hoe hebben jullie je paard uitgekozen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 21:43

Ik heb mijn droompony gevonden en gekregen zonder dat ik ernaar op zoek was!
Zomaar werd er een schattig bruin veulentje geboren, waar ik stapel verliefd op werd.
Uren wandelen, knuffelen, poetsen en praten maakte een hechte band
Zo sterk dat ik geen vaarwel kon zeggen toen hij in zijn 11e maand verkocht moest worden.
Het enige wat ik nog wou was HEM! En mn droom is werkelijkheid geworden, Pinky werd van mij! Lovers
Ondertussen al ruim en jaar. en ik wil de hem NOOIT meer kwijt!!!

Als je behoeffte hebt om alles precies te lezen, kijk maar in mn profiel Lachen

Groetjes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 19:53

Tja, bij ons kwam het door omstandigheden zover dat ik bij mijn opa een paardje neer kon gaan zetten. Toen heeft mijn vader dus gezegd dat ik een eigen paard kreeg. Ik helemaal happy natuurlijk, maar ik wilde heel goed gaan zoeken naar een paardje dat bij me paste. Ik dus van plan heel rustig te gaan zoeken en niks te overhaasten. Mijn oom had ondertussen al een pony voor mijn nichtje gekocht bij een handelaar. Kom ik terug uit school, zegt mijn moeder dat mijn vader met opa en mijn oom naar die handelaar is om voor een paardje voor mij te gaan kijken. Ik echt van HUH??? Verward ZAL WEL... Komt mijn vader dus terug met een video met twee paarden waar ik niks aan vond, doodsimpele oudere paarden (niet dat daar wat mis mee is hoor!). En een tuigpaard.... schitterend beestje vond ik het. Bokken over de straat aan de hand, beenactie... Superuitstraling, maar ja, ik had zoiets van: moet ik daarop???Wordt dat wel wat met een tuigpaard dressuren??? Maar ik dus na gaan denken en bedacht mezelf dat kijken geen koopverplichting was. Mijn tante (FAVO hier) had zo haar twijfels toen ze het paardje op video zag, maar nu is ze er ook best gek mee, hè tante Bep??? Maar goed, ik dus daar wezen kijken en er even opgezeten. Ze was toen acht jaar en was zadelmak en licht ingereden (wel zo dat ik er veilig op kon), maar had altijd voor de kar gestaan, maar heel braaf. Ik er dus opgezeten, maar ze had een beenwond opgelopen bij de vrouw die haar weer even voor me aan het zadel had gewend (erg slordig), dus ze kreupelde en ik wilde er dus niet veel mee doen. Ik dus poosje gewacht tot ze weer rad leip en toen weer even een paar rondjes gehobbeld. Ik als manegeruiter... Als ik nu een pard zou gaan proberen, zou ik zeker weten veel meer rijden dan een paar rondjes stap en draf dan ik toen deed. Maar ja, ze was lief en we hebben haar gekocht. Ze zou nog wel terugkunnen als ze niet beviel. Het was zo ongeveer het lievelingspaardje van die man..hij heeft heel veel met Jurga gereden en ook twee veulens uit haar gefokt, hij had haar als eigen paard, al zes jaar lang. Maar goed..ik zou nooit meer zo ondoordacht en snel een paard kopen, maar ja, wij hebben onze Jurga en ze is mijn droompaard! Ik heb zo'n mazzel gehad dat ik haar ben tegengekomen, want Jurga is precies een paard voor mij, we passen zo goed samen...Soort zoekt soort zeg ik altijd maar! I'm in love Lovers with her too!!!!!! We willen haar nooit meer kwijt, ze blijft haar hele leven bij ons, samen met haar aanstaande veulen hoop ik. Ook mijn vader en moeder zijn dol op haar. Ze heeft mijn vader paardengek gekregen, doodsbang was hij voor paarden, en nu....nu ment hij en is stapel en trots op zijn meissie... Nee, Jurga is onze SUPERGIRL!!!
Hoop dat dit verhaal niet Gaaaap was.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 20:05

