die dichterbij staan veel meer durven te zeggen dan tegen zomaar iedereen.
Logisch maar kan ook heel negatief zijn.


Dit vind ik dus echt grote onzin! Een paard denkt echt niet als een mens. Een paard denkt echt niet van oh jee als ik haar er nu af gooi dan komt ze misschien niet meer terug...
[/quote]

Eh nee, maar ze weet heus wel wie er iedere keer bij haar box staat.
En ga dan eens kijken hoeveel paarden die nog niet zolang 1 en dezelfde berijdster heeft, vooral jonge paarden.
De meeste daarvan gedragen zich vreemd beter bij een ander dan bij degeen die ze dagelijks meemaken.

Misschien dat jouw mening verschilt, normaalste zaak van de wereld.
Maar dit zie ik om mij heen en dit is mijn mening, en ik heb de laatste tijd veel jonge paarden onder het zadel gezien bij verschillende mensen.

Dus voordat je het voor onzin uitmaakt.
En nee een paard denkt niet als een mens, maar ze zijn nog wel in staat om degeen die hun dagelijks verzorgt te herkennen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

rosaq

Berichten: 77
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:33

onzin! Boos!

lieve doina, waarom ben je niet van mij?
ponykamp is al voorbij!
dat is ook snel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers