Rot avond! Shamila ernstige wond aan been....:-(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:50

Lijkt me vreselijk!
Heel veel sterkte (ook voor je paardje) ook ik ga voor jullie duimen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 04:01

Ik zit ook met een paard die in de draad heeft gehangen, alleen heeft de draad Pervinco's pezen (net) niet geraakt...

Heel veel sterkte ermee...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 08:14

jeetje zeg wat erg, en inderdaad zo'n veearts is niet voor niks niet positief. Ik duim met je mee dat het goed komt!

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:57

En?? Hoe is het vandaag met Shamila??

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 11:20

Ow jeetje wat erg!
Veel sterke en beterschap! Ach gut

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 11:22

Man, wat kan je een pech hebben, hè? Ik hoop dat je beesje er alsnog helemaal bovenop kan komen..

Ik heb een paard gekend waarbij ook de pezen door waren, die hadden ze eigenlijk al opgegeven, maar door doorzetten van de eigenaar is het paard er na 1 jaar boxrust (echt dus wel een jaar NIETS doen, zelfs niet even stappen) doorgekomen. Hij loopt geen stap meer verkeerd!

Hopen dat het bij jou dus ook zo goed afloopt Knipoog

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:52

mjet schreef:
heb zelf al heel wat meegemaakt met mijn paardje en weet wat het is om af te moeten wachten en te hopen. blijf hopen hoor! ik lees iedere dag hoe het met haar is..
groetjes


Inderdaad blijven hopen want je paard heeft het niet makkelijk en heeft nog een hele lange weg te gaan. ga zoveel mogelijk naar der toe lekker poetsen wat extra's mee nemen enz want daar kikkeren ze van op en ze heeft het hard nodig

Je heb nog geluk dat het in het weiland is gebeurd wij hadden een ongeluk met paard onder het zadel... probeerde we laatst voor het eerst sinds de herfst weer een zadel er op te leggen ze was zo bang dat ze zich spontaan liet vallen... Tip: groene klei werkt heel goed haalt het vocht er uit en geeft ook bescherming maar denk er om ons paardje had opeens een groene neus en oogschaduw Haha! Bloos zag er wel schatig uit hahaha STERKTE Ach gut

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 18:45

De da is vanmiddag geweest, ze heeft nog steeds een beetje verhoging, maar verder zag alles er goed uit.
We hebben het verband verschoond en ik moet zeggen dat de wond er hartstikke goed uitziet, het was redelijk droog, de hechtingen zitten er nog mooi in, dus eigenlijk is alles tot nu toe behoorlijk positief...

Nu maar hopen dat het zo blijft, want we zijn er nog niet natuurlijk....

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 18:51

Fijn dat alles er positief uitziet Ik blijf hier duimen hoor!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 18:54

Heel veel succes hoor!! Hopelijk komt het weer helemaal goed!! Ik duim voor je

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:14

Aah had je topic idd nog niet gezien. Wat erg, lieve shamila Verdrietig Net een beetje opgeknapt, en nu dit weer.. Arm paardje Verdrietig

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:31

Wat fijn dat het er zo goed uitzag, dat is een goed teken moet je maar denken!! Veel sterkte verder!!!!! OK dan!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:52

ik zal ook voor je meeduimen.....met al die bokkers bij elkaar moet het toch lukken.....?!
Ik zal eens op je site kijken......

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:03

Ooooo dan heb je zoon mazzel meer mazzel als wij hadden maar bij ons was het nog net iets erger.... IK DUIM OOK VOOR JE

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:10

gelukkig dat het er vandaag goed uitzag. 1 stap in de goede richting

sterkte mjet

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 23:00

Momenteel heeft ze volgens mij weer erg veel pijn, heb een hele poos bij haar in de stal gezeten maar ze trilt weer behoorlijk... Huilen
't gaat me zo aan het hart om haar zo te zien liggen.... Ze maakte vanavond een klein misstapje en sindsdien loopt ze ook wat vaker op 3 benen, dat zit me eigenlijk wel dwars, ze zal zich nu toch niet nog verder hebben geblesseerd?
Morgenmiddag komt de da weer, maar woensdag gaat het verband er pas weer af, dus echt zien of er iets mis is gegaan kunnen we morgen niet....

Ik blijf het doodeng vinden, ondanks dat het vanmiddag eigenlijk allemaal wel heel positief leek, maar goed, de da zei al "we zijn er nog lang niet"...

Hartstikke bedankt allemaal voor alle reacties, het doet me goed te weten dat zoveel mensen meeleven, ik moet er niet aan denken om dit kleintje te verliezen....

