Morge met kreupele ijslander naar Antoine de Bodt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Morge met kreupele ijslander naar Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 20:05

Bij mijn bijrijd-ijslander is 6 weken geleden helaas hoefkatrol geconstateerd. Ze heeft het zo erg dat ze van de dierenarts nooit meer bereden mag worden. We waren al opzoek naar een plekje waar ze rustig in de wei oud mag worden met wat ponyvriendjes, maar de eigenaar heeft besloten eerst nog naar Antoine de Bodt te gaan. Daar gaan we dus morge heen, in Lunteren ofzo. Hij zei over de telefoon dat hij het probleem in een kwartiertje verholpen heeft. Ik heb ook even z'n site bekeken (www.hoefkatrol.com) maar ik vind het allemaal iets te mooi om waar te zijn. Ik hoop natuurlijk dat het werkt bij Jara en dat ze inderdaad nog 15 jaar mee kan (ze is pas 17). Maar ik vraag het me af.
Heeft iemand ervaring met paarden met hoefkatrol en deze "speciale" manier van rijden?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties. Ik zal morge nog even laten weten of er een wonder is gebeurd of niet.

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 08:51

Ik geloof dat Antoine de Bodt best goed werk kan doen met paard en ruiter maar voor de telefoon zeggen dat het probleem in een kwartiertje verholpen is ?....hmmmm....
Zonder een paard gezien te hebben Verward ?
Nou ja...hij heeft in elk geval een hoge dunk van zijn eigen werk en/of van zichzelf !
Maar de andere kant is waarschijnlijk dat ie daarmee vast nog al es valse verwachtingen wekt....ik kan me niet voorstellen dat hij 100 procent succes heeft.
Ik zou maar niet klakkeloos er van uit gaan dat alles nu goed komt maar wens jullie alle succes ! OK dan!

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 08:53

ik hoop dat het over gaat...
IJslanders kunnen hartstikke oud worden het zou zonde zijn als je er nu al niks meer mee kunt

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 09:21

Niet geschoten altijd mis, toch?
AdB schijnt goeie dingen te kunnen doen. Het is niet gezegd dat hij de IJs kan helpen en al helemaal niet binnen kwartier (tenzij hij bedoelt dat hij in die tijd kan zien hoe je het rijkunstig kunt oplossen), maar ik hoop van wel en anders is het fijn dat de IJs van de eigenaren met pensioen mag.
Rij-IJzen genoeg en zij blijft dan toch evengoed je knuffel-IJs?
.

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:02

Veel succes ermee!
Ik vind het niet zo'n slecht idee om eens iets anders te proberen. Als het mijn pony was zou ik ook vanalles proberen. Denk maar: baadt het niet dan schaadt het niet Ach gut
Het proberen waard dus!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:22

je paard zal zich waarschijnlijk wel verbeteren tijdens de les. Mar verwacht niet dat hij daarna voor de rest van zijn leven goed loopt.

Hij is kennelijk altijd scheef gereden en die scheefheid moet je eruit trainen en trainen duurt nu eenmaal een tijdje.

De rest hoor je wel van hem zelf.
Het heeft mij en mijn paard in iedergeval geholpen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 15:39

nastyexplosive schreef:
Bij mijn bijrijd-ijslander is 6 weken geleden helaas hoefkatrol geconstateerd. Ze heeft het zo erg dat ze van de dierenarts nooit meer bereden mag worden.


Als mijn DA dat tegen mij zou zeggen zou ik er nog niet over nadenken om nog op mijn paard te gaan zitten. Sorry, maar denk eens aan je paard dan, zij zal ongetwijfeld PIJN hebben!

En om dan te zeggen dat je het in een kwartiertje opgelost hebt (AdB)??? Ongelooflijk, eerlijk waar. Valse hoop wekken noem ik dat.

Ik wens je heel veel succes in ieder geval en hoop heus wel dat je je Ijs zonder pijn en niet kreupel weer aan het lopen krijgt. Zo niet hoop ik dat de eigenaren zo verstandig zullen zijn om haar dat welverdiende pensioen te geven!