Tja ik hoefde geen paard.
Had het prima naar mijn zin reed paarden bij een fokker en had 1 merrie voor me alleen waar ik ook mee mocht starten.
helaas werd die met grote regelmaat langdurig kreupel.
Ik zette haar weer op rust en begon met,een veulen van haar ,een 2.5 jarige bruine ruin te beleren.Deze stond in de verkoop.
Het klikte gewoon en ik had het als veulen altijd een leuk paard gevonden ik hoopte stiekem dat ie zou blijven en ik 'm kon rijden.
Helaas er kwamen kopers en ik baalde verschrikkelijk.
Mijn vader vond het zo sneu dat hij achter mijn rug om op 2de kerstdag een bruine 2 jarige ruin kocht...
lottie mijn kerstkadootje...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 20:18

tja ik reed bij een boer (zijn vrouw was een college van me van de kinderboerderij). ze hadden een hengst staan waar ze nog weinig mee deden. die ben ik gaan rijden. hengst werd goedgekeurd dus werden er merries aangekocht. kwam een magere merrie, wisten niet dat ze drachtig was. daar kwam dus een zwart veulentje uit Quinto.
ze wou hem eerst niet verkopen en toen weer wel en toen weer niet. poosje na zijn keuring wou ze hem wel weer verkopen. hij werd alleen heel erg ziek. als het aan hun had gelegen was hij er nu niet meer, maar ik wou hem toch hebben. ben al vanaf zijn geboorte gek met/op hem. maar ik was dus niet echt op zoek. wilde altijd al wel een eigen pony/paard. maar dit werd me een beetje in de schoot geworpen, laat maar zeggen.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

puckie

Berichten: 3
Geregistreerd: 08-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 20:40

hai hai carina

nou ik ging naar de paardemarkt en ik had al in mij hoofd ik wil het liefste een bonte want ik vind bont echt super en ik wou een shetlanderveulen. toen ik daar kwam s'morgens 6 uur. ging ik bij een aantal pony's kijken nou dat vond ik niks en ik had een bedrag bij me wat ik mocht besteden dus. en toen kwam er een man met 3 shetlandertjes aan lopen daar van 2 bonte nou en lonneke en ik zagen dat en liepen er gelijk heen. de man vroeg te veel geld jammer genoeg. maar lonneke zegt van nou fren dat is te duur dus ga maar een andere op zoeken niet zo letterlijk hoor maar zo ongeveer. maar de man zeg nou wat is jou bedrag dan dat je uit mag geven nou dus lonneke zegt dat bedrag en de man vraagt en je houdt hem echt en je verkoopt hem niet meer effe snel hier op de markt of op de volgende markt dus ik zeg gelijk neeeeeeeee tuurlijk niet dus de man zegt nou dan mag je haar voor dat bedrag hebben. dus lonneke zegt nou we denken nog effe na. nou ik zeg lon ik wil hem echt heeeeel graag en de man had gezegt nou er loopt al een heele tijd een duitser om heen en als ik tegen hem dat bedrag zeg is die gelijk weg dus wees snel als je hem wil. want ik wil liever dat die naar een jonge meid gaat dan naar zo'n oud mens dus maar lon zegt nou als je hem graag wil dan ga je hem toch nu halen. dus ik ren zo'n beetje naar die man toen en zeg nou ik koop hem. en ik geef hem het geld en zet hem bij de pony's die wij bij ons hadden en ze ging hartstike steigeren 2 keer of zo maar toen was die rustig en nu is het echt een shettie om op te vreten en hij heeft een mooie korte vacht.want dat had hij nog niet maar nu wel hoor.
xxies fren en puck

ps ik ben echt super blij met haar hoor Haha! Haha! Haha!