Ik hou jullie op de hoogte!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:12

Jeetje wat erg allemaal en inderdaad het is zo erg te zien als je lieveling zoveel pijn heeft sterkte

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:55

Maar je moet ook zo denken hoe zou jij lopen als je je voet geblesseerd had? Het hoeft nog geen slecht nieuws te betekenen ... De pijn is ondragelijk en dus ze doet wel es dingen waarvan je denkt oje... (maar euhm bij ons werd het verband elke dag ververst... En er zijn nog meer mogelijk heden als het niet goed gaat bij ons groeide de huid eerst niet aan . dus ze dachten eraan om huidtransplantatie te doen. entoen gebeurde het het groeide het aan je moet maar zo denken als de nood hoog is is de redding nabij STERKTE....

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 09:10

Mizz_mol schreef:
(maar euhm bij ons werd het verband elke dag ververst......


Om eerlijk te zijn vond ik het ook wel een beetje vreemd dat het niet elke dag wordt verwisselt, maar ik moet toegeven dat het er toch vrij goed uitzag, helemaal niet extreem vies of nat ofzo.....
Volgens mij heeft mijn da gewoon zoiets van "zolang het goed zit, laten zitten", maar voor mijn gevoel heb je dan wel minder controle op de wond en wat er precies gebeurt, zoals bv een beginnende ontsteking ofzo..... Maar daarvoor krijgt ze natuurlijk ook antibiotica gespoten.... Verward
Ik ben ook geen da maar ik hou mezelf maar voor dat die man ook wel zal weten wat hij doet....

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:31

Meid heel veel sterkte!! Ik kan me ontzettend goed voorstellen hoe je je voelt!! Als de wond zonder verband mag, zou ik adviseren om er groene leem (met teatree) op te smeren en te laten zitten totdat het er vanzelf afbrokkelt (dus niet meer spuiten) alleen af en toe bij smeren.
Bij Pepsi heeft dat twee jaar geleden ontzettend goed geholpen! Ik had een smeersel van de da gehad om op de wond te smeren, maar het bleef vochtig, toen heb ik groene leem vermengd met teatree erop gesmeerd en het zag er binnen de kortse keren erg goed uit!
Veel sterkte, ook voor je paardje (arm dier!)...

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:08

Nou heel veel sterkte ermee meid. Ik duim voor je mee dat het weer helemaal goedkomt.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 18:25

De da is weer geweest, de koorts was nu helemaal weg, maar het lopen op zich gaat veel slechter dan gisteren.....
Waarom begrijpen we nog niet helemaal....
Qua conditie begint ze nu echt een beetje in te vallen, ik probeer haar goed aan het eten te houden, maar dat valt niet mee. Nu heb ik in overleg met de da Evien (haar moeder) erbij gezet, dat is een mooi rustig paardje, dat niet gaat rennen of wat dan ook, maar die Shamila wel mooi kan stimuleren om te eten...
Tot nu toe lijkt dat vrij goed te gaan, ze mag ook niet verder terugvallen want dan kom je van het een in het andere probleem....

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:04

DIt klinkt echt niet leuk! Hopelijk gaat ze snel weer goed eten enz.......veel sterkte he

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:34

En hoe is het vandaag?
Al wat meer verbeterd?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 19:45

Vandaag hebben we het verband weer verwisselt en de wond ziet er hartstikke goed uit. Het verband was wel een beetje nat, maar absoluut niet heel erg ofzo, de hechtingen zitten er nog prima in....
Gelukkig is de koorts nog steeds weg en het eten gaat ook beter nu ze niet alleen staat. Evien waakt over Shamila alsof het haar veulen van dit jaar is, ze eten samen, slapen samen, kroelen samen, het is een hele goede zet geweest ze samen te zetten, want Shamila eet nu stukken beter.....
Het lopen was ook weer iets beter dan gisteren, en de da begint heel langzaam ook wat positever te worden, al zei hij vanmiddag nog weer dat er nog steeds heel veel mis kon gaan, maar dat we nu elke dag pure winst boeken in het herstel.
Zelf begin ik nu heel voorzichtig iets opgeluchter adem te halen, het gaat gewoon boven verwachting, en ik besef heel goed dat het allemaal heel broos is, en dat er nog veel mis kan gaan, maar ik probeer daar niet te veel aan te denken en we zullen per dag wel kijken hoe het gaat.....

Ik ben echt hartstikke blij met al jullie belangstelling, dat geeft echt steun, dankjewel! OK dan!