warm weer + vliegen + ziek schaap = :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

warm weer + vliegen + ziek schaap = :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 10:31

Ik kwam zaterdag terug van m'n vakantie bij Nimber en kwam toen weer op de kinderboerderij. Toen moest ik snel weer naar huis, heb dus de ezels in de wei gezet, even gekeken of de waterbakken het nog deden. Dat was het geval, dus naar huis gegaan.
Toen kwam ik maandag, gisteren dus, weer op de boerderij en ik kwam eigenlijk alleen maar even kijken of de ezels nog leefden, maar moest toen even helpen met wat dieren verplaatsen van de ene wei naar de andere wei. Toen kwam ik in die wei en zag daar een schaap staan met een vieze achterkant. Vorig jaar hebben we dat ook 2 keer gehad, dus ik dacht al: NEEEEEE, niet weer!!!!
Dat schaap had blijkbaar diarree gehad, dus z'n kont was wat vochtig geworden, en vochtig + zon +vliegen = maden. Ieeeeeh! Het haar op z'n staart was al bijna helemaal weggevreten, maar dat zag je niet door al die korsten stront die eroverheen hingen. Vorig jaar hadden we dat ook 2 keer gehad,dus ik wist wel ongeveer wat ik moest doen, maar toch nog maar even de dierenarts gebeld, wat moet je ook alweer tegen heel veel maden doen?
Het advies was duidelijk: scheren, knippen, afspoelen, maden wegplukken, droogmaken, violetspray erop, dat sprayen 2 keer daags blijven doen gedurende een week.
Ieeeh, al die maden, ik had zoveel medelijden met dat schaap. Gelukkig was ik erop tijd bij, hij had nog geen echte wondjes, alleen veel geirriteerde huid. Nu ziet ie er heel zielig uit. Met een halve kale achterkant die paars is.
Zal vanmiddag een foto maken

Maar pas dus allemaal goed op als je schapen hebt, of andere erg harige dieren! Het kan echt binnen 5 uur zo erg worden! En het is gewoon ZOOOOO vies!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:00

arm beest, maar liever jij dan ik schoonmakn hehe... mijn konijn is er aan doodgegaan toen ik op vakantie was Boos!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:40

Myasis... Boos! Hebben jullie de schapen niet standaard geschoren??
Misschien een tikje dat juist wel voort te doen. Om Myasis te voorkomen. Dit komt echt onwijs vaak voor met warm weer en een wollig schaap. Terwijl het door scheren een heel deel te voorkomen is!

Sterkte ermee. Hopelijk waren jullie er op tijd bij want Myasis is nogal eens fataal.... Verdrietig

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 17:39

Jawel, schapen zijn allemaal geschoren, maar dat was eind mei al gedaan. En lammetjes worden niet geschoren, hebben nog geen goede vacht. En het was een lammetje dat dit kreeg, vorig jaar waren het ook de lammetjes, die hebben dus gewoon extra aandacht nodig

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:43

ahhhhh wat zielig voor dat schaap.
ik vind het trouwens voor alle dieren heel zielig met al die vliegen
en troep de hele dag om hun heen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:39

arm skaapje.zorg je wel goed voor 'm?
dus je bent alweer druk aan 't werk met alle beestjes.
Willen de ezels al terug?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 00:10

Ja, de ezels staan iedere keer keihard te balken als ik langskom. Zo van: "Breng me terug! Nu! Ik wil naar Kim" Misschien krijg je volgend jaar met Sinterklaas wel een ezeltje Tong uitsteken Maar da's nog een verrassing Schijnheilig

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Buffelduke, fleurtjeuh, gerlindie, IndianSu, mriek1990, Suliko en 126 bezoekers