Trailerdrama :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:09

Ik sluit me ook aan bij Odin, roderick was ook moeilijk te laden, je kon wachten tot je een ons woog met snoepjes en wortels en zo , longeerlijn ammahoela etc. Tot ik op mijn nieuwe stal kwam en ik de tip met het halstertouw achter zijn oren langs kreeg. Nou werkt top! Heb het ook gebruikt bij het leren op de wasplaats en poetsplaats gaan. Het heeft een heel groot gedeelte met gehoorzaamheid en overwicht te maken. En een groot gedeelte met vertrouwen.

Afgelopen zondag gingen we ook met de trailer weg, en geen probleem. We hebben een tweepaardtrailer en hadden het schot opzij gezet, een iemand aan de voorkant met een emmer met voer. Van te voren even gelongeerd en in een keer in een lekker tempo naar de tempo gelopen, even had hij toen zoiets van, nee dat wil ik niet, en ging hij achter uit, maar omdat hij toen die druk voelde achter zijn oren ging hij meteen weer naar voren. Het is wel belangrijk dat je dan ook meteen die druk los laat. Nou huppa de trailer in, voer en de klep dicht. Toen hij erin stond hebben we het schot op zijn plek gezet en hij stond er keurig in! Ook op de terug weg zo gedaan en toen dacht hij er niet eens aan om stil te staan.
Het is natuurlijk wel belangrijk om dit van te voren te oefenen. Heel veel succes er in ieder geval mee!

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:13

Ik doe het gewoon met een hapje voer. dat leg ik op de laadklep steeds verder NET uit het bereik van het paard zodat hij steeds verder moet lopen. Maar geweld, nee, dat werkt niet. dat heb ik wel geleerd.

De hond is de betere mens

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:26

God, ik had nooit gezien dat dit zo'n oud topic was.....oeps! Is er nog nieuws te melden over het trailerladen Maaike? 0:-)

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:57

ik ook niet...had wel zo'n deja vu gevoel, zo van leert die vader het nu nooit ? Knipoog

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 20:15

Helaas nog geen nieuws. Deze week gaan we waarschijnlijk proberen.

Ik ben van plan om de trailer voor de deur van het stalgebouw te zetten zodat hij neit langs de trailer kan schieten en dan meer concequent zijn en niet met geweld. Zodra hij erop staat krijgt ie een lading lekkers Haha! Hang hooinetje op en we gaan een rondje rijden en dan mag ie weer in de wei.

Dit leek mij een goed plan om te doen, iemand andere ideeen?

Mijn vader heeft trouwens inmiddels ook door dat geweld niks oplost! (gelukkig)

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:14

Hoi, ik wil je toch nog een tip geven. Ten minste als je er geld aan uit wil geven! Voor 275 euro nemen we je paard 1 week in training en dan garanderen we dat hij trailermak is! Zo niet, krijg je een week gratis extra. Daarna krijg je les en tips hoe je het zelf ook kunt doen. Dan kun je Ewald in je eentje binnen 5 minuten laden!! Zonder longeerlijnen, voer, 10 mensen, zwepen etc. Met vertrouwen, geduld en respect!! Kijk op www.dreamstables.nl!

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:49

Is deze prijs incl. stalling? Hoeveel uur per dag werken jullie met het paard?

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

annekoning
Berichten: 121
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:43

Ja deze prijs is inclusief stalling en voer. Je paard wordt bij ons elke keer 20 minuten getraind en dat weer een poosje op stal gezet. Op een dag krijgt hij ongeveer 5-10 van deze sessies van 20 min. Het ligt eraan hoe bang het paard is en hoe snel hij dingen op pakt. Als je nog meer informatie wilt over onze trainingen kun je het best bellen naar 0655854574. of kijken op www.dreamstables.nl

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:31

Jee wat vervelend.
Ik heb zelf ook zo'n paard.

Van iedereen krijg je goed bedoelde tips die bij diegene super hebben geholpen.
Maar niet elk paard is dezelfde, dus wat bij de ene goed gaat, werkt bij de ander alleenmaar averechts.

Ik heb echt alle tips die hier staan al geprobeerd bij Maffick, goedschiks, kwaadschiks, met een touw, met een riem, met eten etc ect.

Als ik nu iemand hoor die zegt: ik heb hem er binnen 5 minuten op zeg ik : 'Kom maar langs en laat het me zien'
Dan krabbelen ze gauw terug.

Maffick was eerst gewoon koppig maar het is nu angst geworden, door alles wat hij met het trailergehannes heeft meegemaakt.

Ik zou je ook geen tip kunnen geven omdat ik zelf ook niets weet, en zoals ik al zei: wat bij mij helpt kan bij jouw juist harstikke verkeerd gaan.

Ik heb al verschillende trailers geprobeerd, maar het irritante is als hij er een keer op heeft gestaan doet hij het daarna niet meer.Elke nieuwe soort trailer kwijgen we hem met veelgekloot wel op, maar daarna vertikt hij het.

Ik wil je iig veel sterkte en succes wensen en laten weten dat je echt niet de enige bent, ik heb het ook en weet dat alle goedbedoelde adviezen en tips vaak niet bij je eigen helpen

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:38

oeh wat vervelend, veel eh...sterkte ermee
Hopelijk gaat het over een tijd beter !!

xx renee

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:11

Oh ja even een vraag voor de mensen die de tips hebben van band achter de oren , om de buik, onder het halster over de stang etc...

Wat te doen met deze tip als je paard er bij deze manier gewoon bij gaat liggen/hangen ?

Dat is dus wat maffick doet, als hij niet meer weet wat hij moet en hij doorkrijgt dat hij zich er door verzet niet meer uitkan redden, laat hij zich gewoon opzij vallen.

Als eenmaal zijn beentjes onder de klep liggen kun je wel doorgaan maar dan kun je hem daarna meteen afvoeren naar het slachthuis, hoeft ie ook niet meer op de trailer Knipoog

Dus vanaf dat punt stop ik meestal, een wondje vind ik niet erg , maar een paard dat nog liever dood gaat dan dat hij op de trailer gaat en zichzelf levensgevaarlijk verwond moet je niet gaan forceren door door te gaan vind ik.

Heb ook eens via via een tip gehad van bandje om de nek, voor over de stang etc. Als ie geen adem zou krijgen zou hij wel naar voren gaan.
Nou Maffick''s adem werd steeds zwaarder, hij draaide z'n ogen weg en z'n hoofd zakte naar beneden.
Degene die er bij stond riep dat ik gewoon door moest gaan.
Nou ik ken mijn paard wel zodanig dat ik echt wel weet dat doorgaan geen zin heeft en dat hij nog liever zou stikken ( waar hij dus al half mee bezig was )

Anna-Jelly ik wens je nogmaals veel succes met Ewald, ik hoop zo dat het jou wel gaat lukken om je paard trailermak te krijgen.

Ohja trouwens, bij welke Pietrik rijd je ? Pietrik adema ?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 21:21

Nee niet Pietrik Adema. (rijd inmiddels niet meer bij PietriCk)
Ewald is inmiddels zo goed als trailermak (lees: oud topic Haha! )
Succes met maffick

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 13:12

Oh, had ik niet door joh.
Wat goed zeg dat het nu goed gaat!
Hoe heb je het voorelkaar gekregen ?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, carin0903, Ceffyl, desireeee_x, IASCrawler, lina1998, sterregoud, Vagabondo, xSimonee en 122 bezoekers