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 19:49

Ik ben op zoek gegaan naar een paard dat suprebraaf moest zijn. Het moest een ruin zijn. Beslist geen merrie met hun kuren. Geen bonte en geen vos. Liefst zwart. En tussen de 7 en 10 jaar oud. Een beetje leuk in de bak kunnen lopen. Maar het belangrijkste was dat ie buiten erg braaf moest zijn. Een paar leuke paarden gezien en toen via via gaan kijken in het noorden van het land, dat is voor mij anderhalf uur rijden dus het moest de moeite waard zijn. Het was een merrie maar volgens de man een erg brave. Kwam ik daar bleek het een bonte en 6 jaar. Het gat nee, dacht ik. Ben erop gestapt en direct het bos in gegaan. Ze was erg braaf en erg lief. Heb daar direct besloten haar te kopen, mits ze goedgekeurd zou worden. Nu staat ze lekekr vakantie te houden in het land. Als ik haar ga bezoeken dat staat ze zo lekker te knuffelen en iedereen vindt d'r mooi en ze is zooooo braaf en leuk en..... Ben echt blij dat ik het gedaan heb.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

Domino

Berichten: 49
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 14:26

Mijn paard stond vanaf veulen al op de manege waar ik reed. De eigenaresse wilde ermee naar de hengstenkeuring (appaloosa met goed papier) en daarna gebruiken als dekhengst, maar daar kwam niets van en na 5 jaar stond ie nog steeds te niksen in het land. Toen is hij gecastreerd en ging ik hem beleren. Toen dat al heel goed ging, wilde ik hem graag kopen, maar zij wilde dit niet, want heel veel mensen op die manege wilden er graag op gaan rijden en zij wilde hem eigenlijk niet kwijt. Ik balen natuurlijk! Toen heeft hij een halfjaar meegedraaid in de manegelessen, wat kan een paard dan veranderen zeg! Hij werd veel slomer en vond er eigenlijk niks an. Na dat halfjaar mocht ik hem gaan leasen, dan was ie nog van de manege, maar ik kon er alles meedoen en hij liep niet meer in de lessen. Toen knapte die weer een heel end op en werd weer het paardje zoals ik het hem had geleerd, gelukkig. Het was nog een hele klus om alleen buiten te gaan rijden, want in dat half jaar was hij helemaal gewend in een groep naar buiten te gaan en niet alleen. Dit is nu helemaal over. Na een jaar leasen mocht ik hem toch kopen en dit is nu echt mijn superpaard. Ik was altijd bang dat als ik een lange tijd op hetzelfde paard zou rijden, hem zat zou worden en er veel slechte kanten aan ging zien, maar hij doet alles wat ik wil, is heel veelzijdig (dressuur/springen/endurance) en we kennen elkaar nu natuurlijk door en door.
Ik heb er wel eens over nagedacht wat voor paard ik zou willen en waar ik die zou moeten zoeken, als hij er niet meer is, maar dat zou ik dus echt niet weten, ik denk er nog maar niet aan.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 15:00

Nadt Julius was overleden ging ik weer op zoek naar een ander paardje. dat het een welsh Cob zou worden dat stond vast. ben gewoon weg van dat ras zodoende.

Ik zocht een ruin van een jaar of vijf. Liefst donker bruin. Naja kom ik dus thuis met een voskleurige merrie van 2,5. Ik wilde eigenlijk geen vos maar daar ben ik nu toch wel overheen.

Ik ging dus kijken bij de fokker en daar stond ze dan in de stal. Ik werd gelijk naar haar toe getrokken. Maar kon haar toen geen eens aaien. Ze was in het wild geboren en pas net uit Wales geimporteerd. Ze was dus niets gewend.

Maar goed. Ben later nog eens gaan kijken en ze zag er zo goed uit. Ze liep ook nog eens prachtig dus wat wilde ik nog meer.
Afbeelding

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

carina

Berichten: 2773
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-01 18:14

jeetje wat een reacties!

wel heeeeel leuk om te lezen allemaal Lachen

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 19:47

ik heb mijn paardje van ibazar.
ik zag een foto van hem en was gelijk verkocht.
het was het eerste paardje waar we gingen kijken en we hebben hem na een week meteen meegenomen Haha!
Het was liefde op het eerste gezicht Lovers

Ik ben nu heel blij dat ik hem meteen heb gekocht. Hij heeft alles voor me over en ik zou hem dus nooit meer willen inruilen. Party!!

groetjes,
linda


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, kimmetje26, Monique1963, Vagabondo en 29 bezoekers